سبد خرید شما خالی می باشد.
فولاد چه رنگی است

معمولا فولاد ها در انواع و اقسام مختلف در بازار موجود هستند و فولاد رنگی یکی از آنهاست که این فولاد ها در اصل از جنس گالوانیزه می باشد که یک لایه ای رنگ مخصوص گالوانیزه بر روی این فولاد ها پاشیده می شود و آن را به فولاد رنگی تبدیل می کند. اما در پاسخ به سوال فولاد چه رنگی است باید گفت که این فولاد ها در رنگ های مختلف تولید و به بازار عرضه می گردند که در ادامه به بررسی بیشتر درباره آن خواهیم پرداخت. این فولاد ها کاربرد های مختلفی دارند و در بسیاری از صنایع و مصارف شخصی مورد استفاده قرار می گیرد و رنگ ها و انواع مختلفی دارد که بسته به نیاز و سلیقه مشتری رنگ و نوع آن مشخص و مورد استفاده قرار می گیرد.
برای این که رنگ آمیزی و رنگ این فولاد ها با کیفیت تر شود قبل از اقدام به رنگ کاری مراحلی بر روی فولاد انجام می شود تا برای رنگ کاری آماده گردد. یکی از کار هایی که برای آماده سازی این فولاد ها انجام می گیرد چربی زدایی و شستشو آن می باشد و بعد از خشک شدن آن یک مواد شیمیایی بر روی سطح فولاد پاشیده می شود که این کار سبب بالا بردن مقاومت این فولاد ها در برابر پوسیدگی و خوردگی می گردد. بعد از انجام این مراحل یک لایه پرایمر بر روی این سطوح کشیده می شود و بعد از آن نوبت به رنگ آمیزی می رسد و رنگ های مختلف بر روی این فولاد ها کشیده می شود و بعد از آن وارد کوره می شود تا رنگ آن خشک شود. پس در مورد این موضوع که فولاد چه رنگی است باید گفت که فولاد ها در رنگ های مختلف تولید می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند. شما عزیزان می توانید برای تهیه ورق فولاد در رنگ های متنوع و همچنین خرید ورق فولاد مبارکه به آهن تاپ مراجعه نمایید. 
در کل می توان گفت فولاد پس از طی پروسه تولید به رنگ خاکستری می باشد که همانند تصویر زیر با توجه به میزان حرارتی که بر آن اعمال می شود، تغییر رنگ می دهد. اما آن چه در بازار به عنوان فولاد رنگی شناخته می شود را در ادامه معرفی می کنیم.

رنگ فولاد

انواع مختلف فولاد رنگی

همان طور که گفته شد فولاد ها در انواع و رنگ های مختلف موجود می باشند. انواع ورق رنگی بر اساس طرح به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند:

  • یکی از آن ها فولاد رنگی طرح شادولاین می باشد و جز یکی از پرکاربردترین آن ها می باشد و به شکل ذوزنقه ای است. زیبایی و سبک بودن این ورق و در نتیجه مقرون به صرفه بودن آن باعث شده که کاربرد های متفاوتی داشته باشد. در مورد این موضوع که این فولاد چه رنگی است نیز باید بگوییم که طبق سلیقه مشتری در رنگ های مختلف تولید می شوند و بیشتر برای ساخت انواع سقف از آن استفاده می شود.
  • فولاد رنگی سینوسی نیز یکی دیگر از انواع فولاد می باشد که بیشتر در ساخت سوله ها و ساختمان ها استفاده می شود و مقاومت خوبی در برابر نور و رطوبت دارد.
  • فولاد رنگی کرکره ای که در ساخت بسیاری از شیروانی ها و برای زیبا سازی بسیاری از محصولات مورد استفاده قرار می گیرد.
  • یکی دیگر از انواع فولاد های رنگی طرح سفال پالرمو می باشد که نصب آن بسیار راحت است و مقاومت خوبی در برابر نور و ضربه دارد. دلیل نام گذاری این ورق به پالرمو این است که شهری به نام پالرمو در ایتالیا قرار دارد که سقف همه خانه های آن جا از این فولاد ساخته شده است.

انواع مختلف فولاد رنگی  

کاربرد و مزایای فولاد رنگی

همان طور که گفته شد کاربرد ورق رنگی فولادی در صنعت بسیار متنوع است و این که این فولاد چه رنگی است نیز طبق کاربرد و سلیقه مشتری انتخاب می شود ولی بیشتر در رنگ های آبی، قرمز، زرد، قهوه ای، نارنجی، سبز، کرم و... تولید می شوند. بنابراین کاربرد این فولاد ها در تعیین رنگ آن ها بسیار موثر است. یکی از کاربرد های این فولاد ها در ساخت سازه های فلزی مثل ساخت کابینت، بدنه کامپیوتر و... است همچنین در ساخت بسیاری از لوازم خانگی مثل ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال و... کاربرد دارد. علاوه بر این در بسیاری از صنایع  از جمله صنعت حمل و نقل به عنوان مواد اولیه از آن استفاده می شود و در ساخت بسیاری از سقف ها و بدنه سوله ها و انبار ها و همچنین در ساخت کانتینر ها مورد استفاده قرار می گیرد. شما عزیزان می توانید برای مشاهده قیمت ورق رنگی به آهن تاپ مراجعه کنید.

با توجه به کاربرد های زیاد، این فولاد ها دارای مزایایی نیز هستند. همان طور که درباره این موضوع که فولاد چه رنگی است، گفته شد رنگ های مختلف این فولاد باعث زیبایی این محصولات شده است که جز یکی از مزایای اصلی این فولاد است. از دیگر مزایا آن نصب ساده و راحت آن می باشد و همچنین مقاومت این محصول در برابر بسیاری از عوامل مثل آب و رطوبت و نور باعث شده است که بتوان از این محصول در شرایط آب و هوایی مختلف استفاده شود و دچار تغییر رنگ، پوسیدگی و یا خوردگی نگردد. عمر زیاد و مفید این محصولات و همچنین یکپارچگی این فولاد ها از دیگر مزایا آن می باشد. علاوه بر این با وجود تمامی این مزایا از قیمت مناسبی برخوردار می باشد و بسیار مقرون به صرفه است.

نوشتن دیدگاه