سبد خرید شما خالی می باشد.
تفاوت ورق سرد و ورق گرم

یکی از مسائل مهمی که خریداران ورق قبل از انتخاب محصول مورد نظر خود باید به آن توجه داشته باشند تفاوت ورق سرد و گرم است. شما باید بدانید که هر کدام از این محصولات چه خاصیتی دارند، کجا باید از آنها استفاده کرد و در صورتی که به اشتباه یکی از آنها را برای بخشی از کارهای خود استفاده کنند، به چه مشکلی برمیخورند. در ادامه این مطلب از آهن تاپ قصد داریم توضیحات بیشتری را در خصوص تفاوت ورق گرم و سرد در اختیار شما قرار دهیم تا به این شکل با این محصولات بیشتر و به شکل موثرتری آشنا شوید. مطالعه این مطلب به شما اجازه میدهد که در زمان خرید ورق آهنی دقت بیشتری به خرج دهید.

فرق بین ورق گرم و سرد

در ادامه ما تفاوت های میان ورق گرم و سرد را از زوایای مختلف و بر اساس فاکتورهای مختلف مورد بررسی قرار میدهیم.
تفاوت کاربرد ورق گرم و سرد: ورق های گرم معمولا برای تولید محصولاتی با ابعاد بزرگ مورد استفاده قرار میگیرند. این محصولات دارای ابعاد بزرگ و ساختاری انعطاف پذیر هستند که به شما اجازه میدهد قطعات بزرگی مانند بخش های مختلف بدنه خود را با استفاده از این محصولات تولید کنید. از طرفی محصولاتی که باید بادوام، کوچک و انعطاف پذیر باشند با استفاده از ورق سرد تولید میشوند. مواردی مانند استفاده در مبلمان، لوازم خانگی، موتورهای الکتریکی، ساخت قطعات ماشین آلات مختلف، برخی از قطعات خودرو و… نمونه هایی از کاربرد ورق سرد هستند.

ورق گرمتفاوت روند تولید ورق سرد و گرم

روند تولید ورق گرم به این صورت است که شمش آهن را ابتدا در معرض حرارت بالای 1100 درجه قرار میدهند و سپس درون کوره هایی که این حرارت بالا حفظ شود این شمش ها را از بین غلتک های مخصوص میگذرانند و اینقدر این کار را تکرار میکنند تا ورق مورد نظر به ضخامت مورد نظر برسد. روند تولید ورق سرد اما به این صورت است که برای تولید آنها شمش فولادی در دمایی برابر دمای اتاق (25 درجه) قرار دارد و آن را به دفعات زیادی از بین غلتک ها عبور میدهند تا به این صورت به ضخامتی که مد نظر دارند در بیاید.

تفاوت ورق گرم و سرد در قیمت

به طور کلی میتوان گفت که قیمت ورق های سرد دو برابر قیمت ورق گرم است، چرا که روند تولید انها پیچیده تر و تجهیزات مورد استفاده برای تولید این محصولات هزینه بیشتری روی دست تولید کننده خواهند زد.

ورق سرد

بررسی مزایا و معایب ورق سرد و گرم

اولین موردی که در این قسمت باید بدانید این است که ورق های سرد دارای ابعاد دقیق تری هستند و همچنین بعد از تولید پایستگی ابعاد خود را حفظ میکنند. اما باید این موضوع را به یاد داشته باشید که ابعاد این نوع ورق محدود است. این ورق ها در اشکال مختلفی مانند مستطیل، مربع، دایره ای شکل و… تولید و به بازار عرضه میشوند. البته باید در نظر داشته باشید که بسته به سفارشات شما شکل این ورق ها میتواند تفاوت داشته باشد. نکته بعدی در مورد ورق های گرم است، این ورقها در زمان تولید و در مدت زمانی که در حال سرد شدن هستند ممکن است دارای تغییرات ابعادی باشند. البته ورق های گرم برای مکان هایی که شما نیاز به ورق انعطاف پذیر دارید گزینه های بهتری هستند.

نوشتن دیدگاه