سبد خرید شما خالی می باشد.
چگونه اهن را برش دهیم

روش های مختلفی برای برش آهن وجود دارد که هر کدام به روش های سنتی و مدرن انجام می شوند. به تبع برش آهن با روش های مدرن سرعت عمل و دقت کار را بیشتر می کند. در این مطلب قصد داریم تا چند روش مطمئن و ایده ال را به شما معرفی کنیم.

روش های برش آهن

برخی از روش های برش کاری آهن به شرح زیر است:

  • برش آهن با دیسک های سایشی: دیسک های سایشی بر روی دستگاه های برش آهن سوار شده و انواع آهن الات را با ضخامت های گوناگون برش می دهند. البته این روش عیب هایی به همراه دارد که مهمترین آن از بین رفتن سریع دیسک های سایشی است. امری که هزینه برش آهن را افزایش می دهد.
  • برش آهن با اره زاویه دار: با استفاده از اره زاویه دار می توان انواع فلزات را به طور دقیق و زاویه دار برش داد. در هنگام استفاده از این ابزار باید موتور دستگاه را کاملا بپوشانیم. در غیر این صورت تمامی تراشه های فلزی آن آسیب خواهند دید. برای این کار می توان از یک پارچه ضخیم استفاده کرد.
  • برش آهن با دیسک آسیابی: این دستگاه مخصوص برش فلزات ضد زنگ و گالوانیزه طراحی شده است. از آنجایی که سطح فلزات گالوانیزه آبدیده و صیقلی است، سایر تیغ های آهن بری بر روی آن سر می خورند. اما دستگاه برش آهن دیسک آسیابی دارای سطح مقطع مناسبی است که هرگز بر روی سطح فلز سر نمی خورد.
  • برش آهن با آسیاب: در این روش تیغه الماس را در ناحیه زاویه دار چرخشی دستگاه آهن بری قرار می دهیم. حال می توان فلزات را برش و یا سوراخ کاری کرد. به یاد داشته باشید که از تیغه الماس هایی استفاده کنید که بر روی سطح آهن سر نخورند.
  • برش آهن با اره دو طرفه: اره های دو طرفه کاربردهای فراوانی در صنعت دارند که همین امر امکان استفاده از انها را در برش آهن الات میسر کرده است. پیش از استفاده از این ابزار حتما اره خود را تنظیم کنید. همچنین تیغه های آن را متناسب با ضخامت آهن مورد نظر تنظیم کنید. در غیر این صورت ممکن است اره شکسته و به شما آسیب برساند. برای افزایش طول عمر دستگاه نیز می توان سرعت اره را ثابت نگه داشت.
  • برش آهن با دستگاه های حرفه ای و نقطه زن: بسیاری از افراد هنگام برش آهن الات ثابت و دور از دسترس (مانند لوله های آب گوشه دیوار، لوله های گاز و فاضلاب) با چالش های جدی روبرو می شوند. برای این کار بهتر است از ابزارهایی استفاده نمود که امکان برش فلزات دور از دسترس با آنها فراهم باشد.

روش های برش آهن

روش برش آهن با سنگ فرز

قبل از شروع کار حتما به نکات ایمنی توجه کرده و از دستکش و محافظ صورت استفاده کنید. سپس تیغه الماس را متناسب با ضخامت آهن مورد نظر انتخاب کنید. هرگز سنگ فرز را به صورت مایل روی آهن قرار ندهید. این کار باعث می شود تا دستگاه از روی آهن سر خورده و به اطراف پرت شود. همچنین از میزان ولتاژ برق و ثابت بودن آهن مورد نظر مطمئن شوید.

نوشتن دیدگاه