سبد خرید شما خالی می باشد.
استاندارد استیل 316

در دنیای آهن آلات استانداردهای بسیاری مطرح هستند که هر کدام دنیایی مخصوص به خود دارند. در این مقاله از آهن تاپ قصد داریم استانداردهای استیل ۳۱۶ را با یکدیگر برسی کنیم. این استانداردها نام‌های مختلفی دارند و شاید گیج کننده به نظر برسند. از این رو هرزمان که سوالی داشتید، به صورت کامنت یا تماس با کارشناسان ما در میان بگذارید. ما در کمترین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.

استاندارد ورق استیل ۳۱۶ نگیر

به طور کلی ورق‌های استیل دسته‌‌ای از استانداردهای مهندسی را به خود اختصاص داده اند. در حالی که برخی از این استانداردها مخصوص نوع خاصی از آن هاست، برخی دیگر عمومی هستند. برای مثال استانداردهای عمومی بین فولاد ۳۰۴ و ورق استیل ۳۱۶ شامل ضد زنگ بودن، درجه خلوص و برخی استانداردهای دیگر است. با همه این‌ها ورق استیل ۳۱۶ به دلیل ویژگی‌های خاص شیمیایی و مکانیکی که دارد، بیش از سایرین موردتوجه قرار گرفته است. در این ورق‌ها ۲ تا ۳ درصد مونولیبدن به کار رفته است. این عنصر می‌تواند موجب افزایش خواص فیزیکی و بهبود استحکام سازه‌ها در دمای بالا شود. از سوی دیگر هرچه این مقدار بیشتر باشد، مقاومت استیل ۳۱۶ نگیر افزایش می‌یابد. قیمت ورق استیل 304 را می توانید در سایت آهن تاپ مشاهده کنید.

استاندارد ورق استیل ۳۱۶ نگیر

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام برسی ورق‌های استیل ۳۱۶ تنوعی است که این ورق‌ها دارند. برای مثال ورق‌های استیل ۳۱۶L هنگام جوشکاری استانداردهای خاصی دارند. برعکس دیگر انواع استیل ۳۱۶ پس از جوشکاری نیازی به جوشکاری مجدد ندارند. از سوی دیگر به طور کلی برای تمام انواع ورق‌های استیل ۳۱۶ توصیه می‌شود از روش‌های استاندارد جوشکاری با همجوشی استفاده کنید. این ورق‌ها توانایی جوشکاری هم با فلز پر کننده و هم بدون این فلز را دارا هستند. از دیگر استانداردهایی که باید هنگام جوشکاری به آن توجه داشته باشید، سرعت جوش است که باید کم باشد.
یکی از استانداردهای ورق استیل ۳۱۶ نگیر که هنگام تولید این محصول باید توجه ویژه‌‌ای به آن داشت، چگالی است. چگالی یا دانسیته از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که این متغیر روی وزن، قیمت، سرعت ساخت سازه و… تاثیر مستقیم دارد. از این رو به طور معمول ورق‌هایی با چگالی حدودی ۷. ۹ تولید می‌کنند. استاندارد ASTM A۲۴۰ یکی از استانداردهای ارائه شده بین المللی است که به شما درباره کاربرد هر آلیاژ یا فلز می‌گوید. استیل ۳۱۶ در این استاندارد برای کاربردهای عمومی، ساخت مخازن و… مشخص شده است.
استاندارد AMS استاندارد دیگری است که توسط انجمن خودرو تعیین شده است. این استاندارد که بیشتر مربوط به مباحث هوافضاست، AMS ۵۵۲۴را معادل ورق استیل ۳۱۶ و AMS ۵۵۰۷ معادل ورق استیل ۳۱۶L می‌داند. این استاندارد براساس مواد تشکیل دهنده این آلیاژها شکل گرفته است. ورق استیل ۳۱۶ بر اساس استاندارد ASTM B۱۱۷ را نیز به خود اختصاص داده است. این استاندارد توسط برخی شرکت‌ها به منظور ساخت تجهیزات ساحلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طی آزمایشی این نوع استیل به مدت ۱۰۰ ساعت در معرض اسپری نمک ۵ درصد قرار گرفت. پس از این مدت هیچگونه اثر خوردگی در این محصول دیده نشد. از این رو از این محصول می‌توان برای تولید تجهیزات دریایی و ناوهای ارتش نیز استفاده کرد.

استاندارد ورق استیل ۳۱۶ را در آهن تاپ ببینید

استاندارد ورق استیل ۳۱۶ را در آهن تاپ ببینید

شاید تصور کنید استاندارد به معنی تضمین کیفیت است. اما از چه نظر؟ به طور کلی استانداردها طراحی شده‌‌اند تا کار را ما را در انتخاب محصولات ساده‌تر کنند. زمانی که یک محصول استاندارد مشخصی دارد، یعنی از فیلترهای آن استاندارد به سلامت عبور کرده است. اما هر فروشگاه نیز فیلترهای خاص خود را دارد. برای مثال فروشگاه اینترنتی آهن تاپ یکی از فروشگاه‌هایی است که تمایل به رضایت بالای مشتریان دارد. از این رو محصولات خود را در سریعترین زمان ممکن به دست ایشان می‌رساند. همچنین آهن آلات خود را از کارخانه‌هایی تهیه می‌کند که به کیفیت و استانداردهای آن‌ها اطمینان کافی داشته باشد.
در واقع همین استانداردهاست که می‌تواند یک فروشگاه را برتر از سایرین کند. فروشگاه آهن تاپ همچنین به منظور جلب اعتماد شما عزیزان جدول‌هایی از استانداردهای هر کدام از محصولات به خصوص استانداردهای ورق استیل ۳۱۶ در سایت خود قرار داده است. مشتریان گرامی می‌توانند پس از مطالعه کامل این استانداردها به سادگی تصمیم بگیرند. این مجموعه در کنار استانداردهای ورق استیل ۳۱۶ مقالات بسیاری درباره این آلیاژ نگاشته است که نگاهی انداختن به آن‌ها خالی از لطف نیست. اما برای ساده‌ترین خرید کافی است از قسمت ارتباط با ما این مجموعه با کارشناسان تماس بگیرید. آن‌ها به خوبی شما را راهنمایی می‌کنند.

نوشتن دیدگاه