سبد خرید شما خالی می باشد.
تنش تسلیم فولاد a516

ورق A516 جزو آلیاژهای آلی بوده و در مخازن فشار و دیگ بخار مورد استفاده قرار می گیرند. این ورق از جنس فسفر، گوگرد، منگنز و سیلیسیم بوده که برای تولید سخت ترین ورق های فولادی کربن مورد استفاده قرار می گیرد. این ورق از قدرت بسیار بالایی برخوردار است و به آسانی تولید می شود. به طوری که قدر است به طور ایمن جوش داده شود. ورق A516 در برابر خوردگی بسیار مقاوم بوده و به این سادگی ها دچار خوردگی نمی شود. البته این ورق ها در سطوح مجاز ASTM تولید می شوند که جزو ورق های آلیاژی مخزنی هستند. به طوری که برای رسیدن به یک ورق فولاد کربنی مرغوب باید از مقادیر کمی گوگرد و فسفر و عناصری مانند سیلیکون استفاده کرد. این ورق ها معمولا در ضخامت کمتر از 1.50 میلی متری و در شرایط نورد عرضه می شوند. همچنین امکان نرمال سازی و یا استرس زدایی در آنها وجود دارد.

کاربرد ورق A516

این ورق ها به دلیل خاصیتی که دارند کاربردهای متفاوتی دارند که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می کنیم:

  • مورد استفاده در راهسازی، پل سازی و شهرسازی
  • صنایع ساخت ابزار و قطعه
  • فولادهای مقاوم در برابر اسید

از ویژگی های این ورق ها می توان به مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر نمک دریایی، سختی بالا، مقاومت در برابر اکسید آهن، استحکام بسیار بالا و غیره اشاره کرد. درصد مقاومت این ورق ها با افزایش میزان کربن در آنها بیشتر می شود. در فولادهای کربنی مهمترین عنصر تشکیل دهنده، کربن است. بنابراین هر چه میزان کربن بیشتر باشد، مقاومت آن نیز بیشتر می شود.

کاربرد ورق A516

ویژگی ها و تنش تسلیم ورق A516

تنش تسلیم ورق A516 در حدود 260Mpa است. این رقم برای تمام ضخامت ها محسوب شده و مینیمم آن در 480Mpa و ماکزیمم آن در 625Mpa محاسبه می شود. این در حالی است که قابلیت تطویل این نوع ورق حدود 21 درصد است. ورق A516 در ساختار شیمایی خود دارای 0.27 درصد کربن، سیلیسیم و منگنز است. انواع آلیاژ فولادی عبارتند از:

  • فولاد کم آلیاژ
  • فولاد پر آلیاژ
  • فولاد متوسط آلیاژ
  • فولاد کم کربن
  • فولاد پر کربن
  • فولاد ساده کربنی

این ورق ها به دلیل این که دارای قابلیت 100 درصد بازیافت هستند، تهدیدی برای محیط زیست محسوب نمی شوند. همچنین این ورق ها نیاز به آبکاری ندارند. این ورق ها اغلب در کشورهای اروپایی در سایزهای 12*2، 1.5*3، 1.25*2.5 و 2*1 تولید می شوند. ورق های A516 در دو گرید 70 و 60 تولید می شوند. این دو گرید جزو پرمصرف ترین گریدها بوده و هر کدام دارای خواص و قیمتی متفاوت هستند. این گریدها اغلب در صنایع مخزن سازی مورد استفاده قرار می گیرند.
با توجه به نوسانات بازار نمی توان قیمت دقیقی برای این ورق ها در نظر گرفت. از این رو برای کسب اطلاع از آخرین قیمت ورق  در انواع مختلف بهتر است با واحد فروش آهن تاپ تماس بر قرار کرد. قیمت ها مدام در حال تغییر بوده و بهتر است در صورت نیاز هر چه زودتر اقدام به خرید محصولات کرد.

نوشتن دیدگاه