سبد خرید شما خالی می باشد.

ورق اسیدشویی یکی از ورق‌های موجود در بازار فولاد با ظاهری روشن، درخشان و تمیز است که در صناعی مختلفی قابل استفاده است. در اصل به منظور حذف پوسته‌های ایجادشده  روی سطح ورق، این فرآیند اسیدشویی انجام می‌شود تا تمامی ناخالصی‌ها از جمله، زنگ‌زدگی، آلودگی، رسوبات و پوسته‌ها از روی سطح ورق موردنظر حذف شوند. دو مورد از متداول‌ترین انواع ورق اسیدشویی در بازار، ورق اسید شویی W22 و ورق اسید شویی St37 هستند که هرکدام ویژگی، خواص شیمیایی و کاربردهای متنوعی دارند.

در این مقاله از آهن تاپ به بررسی تفاوت ورق اسید شویی stw22 و st37 می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

آشنایی با ورق های فولادی stw22 و ST37

قبل از اینکه در مورد تفاوت هرکدام از این ورق‌ها صحبت کنیم، بهتر است اشاره‌ای جداگانه به ویژگی و مزایای هرکدام داشته باشیم. ورق  stw22 به‌عنوان یک ورق فولاد کربن دارای شکل‌پذیری عالی، جوش‌‌پذیری و کیفیت سطح بالایی است. از این محصول عمدتا در صنعت خودروسازی، تولید قطعاتی مانند قاب خودرو، چرخ‌‌ها و پانل‌های داخلی استفاده می‌شود. این ورق از عناصر آلیاژی مانند منگنز، سیلیکون، مس و نیکل تشکیل شده است و دارای مقاومت کششی بالایی (حدود 510 تا 620 مگاپاسکال) است. این مقاومت کششی بالا باعث می‌شود که برای کاربردهایی که نیاز به تحمل بارهای سنگین دارند، مناسب باشد.

 ورق stw22میزان درصد کربن کمی دادف اما قابلیت شکل‌دهی خوبی داشته و می‌توان آن را به اشکال مختلف برش داد.

استفاده از ورق w22 چه مزایایی دارد:

  • مقاومت بالا: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول، مقاومت بالای آن در برابر بارهای سنگین است.
  • قابلیت شکل‌دهی: این ورق به راحتی خم و برش داده می‌شود و قابلیت شکل‌دهی عالی دارد.
  • جوشکاری آسان: جوشکاری ورق w22 نسبتا آسان و برای ساخت سازه های فلزی پیچیده مناسب است.
  • مقاومت در برابر خوردگی: ورق w22 در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت خوبی دارد.
  • قیمت مناسب: قیمت مناسب این محصول نسبت به سایر ورق‌های آلیاژی باعث شده که بتوان از آن در کاربردهای گسترده‌ای استفاده کرد.

آشنایی با ورق های فولادی stw22  

ورق st37 کاربردهای عمومی‌تری نسبت به ورق قبلی دارد. از این محصول عمدتا در  در ساخت و ساز، مهندسی و ساخت عمومی استفاده می شود. خواص مکانیکی عالی از جمله استحکام کششی بالا، شکل پذیری خوب و جوش پذیری عالی از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که می‌توان برای ورق st37 در نظر گرفت.

این ورق از فولاد کم کربن تشکیل شده است و حاوی درصد کمی از عناصر آلیاژی مانند منگنز، سیلیکون و مس است.  

مقاومت کششی این نوع ورق (حدود 370 تا 410 مگاپاسکال) است و به دلیل داشتن درصد کربن پایین، قابلیت شکل دهی خوبی دارد. جوشکاری نسبتا خوب ورق st37 را هم می‌توان به ویژگی‌های این محصول اضافه کرد. مقاومت خوبی در برابر زنگ زدگی دارد؛ اما در محیط های بسیار خورنده بهتر است به صورت گالوانیزه استفاده شود. استفاده از ورق st37 مزایای زیر را دارد:

  • قیمت مناسب: این ورق در مقایسه با سایر ورق های فولادی، قیمت خوبی دارد.
  • کاربری آسان: قابلیت شکل دهی و جوشکاری آسان این ورق باعث شده که بتوان به آسانی از آن استفاده کرد.
  • مقاومت و استحکام مناسب: استحکام و مقاومت کافی این محصول باعث شده که برای بسیاری از کاربردهای غیرحساس گزینه مناسبی باشد.

آشنایی با ورق های فولادی stw22 و ST37

تفاوت ورق اسید شویی Stw22 و St37

تفاوت ورق اسید شویی stw22 و st37 از نظر کاربرد، قیمت، استحکام، مقاومت کششی و بسیاری از پارامترهای دیگر است. حالا که اطلاعات کامل‌تری در مورد هریک از این ورق‌های فولادی دارید، بهتر است اشاره‌ای به تفاوت هرکدام داشته باشید.

 ‌STW22  به دلیل جوشکاری راحت‌تر برای ساخت سازه‌های فلزی گزینه بهتری است. این محصول نسبت به ورق st37  در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت خوبی دارد، به خصوص اگر با روکش های محافظ مانند رنگ یا گالوانیزه پوشیده شود. یکی دیگر از عواملی که باعث تفاوت ورق اسید شویی stw22 و st37 می‌شود، کاربردهای هرکدام از این ورق‌ها است.

 ورق w22 در ساخت انواع سازه های فلزی، مخازن تحت فشار، لولههای انتقال سیالات، پل و بسیاری از کاربردهای دیگر قابل استفاده است و بباید بگوییم که این محصول به دلیل تقاضای بالا، به‌راحتی در بازار فولاد پیدا می‌شود.

اگر نگاهی به جدول زیر داشته باشید، متوجه تفاوت ورق اسید شویی stw22 و st37 خواهید شد.

ویژگیورق استیل شوی w22ورق استیل شوی st37
ترکیب شیمیایی کربن، منگنز، سیلیکون، مس، نیکل، کروم و مولیبدن کربن، منگنز، سیلیکون و مس
مقاومت کششی بالاتر پایین‌تر
قیمت گران‌تر ارزان‌تر
قابلیت شکل‌دهی خوب بهتر
کاربردها سازه‌های فلزی، مخازن و لوله‌های تحت فشار لوازم و تجهیزات صنعتی، قطعات خودرو، لوازم خانگی، مصالح ساختمان

 باوجود این موارد گفته شده، حالا به‌راحتی می‌توانید متوجه تفاوت ورق اسید شویی stw22 و st37 شوید. اگر قراراست برای پروژه موردنظر، یک ورق اسیدشویی مناسب انتخاب کنید، این انتخاب باید بر اساس کاربرد خاص، استحکام موردنظر، قابلیت شکل‌دهی، قیمت و بسیاری از پارامترهای دیگر باشد. در نظر داشته باشید که قبل از خرید ورق اسید شویی باید حتما به فکر استعلام قیمت باشید. قیمت ورق اسید شویی در انواع مختلف  براساس قیمت روز ورق فولادی پایه،نوع و قیمت اسید یا اسیدهایی که برای شستشوی ورق در کاخانه استفاده می‌شود، قیمت ارز و دلار و حتی هزینه انبار داری یا بنگاه است. برای ثبت سفارش و خرید انواع ورق اسید شویی می‌توانید با ما در تماس باشید. آهن تاپ به صورت تخصصی در زمینه تامین انواع ورق‌های فولادی فعالیت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش مجموعه آهن تاپ در تماس باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن خرید خود را ثبت کنید.

 

 

نوشتن دیدگاه