سبد خرید شما خالی می باشد.
ورقst37چیست؟

ورق‌های st37 یا فولاد نرمه جزو ورق‌های فولادی ساختمانی محسوب می‌شوند که در بسیاری از سازه‌های شهری کاربرد دارند. این ورق‌ها از مقدار کربن بسیار کمی برخوردار بوده و همین امر موجب استحکام بالا و همچنین جوش‌پذیری بالای آن‌ها شده است. از این ورق‌ها برای ساخت انواع مقاطع فولادی نظیر ورق، میلگرد، نبشی، پروفیل و غیره استفاده می‌شود. البته، بسیاری از صنایع دیگر به ویژه صنعت خودروسازی نیز از این ورق‌ها برای ساخت بدنه خودروها استفاده می‌کنند.

انواع ورق st37

این ورق‌ها در سه نوع st37، st37-2 و st37-3 عرضه می‌شوند.
ورق st37 (درجه 1 برای کارهای معمولی) : این ورق‌ها که به ورق سیاه نیز معروفند در ابعاد مختلفی تولید شده و از درصد کربن کمی برخوردارند. شیب این ورق‌ها از 1.2 متر تا 12.2 متر متغیر است. عرض آن‌ها نیز بین 100 الی 150 سانتی متر می‌باشد که بسته به نوع کاربردشان مورد استفاده قرار می‌گیرند.
ورق st37-2 (درجه 2 برای کارهای متوسط) : ورق‌های مدل 2 جزو اصلی‌ترین ورق‌های غیر آلیاژی هستند که بر اساس استاندارد DIN آلمان تولید می‌شوند. این ورق‌ها حاوی کربن بسیار کمی هستند؛ از این رو، بسیار انعطاف‌پذیر بوده و به راحتی خم می‌شوند. استحکام کششی آن‌ها بر اساس استاندارد mpa ۳۶۰-۵۱۰ بوده و معمولا در وسایل بازی نظیر تاب اعمال می‌شوند.
ورق st37-3 (درجه 3 برای کارهای کیفیت بالا) : این مدل از ورق‌ها نیز مانند مدل‌های قبلی از کربن کمی برخوردارند؛ به گونه‌ای که تنها 38 درصد از محتوای آن را کربن تشکیل می‌دهد. کیفیت بالا و انعطاف‌پذیری این ورق‌ها موجب شده است تا بسیاری از صنایع از آن به عنوان یک کالای حیاتی و استاندارد استفاده کنند.

کاربرد st37

کاربرد ورق‌های st37

این ورق‌ها در عین حالی که بسیار مقاوم و مستحکم هستند، بسیار انعطاف‌پذیر می‌باشند؛ به گونه‌ای که بسیاری از صنایع مختلف از این ورق‌ها به عنوان ورق‌های مادر یاد می‌کنند. از مهمترین کاربرد ورق‌های st37 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
کارخانه‌های تولید پروفیل
صنعت ساختمان سازی
صنعت کشتی‌ سازی
صنعت پل سازی
مورد استفاده در بدنه خودروها، لوازم خانگی و ماشین‌های سنگین
تولید انواع نبشی و شیروانی، حفاظ، نرده، وسایل بازی، درب و پنجره

ورق st37استاندارد ورق‌های st37

این ورق‌ها همواره طبق آخرین استانداردهای اروپایی DIN 17100 تولید شده و در ایران تحت عنوان EN: S235JR شناخته می‌شوند. این در حالی است که در کشور آلمان این نوع از ورق‌ها با استاندارد DIN17006 شناخته می‌شوند. بنابراین، بهتر است قبل از خرید این ورق‌ها با علائم اختصاری استاندارد آن‌ها آشنا شوید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید.

متاسفانه به دلیل افزایشات مکرر قیمت دلار و همچنین نوسانات بازار نمی‌توان قیمت ثابتی برای این ورق‌ها تعیین کرد. تحریم‌های اقتصادی و معضل کرونا نیز در نوسان قیمت‌ها تاثیرگذار بوده‌اند و باعث ایجاد موج جدیدی از افزایش قیمت‌ها شده‌اند. شما می‌توانید برای اطلاع دقیق از آخرین قیمت‌ ورق ها با واحد پشتیبانی سایت تماس بگیرید تا کارشناسان مربوطه شما را در خرید این ورق‌ها کمک کنند. خرید ورق ۳ میل st37 در آهن تاپ امکان پذیر است. اگر قصد خرید ورق ۳ میل را دارید، آهن تاپ بهترین گزینه برای شما است.

 


سخن پایانی
در این مطلب از وب‌سایت آهن تاپ شما را با ورق‌های st37 آشنا کردیم. این ورق‌ها به دلیل کربن کمی که در آن‌ها اعمال شده بسیار انعطاف‌پذیر و مقاوم هستند. بهتر است قبل از خرید این ورق‌ها با کارشناسان واحد پشتیبانی مشورت کنید.

نوشتن دیدگاه