سبد خرید شما خالی می باشد.
انواع ورق رنگی

ورق گالوانیزه ورقی فولادی است که با روی پوشیده می‌شود. پوشش روی مانند مانعی عمل می‌کند که اجازه نمی‌دهد رطوبت و اکسیژن به فولاد برسد. با گالوانیزه کردن فلز، محافظت از ورق‌های فولادی در برابر خوردگی به میزان چندین درجه بهبود می‌یابد. محافظت در برابر خوردگی حاصل از پوشش‌های پایه روی در نتیجه اثر گالوانیک است، زیرا روی آهن را محافظت می کند و باعث می‌شود در یک محیط مرطوب به عنوان فلز قربانی عمل کند. ورق‌های فولادی گالوانیزه به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر لایه برداری و ترکیب شدن با روی، سطح براقی دارند و انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند. کاربردهای ورق‌های فولادی در زندگی روزمره به طور مداوم در حال افزایش است. محصولات فولادی مانند ورق‌های فولادی گالوانیزه در مناطقی که مقاومت در برابر خوردگی و رطوبت حائز اهمیت است مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع ورق گالوانیزه کاربردهای متفاوتی دارند و از میزان متریال های مختلفی تولید شده اند.

انواع ورق رنگی1 

چرا باید از ورق رنگی استفاده کنیم؟

قوی‌تر از فولاد معمولی است: فولاد گالوانیزه به دلیل اینکه دارای یک لایۀ محافظتی است که به عنوان نوعی تقویت کننده در برابر فشار عمل می‌کند و استحکام کششی بهتری نسبت به فولاد معمولی دارد. این مورد در خصوص بیشتر فولادهای گالوانیزه صدق می کند.

با دوام‌تر از فلزات بدون گالوانیزه است: روند گالوانیزه کردن نه تنها باعث استحکام بیشتر ورق فولاد می‌شود، بلکه باعث می‌شود دوام بسیار زیادی پیدا کند. در حقیقت، پوشش روی از فولاد تقریباً در برابر هر عامل خارجی محافظت می‌کند، خواه شرایط شدید آب و هوایی، تغییر سریع دما، ثبات دما، ضربه، فشار و حتی کشش باشد.

پایدار است: با گالوانیزه کردن ورق فولاد، تولیدکنندگان می‌توانند نیاز مردم به خرید فولاد را کاهش دهند و تأثیرات آن بر محیط زیست نیز کاهش پیدا می‌کند؛ به این دلیل که فولاد گالوانیزه قابل بازیافت است و این امر آن را به یکی از پایدارترین مواد صنعتی ممکن تبدیل کرده است. اما شاید یکی از بهترین موارد در مورد ورق گالوانیزه قابلیت استفاده مجدد آن باشد. از آنجا که پوشش روی برای همیشه روی فولاد خواهد بود، می‌توان بدون نگرانی از بابت دوام، فولاد گالوانیزه استفاده شده را چند باره مورد استفاده قرار داد.

مقرون به صرفه است: ورق فولادی گالوانیزه قابلیت استفاده را بهبود می‌بخشد و به کاربران این امکان را می‌دهد هزینه کمتری صرف کنند. طول عمر فولاد ورق گالوانیزه به راحتی آن را به کارآمدترین ماده ساختمانی مورد استفاده تبدیل می‌کند. در بیشتر مواقع، ورق‌های گالوانیزه در مقایسه با ورق‌هایی که تحت روش‌های دیگر شکل می‎گیرند، ارزان‌تر هستند.

انعطاف پذیر است: انعطاف پذیری مزیت دیگری است که باعث می‌شود فولاد ورق گالوانیزه به عنوان یک محصول کاربردی مورد استفاده قرار بگیرد. از نظر کاربران، این محصول در هر دو بخش مسکونی و تجاری و با توجه به کاربردهای متنوعی که دارد، به عنوان یک محصول قابل اعتماد شناسایی می‌شود.

با توجه به اینکه ورق‌های گالوانیزه در کوره و تحت گرما رنگ می‌شوند و عملا رنگ به آنها اضافه می‌گردد، رنگ به ورق نفوذ می‌کند و بخشی از ورق می‌شود. در این فرایند ضخامت ۳۵ میکرونی به ورق رنگی گالوانیزه اضافه می‌شود که تحت عنوان پوشش روی، جذب ورق می‌شود.

ورق گالوانیزه از نظر ظاهری به سه گروه ورق گالوانیزه بدون گل (بدون کریستال)، ورق گالوانیزه گل ریز و ورق گالوانیزه گل درشت تقسیم بندی می‌گردد. انواع ورق رنگی مربوط به شکل گیری کریستال گالوانیزه روی ورق است .این کریستال‌ها با توجه به سرعت سرد کردن ورق و میزان رویی که در فرایند گالوانیزه به کار می‌رود متفاوت خواهد بود.

چرا باید از ورق رنگی استفاده کنیم؟   

ورق رنگی و انواع مختلف آن

رنگ‌های متداول این ورق‌ها شامل سفید، کرمی، نارنجی، پرتقالی، قرمز، جگری، صورتی، بنفش، آبی، سبز، سبز روشن و قهوه‌ای می‌شود. ورق‌های رنگی در انواع مدل‌ها و با توجه به نیاز و بودجه شما در بازار موجود هستند. معروف‌ترین نوع ورق‌های رنگی که پرکاربردترین‌ها نیز حساب می‌شوند شامل موارد زیر است:

  • ورق رنگی طرح ذوزنقه: دارای موج‌های مربعی شکل در عرض ورق. این نوع ورق از مقاومت بالایی برخوردار است به همین دلیل برای پوشش سقف‌های شیبدار، سوله سازی، حصار کشی، بتن ریزی سقف ساختمان و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • ورق رنگی طرح سفال پالرمو: ورق طرح سفال پالرمو یکی از زیباترین ورق‌های شیروانی است که در طرح سفال تولید می‌گردد. ضخامت این ورق معمولا ۰/۰۰۵ میلی متر و عرض آن پیش از فرم دهی ۱۰۰ و ۱۲۵ سانتی متر است.
  • ورق رنگی طرح سینوسی (کرکره ای): طرح کرکره‌ای قدیمی‌ترین شکل ورق‌های گالوانیزه رنگی است که به دلیل موج دار بودنش به ورق کرکره‌ای یا سینوسی معروف است. این نوع ورق رنگی مقاومت بالایی دارد و وزن کم و قیمت مناسبش آن را به بک محصول مقرون به صرفه تبدیل کرده است.
  • ورق رنگی طرح شادولاین: یکی از خاص‌ترین ورق‌های رنگی برای ساخت سقف شیروانی است. این نوع ورق دارای عرض ۱ متر ۸۵ سانتی متر و عرض ۱٫۲۵ متر ۱۰۵ سانتی متر است.

ورق رنگی و انواع مختلف آن   

ورق رنگی در چه مواردی کاربرد دارد؟

کاربرد ورق رنگی در صنایع مختلف بسیار زیاد است. بیایید نگاهی به مهم ترین مواردی بیندازیم که این ورق ها در آن کاربرد دارند.

  • سایبان
  • بالکن‌ها
  • شیروانی
  • کانال کشی
  • نرده‌ها
  • راهروهای صنعتی
  • نردبان
  • راه پله ها
  • مبلمان خیابانی
  • ایوان‌ها
  • صنایع فلزی
  • لوازم خانگی
  • صنعت حمل و نقل

ایران یکی از تولیدکنندگان محصولات فولادی و انواع ورق‌های رنگی است. برای مثال کارخانه فولاد مبارکه که از بزرگترین واحدهای صنعت فولاد در ایران محسوب می‌شود، بیش از ۳۰ سال سابقه در ساخت انواع ورق فولادی دارد. همچنین کارخانۀ فولاد بهمن واقع در استان مازندران سالیانه چیزی در حدود ۱۲۰ هزار تن محصولات فولادی تولید می‌کند. مجموعه کارخانجات نورد و لوله سمنان نیز از مهمترین تولیدکنندگان ورق رنگی هستند.

ورق رنگی در چه مواردی کاربرد دارد؟  

خرید انواع ورق رنگی

ورق‌های رنگی به دو صورت رول و شیت فابریک در بازار عرضه می گردند. قیمت انواع ورق رنگی مانند دیگر فلزها به صورت روزانه در حال نوسان است لذا شما می توانید قیمت ورق رنگی را از سایت آهن تاپ استعلام کنید. بعد از استعلام قیمت محصول و خرید آن، کارشناسان ما سایر جزئیات را از طریق فاکتور به شما اطلاع می دهند. شما همچنین می‌توانید اهداف خود را از خرید این محصول با ما در میان بگذارید تا از مشاوره رایگان متخصصان آهن تاپ بهره‌مند شوید و میزان محصول مورد نیاز را تهیه فرمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در فروشگاه اینترنتی آهن تاپ تماس حاصل فرمایید. مشخصات فنی ورق روغنی st12 که بسیار کاربردی است را در سایت آهن تاپ قرار داده ایم.

نوشتن دیدگاه