سبد خرید شما خالی می باشد.
لیزر فایبر برش

دستگاه برش لیزری فایبر ابزاری برای برش و حکاکی بر روی فلزات می‌باشد. این دستگاه‌ها به منظور افزایش قدرت لیزر خود از فیبر نوری متمرکز استفاده می‌کنند. این لیزر برای ایجاد انرژی برشی از عناصر کمیابی نظیر ایتربیوم، اربیوم، تولیوم، هولمیوم، دیپروزیوم و نئودیمیوم استفاده می‌کند. این دستگاه در مدل‌های مختلفی تولید شده و بسته به نوع کاربردشان مورد استفاده قرار می‌گیرند. اختراع این دستگاه موجب شد تا بسیاری از صنعتگران خیالشان از بابت برش و حکاکی فلزات آسوده شود. البته، بیشترین کاربرد این دستگاه‌ها در حکاکی فلزات و مجسمه‌سازی می‌باشد.

 دستگاه لیزر فایبر یرشنحوه عملکرد لیزر فایبر برش

زمانی که دستگاه را روشن می‌کنیم، محیط تولید انرژی لیزری آماده فرمان می‌شود؛ به گونه‌ای که ابتدا انرژی الکتریکی به محل قرارگیری عناصر ذکر شده وارد شده و موجب تحریک و در نتیجه آزاد شدن اتم‌های آن‌ها می‌شود. سپس، اتم‌ها کم‌کم فعال شده و پس از چند ثانیه انرژی فوق العاده‌ای از خود که در قالب اشعه لیزر ساطع می‌شود، منتشر می‌کنند.
البته، در این مرحله هنوز انرژی اشعه لیزر به حد نهایی خود نرسیده و به صورت متمرکز ساطع نمی‌شود. بنابراین، برای متمرکز کردن اشعه لیزر، فیبر نوری هنگام فشردن کلید از خود اشعه‌ای منتشر می‌کند که موجب تقویت انرژی لیزر می‌شود. همچنین، این اشعات نور لیزر را در یک نقطه خیره کرده و در نتیجه قدرت برش و تاثیرگذاری آن را چند برابر می‌کند. دلیل محبوبیت این دستگاه عدم وجود لامپ‌های پرمصرف و سر وصدای زیاد است.

مزایای استفاده از لیزر فایبر برش

این لیزر یکی از اختراعات مهم در عرصه صنعت بوده و بسیاری از صنعتگران دیگر دغدغه‌ای از بابت حکاکی و برش فلزات ندارند. دلیل محبوبیت این دستگاه نیز چیزی جز مزایای بی‌نظیر آن نیست که در ادامه به مهمترین مزایای آن اشاره می‌کنیم:
دقت بسیار بالا در برش به دلیل بهره‌مندی از فناوری فیبر نوری
حذف آینه‌ها و لامپ‌های پر مصرف
سرعت برش بالا
امکان حکاکی بر روی فلزات
مقرون به صرفه بودن این دستگاه نسبت به مدل‌های قدیمی (دلیل آن هم کم مصرف بودن آن به دلیل حذف آینه و لامپ است)
حکاکی انواع لوگو، بارکد، شماره و غیره بر روی فلزات مختلف

استفاده از فایبر لیزر

موارد کاربرد لیزر فایبر

این لیزرها به دلیل دقت و سرعت برش بالا در بسیاری از صنایع مختلف کاربرد دارند. از مهمترین موارد مصرف این لیزرها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
امکان برش انواع ورق‌های استیل، سیاه، آجدار، روغنی، رنگی و غیره
امکان برش ورق‌ گالوانیزه و حکاکی بر روی آن‌ها؛ ورق‌های گالوانیزه به دلیل اینکه از مقاومت بالایی در برابر خوردگی و ساییدگی برخوردار هستند، نمی‌توان به راحتی بر روی آن‌ها حکاکی کرد؛ اما، لیزرهای فایبر با توانایی بالایی که دارند، می‌توانند ظرف چند دقیقه انواع لوگو و بارکد را بر روی آن‌ها درج کنند.
این دستگاه‌ها در مدل‌ها و قیمت‌های مختلفی تولید شده و امکان خرید آن در بسیاری از مراکز فروش معتبر فراهم است. از آنجایی که قیمت‌ها مدام در حال تغییر هستند، نمی‌توان رقم دقیقی برای این دستگاه‌ها تعیین کرد؛ از این رو، بهتر است با برقراری تماس با واحد پشتیبانی از آخرین قیمت‌ها مطلع شوید.

نوشتن دیدگاه