سبد خرید شما خالی می باشد.
کاربرد ورق رنگی

ورق رنگی نوعی ورق فولادی‌ است که با روی پوشانده می‌شوند. اصطلاحا به این ورق‌ها ورق گالوانیزه هم می‌گویند. پوشش روی مانع رسیدن اکسیژن و رطوبت به فولاد می‌شود و مانند عایقی با مقاومت بسیار بالا عمل می‌کند. محافظت از ورق‌های فولادی در برابر خوردگی به میزان چندین درجه به وسیله گالوانیزه بهبود پیدا می‌کند. ورق‌های فولادی گالوانیزه دارای مقاومت بسیار بالا در برابر لایه برداری و ترکیب شدن با روی هستند در نتیجه انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند و از‌ سطح بسیار براقی برخوردار هستند. کاربرد ورق‌های رنگی در زندگی روزمره به طور قابل توجهی در حال افزایش است. ورق‌های فولادی گالوانیزه در مناطقی که مقاومت در برابر خوردگی و رطوبت اهمیت پیدا می‌کند کاربرد فراوان دارند. شما می توانید جهت خرید ورق 15 میل و انواع ورق آهنی به سایت آهن تاپ مراجعه کنید. 

مزایای استفاده از ورق رنگی

مقرون به صرفه
طول عمر بالای ورق رنگی باعث شده است که این محصول به کارآمدترین محصول در ساختمان سازی تبدیل شود. ورق رنگی در مقایسه با ورق‌هایی که با روش‌های دیگر ساخته می‌شوند از قیمت کمتری برخوردار است.

مقاومت بالا
ورق رنگی به دلیل اینکه یک لایۀ محافظتی دارد و به عنوان نوعی تقویت کننده در برابر فشار عمل می‌کند، باعث افزایش استحکام کششی این محصول نسبت به فولاد معمولی می‌شود.

با دوام
گالوانیزه کردن ورق‌های رنگی در حالی که باعث استحکام بیشتر ورق فولادی می‌شود، دوام بسیار زیادی را به وجود می‌آورد. پوشش روی توانایی محافظت از فولاد را در برابر هر عامل خارجی دارد، فرقی نمی‌کند این عامل خارجی شرایط آب و هوایی، تغییر دما، ضربه، فشار و حتی کشش باشد.

پایدار
تولیدکنندگان می‌توانند با گالوانیزه کردن ورق فولاد نیاز مصرف کننده را به خرید فولاد کاهش دهند و تأثیر منفی این محصول را در محیط زیست کم کنند؛ با توجه به اینکه فولاد گالوانیزه قابل بازیافت است این محصول یکی از پایدارترین مواد صنعتی موجود در بازار است. مهمترین مزیت استفاده از ورق رنگی قابلیت استفاده مجدد آن است.

انعطاف پذیری بالا
ورق رنگی از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است و همین موضوع این محصول را به یک محصول پرکاربرد تبدیل کرده است. ورق‌های رنگی در هر دو بخش مسکونی و تجاری به عنوان یک محصول قابل اعتماد شناسایی می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای استفاده از ورق رنگی   

ورق رنگی چند نوع دارد

ورق‌ رنگی دارای رنگ بندی متنوعی است که از پرکاربردترین انواع ورق رنگی می‌توان به پرتقالی، قرمز، سفید، کرمی، نارنجی، آبی، سبز، سبز روشن، جگری، صورتی و بنفش اشاره کرد. ورق‌ رنگی دارای مدل‌های مختلف است و با توجه به نیاز مصرف کننده در سایزهای مختلف در بازار موجود است. پرکاربردترین مدل‌های ورق رنگی شامل موارد زیر می‌شود:

ورق رنگی سینوسی (کرکره ای): ازقدیمی‌ترین مدل‌های ورق‌های گالوانیزه رنگی طرح کرکره‌ای است که به دلیل موج دار بودنش به ورق کرکره‌ای یا سینوسی شهرت دارد. ورق رنگی سینوسی مقاومت بالایی دارد، وزنش بسیار کم است و قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد؛ این عوامل ورق رنگی سینوسی را به یکی از مدل‌های محبوب تبدیل کرده است. ورق کرکره ای شامل کرکره‌ ای درشت و کرکره ای ریز می‌شود.

ورق رنگی سفال پالرمو: شبیه به سقف ساختمان‌های پالرموی ایتالیا است! ورق سفال پالرمو از زیباترین ورق‌های شیروانی مورد استفاده است. ضخامت ورق رنگی سفال پالرمو 0.050 میلی متر و عرض آن قبل از فرم دهی 100 و 125 سانتی متر است.
ورق رنگی ذوزنقه‌ ای: این نوع ورق دارای موج‌های مربع شکل در عرض است. ورق رنگی ذوزنقه ای از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و برای ساخت سقف‌های شیبدار، بتن ریزی سقف ساختمان، سوله سازی، حصار کشی به کار برده می‌شود.
ورق رنگی شادولاین: یکی از خاص‌ترین ورق‌های رنگی است که برای ساخت سقف شیروانی مصرف می‌شود. ورق رنگی شادولاین در عرض ۱ متر ۸۵ سانتی متر و عرض ۱٫۲۵ متر ۱۰۵ سانتی متر به فروش می‌رسد.

ورق رنگی چند نوع دارد   

ورق رنگی چه کاربردی دارد؟

پس از این که جواب این سوال را گرفتیم که ورق رنگی چیست؟ نوبت آن می رسد تا با کاربرد آن آشنا شویم. ورق‌ رنگی با توجه به مزایای بی‌نظیرش در صنایع مختلف کاربردهای بسیار زیادی دارد که در ادامه به تعدادی از آنها پرداخته می‌شود. این نوع ورق‌های رنگی در تولید لوازم خانگی و صنعتی و فلزی استفاده‌های فراوانی دارند. از مهمترین بخش‌های مصرفی ورق رنگی می‌توان به پروژه‌های ساختمانی و تجاری اشاره کرد، اما از این محصول استفاده‌های خاص دیگری نیز می‌شود. برای مثال:

  • سایبان و بالکن‌ها و شیروانی
  • کانال کشی و نرده سازی
  • راهروهای صنعتی
  • نردبان و راه پله ها
  • ایوان‌ها
  • صنایع فلزی
  • لوازم خانگی
  • صنعت حمل و نقل و کانتینرها
  • کامپیوتر و دستگاه‌های الکترونیک
  • اتومبیل سازی

بهتر است بدانید که ایران یکی از تولیدکنندگان انواع ورق‌های رنگی و محصولات فولادی است. کارخانه فولاد مبارکه از بزرگترین واحدهای صنعت فولاد در ایران به شمار می‌رود. این کارخانه بیش از ۳۰ سال سابقه تولید انواع ورق‌های فولادی را دارد. از کارخانه‌های دیگر می‌توان به کارخانۀ فولاد بهمن واقع در استان مازندران اشاره کرد. کارخانه فولاد بهمن سالانه چیزی در حدود ۱۲۰ هزار تن محصولات فولادی تولید می‌کند.

ورق رنگی چه کاربردی دارد؟   

خرید ورق رنگی

پیش از اقدام به خرید ورق‌های رنگی لازم است بدانید که این محصول به صورت رول و شیت فابریک در بازار به فروش می‌رسد. قیمت ورق رنگی مانند فلزهای دیگر به صورت روزانه در حال تغییر و نوسان است و قیمت دقیقی برای محصول وجود ندارد. شما می توانید برای تهیه ورق رنگی ابتدا قیمت محصول را از طریق سایت آهن تاپ استعلام کنید، سپس کارشناسان ما مشخصات ورق رنگی، زمان بارگیری و تحویل بار و هزینه باربری و دیگر جزئیات سفارش را به شما اطلاع خواهند داد.

نوشتن دیدگاه