سبد خرید شما خالی می باشد.
ابزار برش ورق فلزی

به لطف پیشرفت روزافزون تکنولوژی ابزارهای مختلفی برای برش فلزات طراحی می شوند که هر کدام مزایای منحصربفرد خود را دارند. این ابزارها به صورت دستی و ماشینی به بازار عرضه شده و افراد می توانند آنها را به راحتی تهیه کنند. در ادامه به تفصیل در خصوص ابزارهای حرفه ای و کارامد برش ورق های فلزی صحبت می کنیم.

معرفی ابزارهای برش آهن

ابزارهای برش آهن شامل موارد زیر می شوند:

  • قیچی دستی: قیچی های دستی برای برش انواع ورق های فلزی با ضخامت 1.5 میلیمتری مناسب هستند. این قیچی ها در دو مدل چپ‌بر و راست‌بر طراحی می شوند. قیچی های دستی از نظر کاربرد به 6 مورد زیر تقسیم می شوند:
    - قیچی دستی با تیغه صاف و باریک
    - قیچی فلزی با تیغه باریک منحنی
    - قیچی فلزی با یک تیغه باریک و یک تیغه پهن
    - قیچی فلزی با یک تیغه باریک و یک تیغه دوبل
    - قچی فلزی با تیغه خمیده و پهن
    - قیچی فلزی با تیغه صاف و پهن
  • قیچی اهرمی: این قیچی ها در 3 مدل ساده، وزنه ای و مرکب تولید می شوند. قیچی های اهرمی مجهز به یک لبه ثابت به همراه یک لبه متحرک می باشند. به طوری که طول بین تیغه ها بین 150 الی 300 میلیمتر بوده و توان برشکاری آن تا 4 الی 5 میلیمتر است.
  • قیچی ماشینی: این قیچی ها مخصوص برش فلزات طویل با ضخامت بالا هستند. قیچی ماشینی در دو مدل گیوتین‌بر و گردبر طراحی می شوند. مزیت منحصربفردی که این ابزار را از سایر ابزارها متمایز کرده اعمال نیرو به صورت مکانیکی با قدرت بالا است.
  • دستگاه لیزری: دستگاه لیزری حاوی لیزر پرقدرت بوده و فلزات را با دقت بسیار بالا برش می دهد. به طوری که فلزات پس از برشکاری هرگز تاب برنداشته و لب‌پر نمی شوند.
  • دستگاه CNC: بهترین دستگاه برای برش ورق های فلزی گالوانیزه دستگاه CNC می باشد. این دستگاه در کمترین زمان ورق های گالوانیزه به طول 7 متر، عرض 2 متر و ضخامت 8 میلیمتر برش می دهد.
  • دستگاه الکترود: این دستگاه کاملا شبیه به دستگاه جوشکاری بوده و برشکاری توسط الکترودهای مخصوص صورت می گیرد. فرق الکترود برش آهن با الکترودهای جوشکار در روکش های آنهاست. به گونه ای که روکش الکترود برشکاری از مواد پرفشار ساخته شده است.
  • دستگاه هواگاز: دستگاه هواگاز جزو قدیمی ترین دستگاه های برشکاری است. این دستگاه با اعمال حرارت مستقیم بر روی فلز موجب برافروختگی آن می شود. سپس جریان اکسیژن را با نازل مخصوص بر روی سطح فلز ساطع کرده و ورق را برش می دهد.

معرفی ابزارهای برش آهن

نحوه برش ورق فلزی

نحوه برش ورق های فلزی بسیار ساده بوده و تنها کافیست دستگاه برش کاری را بر روی آن به صورت مستقیم نشانه گرفت. قبل از هر چیز رعایت نکات ایمنی ضروری است. در روش های نوین دیگر خبری از دستگاه های دستی نبوده و نیازی به اعمال فشار و زور نیست. کافیست ورق ها را بر روی دستگاه های مخصوص به صورت ثابت قرار داد. سپس با ابزار برشکاری، ورق ها را برش داد.

نوشتن دیدگاه