سبد خرید شما خالی می باشد.
انواع ورق های روغنی

ورق های روغنی به وسیله فرآیند نورد تولید می شوند. نورد شدن ورق های روغنی به این معنا است که ورق هایی با ضخامت زیاد به تدریج با کاهش ضخامت مواجه می شوند. این موضوع باعث می شود که ورق روغنی تولید شده علاوه بر کیفیت لازم دارای ویژگی های ظاهری مانند یکدست و براق بودن را داشته باشند. استفاده از ورق های روغنی در انجام بسیاری از پروژه ها و بسیاری از صنایع کاربرد دارد. تقسیم بندی ورقه های روغنی براساس معیار های متفاوتی است. یکی از این معیار های طبقه بندی براساس کیفیت تولید است. در این مقاله به بررسی انواع ورق های روغنی می پردازیم. کاربرد ورق روغنی در صنعت بسیار گسترده است به همین دلیل افراد زیادی به دنبال استعلام ورق روغنی قیمت هستند. برای استعلام قیمت ورق روغنی کافیست به آهن تاپ بپیوندید. همچنین برای فروش ورق روغنی مبارکه می توانید به این سایت رجوع کنید. شما می توانید جهت خرید ورق آجدار و همچنین خرید و فروش انواع آهن آلات به سایت آهن تاپ مراجعه کنید. 

انواع ورق های روغنی

انواع ورق های روغنی کدامند؟

ورق های روغنی بر اساس نوع کیفیتی که دارند به چند نوع تقسیم می شوند و هر کدام برای مصارف مختلفی استفاده می شوند. یکی از پرکاربردترین انواع ورقه های روغنی با نام st12 یا ورقه روغنی معمولی در پروژه های عمومی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی های این نوع از ورق باعث می شود که به راحتی شکل داده شود. نوع دیگری از ورقه های روغنی دارای سفتی نیمه کششی است که با نام st13 شناخته می شود. این نوع از ورق برای ساخت محصولاتی استفاده می شوند که شکل دهی آن ها از طریق کشش انجام می شود. ورق آهنی با کیفیت فوق کششی st14 و ورق آهنی با کیفیت فوق فوق کششی st16 نیز از انواع ورق های روغنی هستند. انواع ورق سه میل موجود در آهن تاپ با بهترین متریال ها ساخته شده اند، جهت خرید ورق ۳ میل می توانید به قسمت محصولات سایت مراجعه کنید،  همچنین اگر نمی دانید که ورق روغنی فابریک چیست؟، در سایت آهن تاپ اطلاعات جامع و گسترده ای درباره آن شرح داده شده است.

انواع ورق های روغنی کدامند؟

St12

این نوع از ورق در بازار آهن آلات به نام ورق روغنی معمولی و یا کششی شناخته می شود. این محصول دارای استحکام کششی بین 270 تا 410 پاسکال است. می توان ورق st12 را پر کاربرد ترین نوع از ورقه های آهنی دانست. دلیل این پرکاربرد بودن را می توان در ویژگی های ساختاری این محصول جست و جو کرد. این محصول در زمان برش از فشار و تنش های حاصل از نورد سرد رها می شود و می تواند استحکام کششی بیشتری از خود نشان دهد. در استاندارد ترین حالت ممکن برای ترکیب آلیاژ های این نوع از ورق آهنی، منگنز به میزان بیشتری نسبت به کربن، فسفر و آلومینیوم استفاده می شود. از ویژگی های ظاهری ورق روغنی st12 می توان به سطح صاف و روغنی و سطح پرداخت شده آن اشاره کرد. ورق روغنی شادآباد نیز با بالاترین کیفیت در سایت آهن تاپ موجود است.

برخی از کاربردهای ورق روغنی st12 عبارتند از:

  • ساخت قطعات الکترونیکی
  • صنایع خودروسازی
  • صنایع کشتی سازی
  • ساختمان سازی
  • پوسته کوره

St12

St14

این نوع از ورق روغنی در واقع نوعی از فولاد با کربن بسیار کم محسوب می شود. دلیل نامگذاری این نوع از ورق با نام فوق کششی این است که این ورق دارای خاصیت الاستیسیته شدن یا کشش بسیار بالایی است. در فرآیند ساخت این نوع از ورق، اکسیژن زدایی آن به وسیله آلومینیوم انجام می شود. به دلیل این که این ورق ها با استفاده از نورد به ضخامت مورد نظر می رسند در نتیجه دارای سطحی بسیار یکنواخت و صیقلی هستند. استفاده از این نوع ورق روغنی بیشتر در پروژه هایی است که در آن ها پرس کاری عمیق صورت می گیرد. استفاده از این نوع ورق در صنایعی مانند خودرو سازی بسیار مورد توجه است. بدنه و فیلتر بسیاری از خودرو ها از ورق روغنی st14 ساخته می شوند. این نوع از ورق به لحاظ وزنی بسیار مشابه آهن است. تولید این ورق مانند اغلب ورق های روغنی به صورت رولی یا شیت صورت می گیرد. این که برای چه کاربردی و در کدام صنعت از این محصول استفاده می شود مشخص می کند که کدام نوع از آن مور نیاز است. کیفیت ورق روغنی st14 بسیار بالاست و برشکاری آن به وسیله لیزر انجام می شود.

از ویژگی های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت جوشکاری
  • سطح پرداخت شده
  • سطح صاف و روغنی
  • تحمل بالا نسبت به ورقه های ساخته شده از نورد گرم

فروشگاه آهن تاپ از معتبرترین بورس های معاملاتی انواع آهن آلات و انواع ورق های روغنی است. با مراجعه به سایت این مجموعه می توان هر نوع از ورق های روغنی در هر شکل و حجم با بهترین کیفیت را به راحتی سفارش داد. قیمت ورق روغنی 3 میل در سایت آهن تاپ نسبت به سایر مجموعه ها مقرون به صرفه تر است، برای مشاهده قیمت به صفحه موردنظر وارد شوید. آهن تاپ عرضه کننده ورق روغنی فولاد مبارکه اصفهان است. در سایت آهن تاپ اقدام به خرید ورق فولاد مبارکه کنید.

دیدگاه‌ها  
آیا قیمت انواع ورق های روغنی در آهن تاپ به روز است؟
به نقل از علی لاوی:
آیا قیمت انواع ورق های روغنی در آهن تاپ به روز است؟

سلام بر شما جناب آقای لاوی عزیز، بله تمامی قیمت ها در آهن تاپ به روز و بر اساس آخرین تغییرات مراجع معتبر است.
سلام برای ثبت سفارش انواع ورق های روغنی در آهن تاپ باید چکار کنم؟
به نقل از مهرداد حکیمی:
سلام برای ثبت سفارش انواع ورق های روغنی در آهن تاپ باید چکار کنم؟

سلام بر شما جناب آقای حکیمی عزیز، برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات درباره نحوه خرید انواع ورق های روغنی با کارشناسان آهن تاپ تماس بگیرید.
نوشتن دیدگاه

سوالات متداول انواع ورق های روغنی

انواع ورق های روغنی با چه تکنولوژی تولید می شود؟
انواع ورق های روغنی به روش نورد سرد تولید می شوند.
انواع ورق های روغنی کدام است؟
ورق های روغنی در انواع مختلف از جمله ورق st12 - st13 - st14 - st16 , ... تولید می شود.