سبد خرید شما خالی می باشد.
قیمت جهانی ورق روغنی

ورق روغنی چیست؟ ورق روغنی که محصولی فولادی با استحکام کششی بسیار بالا است، به دلیل سطح صاف و یکنواخت خود در صنایعی که علاوه بر استحکام و تحمل فشار، زیبایی و ظاهر نیز اهمیت دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورق روغنی یکی از محصولات فولادی پرکاربرد در جهان است که از بزرگترین تولیدکنندگان آن می‌توان به China Baowu Steel Group، Nippon Steel and Sumitomo Metal، Hyundai Steel، Hesteel Group و China Steel Corporation (CSC) اشاره کرد. با شروع همه‌گیری کووید-۱۹ و افزایش موارد ابتلا به این بیماری در سطح جهانی، تمامی صنایع از جمله صنایعی نظیر صنایع آهن آلات تحت تاثیر این بیماری قرار گرفتند. از ابتدای سال ۲۰۲۱ قیمت جهانی ورق روغنی با افزایش چشمگیری روبه‌رو شده است، اما در سه ماه گذشته این افزایش با شدت کمتری مشاهده می‌شود. از عوامل دیگر تاثیر گذار در قیمت جهانی ورق روغنی می‌توان به ورشکستگی کارخانه‌ها و شرکت‌های تولید کننده ورق روغنی و سیاست‌های و تعرفه‌های ایالات متحده و چین در خصوص این صنعت اشاره کرد. در صورت تغییر نکردن وضعیت موجود و عدم برنامه ریزی‌های کاربردی برای رشد و نوسازی صنعت آهن آلات در اروپا، ایالات متحده و چین، می‌توان گفت در بهترین حالت قیمت جهانی ورق روغنی تا پایان سال با شدت کمتری افزایش پیدا می‌کند و احتمال ثبات قیمت نیز تا حدودی وجود دارد.

آهن تاپ بزرگ ترین آرشیو قیمت ورق روغنی در ایران است که امکان استعلام لحظه ای قیمت جهانی ورق روغنی را برای شما فراهم کرده است. شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت ورق روغنی st14 و سایر انواع ورق روغنی با کارشناسان آهن تاپ تماس بگیرید. آهن تاپ عرضه کننده ورق روغنی فولاد مبارکه اصفهان است. خرید ورق فولاد مبارکه از آهن تاپ در هزینه های شما صرفه جویی می کند. قیمت ورق روغنی اصفهان در آهن تاپ مناسب و مقرون به صرفه است.

تحلیل بازار جهانی ورق روغنی

یکی از شاخص‌های کلیدی در تعیین قیمت جهانی ورق روغنی زمان تحویل سفارشات از کارخانه ها است. داده‌های یک ماه اخیر نشان می‌دهد که زمان سفارش نورد گرم بیش از ۹ هفته است و خریداران محصولات نورد سرد یا ورق روغنی می‌توانند انتظار داشته باشند برای دریافت سفارش خود بیش از ۱۰ هفته باید منتظر بمانند که این زمان حداقل دو برابر اوایل سال ۲۰۲۱ است. با وجود اینکه میزان عرضه و تقاضا مطابقت دارد اما همچنان زمان تحویل ورق روغنی طولانی است. در حال حاضر بازار جهانی ورق روغنی بدترین وضعیت را برای خریداران خود در یک دهه گذشته بوجود آورده است. مشکلات ناشی از قرنطینه و تعطیلی‌های پی‌درپی ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ در ایالات متحده، اروپا و چین و همچنین بیکار ماندن کارکنان کارخانه‌ها و معادن تولیدکننده ماد اولیه ورق روغنی یا محصول نهایی ورق روغنی در افزایش قیمت جهانی این محصول تاثیر مستقیم داشته و دارد. انتظار می رود نمودار قیمت ورق روغنی با وجود افزایش در ۶ ماه گذشته، با افزایش واکسیناسیون و کنترل بیشتر کووید-۱۹ ممکن است با کاهش قابل توجهی رو‌به‌رو شود. شما عزیزان می توانید آرشیو قیمت ورق روغنی هفت الماس و سایر اطلاعات لازم درباره این محصول را در وبسایت فروشگاهی آهن تاپ مشاهده کنید.

تحلیل بازار جهانی ورق روغنی 

پیش بینی قیمت جهانی ورق روغنی

قیمت ورق روغنی همچنان در حال افزایش است، اما سرعت افزایش قیمت روند آهسته‌تری را آغاز کرده است. هوای سرد و اختلال در تحویل سنگ معدن در اروپا و آمریکای شمالی در سه ماهه از عوامل افزایش قیمت ورق روغنی خواهند بود. چین نیز با اعمال محدودیت‌های مبنی بر انتشار گازهای گلخانه‌ای در استان‌های کلیدی تولید کننده فولاد باعث افزایش قیمت شده و این روند تا سه ماه آینده قابل مشاهده خواهد بود. ممکن است با بهبود آب و هوا، و کاهش آلودگی هوا محدودیت‌های گازهای گلخانه‌ای در چین و اختلال در کار معادن سنگ آهن اروپا و آمریکای شمالی کاسته شود و قیمت جهانی ورق روغنی در سه ماهه دوم کاهش پیدا کند. این ریسک بستگی به میزان حفظ یا کاهش محدودیت‌های تولید فولاد دارد که مواد اولیه ورق روغنی را تشکیل می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت ورق روغنی می توانید به قسمت مقالات ورق روغنی مراجعه کنید یا با کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی آهن تاپ تماس بگیرید، هچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با نمودار قیمت ورق روغنی و تحلیل جامع آن با کارشناسان ما در آهن تاپ تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه