سبد خرید شما خالی می باشد.
بهترین رنگ برای فلزات

رنگ آمیزی فلزات یکی از مهمترین مسائلی است که هنگام طراحی و ساخت فلز مورد توجه قرار می گیرد. این امر موجب می شود در وهله اول ظاهر فلز زیبا به نظر برسد و در وهله دوم مقاومت آن در برابر رطوبت و اکسیژن افزایش یابد.
به طور کلی فلزات رنگی در ساختمان ها، تولید لوله های شهری، پوشش دهی کشتی ها و غیره به کار برده می شوند. اما مسئله ای که در اینجا مطرح است نوع رنگ مناسب برای فلز است. رنگ های سنتی مقاومت کافی را در برابر تغییرات آب و هوایی و از همه مهمتر رطوبت هوا را ندارند؛ از این رو باید از رنگ های مخصوص فلزات برای پوشش دهی ورق رنگی و فلزات استفاده کرد.

چه رنگی برای پوشش دهی فلز مناسب است

برای رنگ کردن فلزات آشنایی با علم پلیمر بسیار حائز اهمیت است. کارشناسان پلیمر معتقدند که رنگ های پایه رزین اپوکسی، پلی استر، رنگ آکریلیک و کفپوش پلی یورتان توانسته اند تا حد زیادی مقاومت فلزات را افزایش دهند. با این وجود امروزه تنها از رنگ اپوکسی برای پوشش دهی فلزات استفاده می شود.این رنگ نسبت به سایر رنگ ها مقرون به صرفه تر بوده و در برابر حلال های شیمیایی خطرناک نظیر تینر واکنشی از خود نشان نمی دهد. از آنجای که احتمال احتراق فلزات بسیار زیاد است، رنگ اپوکسی آنها را در برابر این امر ایمن کرده است. به طوری که فلزاتی که با اپوکسی رنگ می شوند در تمامی صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.

چه رنگی برای پوشش دهی فلز مناسب است

 ویژگی های رنگ اپوکسی به عنوان بهترین رنگ برای فلزات

  • مواد تشکیل دهنده: رنگ اپوکسی که به کفپوش نیز معروف است اجرای آسانی داشته و مواد تشکیل دهنده آن نیز شناخته شده است. این کفپوش متشکل از فنل A بوده که حاوی یک ماده سخت کننده است. برای سخت کردن اپوکسی از دو نوع هاردنر (سخت کننده) به نام های پلی آمید و پلی آمین استفاده می شود. هر کدام از این هاردنرها درصد سخت کنندگی مختلفی داشته و بسته به نوع کاربرد فلزات مورد استفاده قرار می گیرند.
  • موارد کاربرد رنگ اپوکسی:
    - استفاده در پروژه های عمرانی به عنوان لایه حائل
    - استفاده به عنوان رنگ و لایه نهایی فلزات
    - استفاده از رنگ اپوکسی در تاسیسات دریایی
    - استفاده در اسکلت های فلزی
    - استفاده در لوله های فاضلاب شهری و غیره
  • مزایای رنگ اپوکسی: رنگ اپوکسی در برابر رطوبت هوا کاملا مقاوم بوده و جلوی اکسید آهن را می گیرد. استفاده از رنگ اپوکسی موجب می شود تا سطح فلزات صیقلی شده و گرد و غبار بر روی آنها نچسبد. پوشش اپوکسی موجب می شود تا فرایند پاکسازی فلزات بسیار راحت شود و دیگر نیازی به مواد شوینده گران قیمت نباشد. این رنگ ها باعث می شوند تا چسبندگی فلزات افزایش یافته و در نتیجه خیلی راحت به سایر سطوح بچسبند. از دیگر مزایای رنگ های اپوکسی عبارتند از:
    - مقاومت فوق العاده در برابر مواد شیمیایی
    - مقاومت بالا در برابر انواع تنش ها
    - مقاومت عالی در برابر اکسید آهن و پوسیدگی
    - افزایش طول عمر فلزات
    - اجرای سریع و آسان
    - عدم نیاز به تعمیرات زیاد
    - مقاومت بالا در برابر انواع سایش ها، ضربه و طوفان
نوشتن دیدگاه