سبد خرید شما خالی می باشد.
کلاف گرم چیست

ورق فولادی یکی از پرکاربردترین انواع ورق های موجود در بازار کشور ایران است که می تواند در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. فولاد به عنوان یکی از متریال های رایج در صنایع ساختمان سازی، خودروسازی و صنایع سنگین صنعتی، می تواند کاربردهای زیادی داشته باشد. در این میان ورق های فولادی با تنوع بسیار زیادی در جهان تولید می شوند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای جوامع و صنایع مختلف باشند. کلاف گرم یکی از انواع ورق های فولادی است که به دلیل داشتن ظاهر خاص و پروسه تولید ویژه با این نام شناخته می شود. کلاف گرم می تواند کاربردهای خاص خودش را داشته باشد، به همین خاطر یکی از پرمصرف ترین انواع ورق های فولادی موجود در بازار، کلاف گرم است که در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد آن صحبت کنیم. شما می توانید جهت خرید ورق 15 میل و ورق استیل 304 و انواع ورق آهنی و همچنین فروش آهن آلات در کرج به سایت آهن تاپ مراجعه کنید. 

کلاف گرم چیست

کلاف ورق گرم فولادی

ورق گرم فولادی چیست؟ کلاف گرم چیست؟ اگر قصد دستیابی به پاسخ این سوالات را دارید، ابتدا باید با یکی از انواع فرآیندهای فرم دهی فلزات آشنا شوید. فرآیند نورد یا رولینگ، فرآیندی است که برای فرم دهی به فلزات مورد استفاده قرار می گیرد. این فرآیند به دو صورت نورد گرم و نورد سرد انجام می شود و می تواند تاثیر زیادی روی بهبود وضعیت فولاد و کیفیت آن داشته باشد. در واقع هدف از استفاده از فرآیند نورد گرم و نورد سرد، رسیدن به نتیجه نهایی خوب برای ورق های فولادی است. کلاف ورق گرم فولادی یکی از انواع ورق هایی است که در نتیجه نورد گرم تولید شده است. نورد گرم یکی از روش های فرآیند فرم دهی برای ورق های فولادی است که می تواند باعث تولید ورق های فولادی خاص با نام ورق فولادی نورد گرم یا ورق فولادی سیاه شوند. کلاف گرم در واقع همان ورق گرم فولادی است که می تواند با روش نورد گرم و طی حرارت بالا تولید شود. این ورق دارای ضخامت خاصی بوده و به شکل یک کلاف در صنایع مختلف قابل استفاده است. روش تولید این ورق ها با دمای بالا است و این موضوع باعث شده تا کلاف های گرم با نام ورق های فولادی سیاه نیز شناخته شوند. این ورق ها ابتدا از خط نورد گرم رد می شوند و در یک دمای بالا حرارت می بینند، سپس با حرکت کردن بر روی غلطک های دستگاه نورد گرم، به یک ضخامت خاصی می رسند، در نهایت به اندازه های مطلوب برش می خورند. برای این که این ورق ها قابل استفاده باشند، در یک مسیر خنک کننده نیز قرار می گیرند و در نهایت به صورت رول شکل به بازار عرضه می شوند. کلاف گرم فولادی دارای کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلفی همچون ساختمان سازی، صنایع خودروسازی و... است.

کلاف ورق گرم فولادی

کاربرد های کلاف گرم چیست

برای این که بتوانید اطلاعات خوبی در مورد کلاف گرم فولادی داشته باشید، باید در مورد کاربردهای مختلف این کلاف نیز اطلاعات کسب کنید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • صنعت خودروسازی: یکی از کاربردهای اصلی کلاف گرم در صنعت خودروسازی است. این کلاف می تواند برای ساخت بدنه خودرو و یا بخش هایی از موتور خودرو مورد استفاده قرار گیرد. از مزایای کلاف گرم می توان به استحکام بالا اشاره کرد، به همین خاطر به کار رفتن این کلاف در خودروها باعث افزایش استحکام خودروها می شود.
  • ساخت وسایل خانگی: کلاف گرم می تواند برای ساخت وسایل خانگی مانند ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال فریزر و... مورد استفاده قرار گیرد.
  • صنعت ساخت کشتی و قایق: از دیگر کاربردهای اصلی کلاف گرم می توان ساخت کشتی و قایق های مختلف اشاره کرد. کلاف گرم به واسطه داشتن مقاومت بالا در برابر خوردگی، می تواند یکی از بهترین محصولات برای ساخت کشتی باشد، همچنین این ورق ها مقاومت خوبی در برابر دمای بالا و تغییر آب و هوایی از خود نشان می دهند.
  • صنایع ساختمان سازی: با کمک کلاف گرم و مقاومت بالای آن می توان استحکام سازه های ساختمانی را افزایش داد. این کلاف ها می توانند به صورت مستقیم در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار گیرند، همچنین در صورت نیاز می توان یک سری فرآیندهایی را روی این کلاف ها انجام داد تا در نهایت آماده استفاده برای صنایع ساختمان سازی شوند.
  • لوله کشی صنایع نفت و گاز: از دیگر کاربردهای کلاف گرم می توان به استفاده در صنایع لوله کشی صنایع نفت و گاز اشاره کرد. این کلاف ها دارای مقاومت زیادی در برابر تغییر دما هستند و می توانند در دماهای بالا بدون تغییر شکل مقاومت کنند، بنابراین این کلاف ها می توانند گزینه خوبی برای استفاده در صنایع نفت و گاز باشند.

حال که با کاربردهای کلاف ورق گرم فولادی آشنا شدید، می توانید این ورق کاربردی را از آهن تاپ بخرید. آهن تاپ عرضه کننده بهترین کلاف ورق گرم فولادی است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش آهن تاپ تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه