سبد خرید شما خالی می باشد.
ابعاد ورق سیاه

ورق سیاه یکی از کاربردی‌ترین محصولات در صنعت فولاد است که ابعاد در آن از اهمیت بالایی برخوردار است. پیش از خرید هر ورق، باید ابعاد آن را با توجه به کاربردی که در نظر دارید انتخاب کنید. اگر نمی‌دانید کدام طول، عرض و ضخامتی مناسب شما است، پیشنهاد می‌کنم این مقاله را تا انتها دنبال کنید. ورق سیاه یکی از محصولاتی است که به صورت‌های مختلف و در ابعاد گوناگون توسط کارخانه‌های مختلف تولید می‌شود. این کارخانه‌ها محصولات خود را با برندهای متفاوتی عرضه می‌کنند. شما می توانید جهت خرید ورق 15 میل و خرید ورق آجدار و انواع ورق آهنی به سایت آهن تاپ مراجعه کنید. 

ابعاد ورق سیاه

ابعاد ورق سیاه موجود در بازار

به طور معمول ورق سیاه محصولی است که به دو شکل برش خورده و رولی به بازار ارائه می‌شود. ورق‌های رولی برش نخورده‌‌اند و برای صنایعی که از این محصولات به صورت عمده نیاز دارند، مناسب‌تر به نظر می‌رسند. ابعاد ورق‌های رولی به طور معمول تنها به شکل ضخامت و عرض بیان می‌شود. ورق‌های برش خورده فروش بیشتری دارند. این محصولات به دلیل این‌که ساده‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند و خرید و فروش خرده آن‌ها ساده‌تر است، مشتریان بیشتری دارند، از این رو بخش بزرگی از ظرفیت کارخانه‌ها به ارائه این ورق‌ها اختصاص داده شده است. ورق‌های برش خورده نیاز دارند طول آن‌ها نیز بیان شود. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که اکثر سایت‌هایی که ابعاد ورق سیاه برش خورده را ارائه می‌کنند، از واحد میلی متر استفاده می‌کنند.

ابعاد ورق سیاه موجود در بازار

ورق سیاه دو میل یکی از کاربردی‌ترین ورق‌های سیاهی است که در ایران تولید می‌شود. کارخانه‌های بسیاری هستند که این محصول را ارائه می‌کنند. البته ورق‌های دو میل به صورت وارداتی نیز در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. با این حال این ورق‌ها را تنها به صورت رولی می‌توان تهیه کرد. برخی از کارخانه‌های داخلی نیز به دلیل نداشتن تجهیزات برش ورق سیاه، این محصول را تنها به صورت رولی ارائه می‌کنند.
ورق سیاه دو میل برش خورده در عرضی بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۵۰ و طولی بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ به بازار ارائه می‌شوند. اگر این محصول را به صورت رولی نیز خریداری کنید، می‌توانید آن را با عرضی بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۵۰، دقیقاً همانند نوع برش خورده آن تهیه کنید. از جمله ضخامت‌های دیگری که در جدول ابعاد ورق سیاه به آن‌ها اشاره کردیم می‌توان به ۲. ۲، ۲. ۳، ۲. ۳۵، ۲. ۵، ۲. ۸، ۳، ۳. ۲، ۳. ۵، ۳. ۸، ۴، ۵، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۵، ۲۰، ۲۵، ۳۰، ۳۵، ۴۰، ۴۵، ۵۰، ۵۵، ۶۰، ۷۰، ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ میلی متر اشاره کرد.

ابعاد ورق سیاه موجود در بازار

جدول ابعاد ورق سیاه

ورق‌های سیاه که ضخامت ۲. ۲ میلی متر دارند تنها با عرض رول ۶۰۰ و صفحه برش خورده ۱۲۵۰ ارائه می‌شوند. این در حالی است که ورق‌های ۲. ۳۵ نیز با همین ابعاد به بازار ارائه می‌شوند. ورق‌های سیاه ۲. ۵ میلی متری را نیز با عرض ۱۰۰۰ و طول ۲۰۰۰ به صورت برش خورده تهیه کنید. ورق‌های ۲. ۸ میلی متری را نیز تنها به صورت رولی و با عرض ۱۰۰۰ قابل تهیه هستند. ورق‌های سه میل برش خورده با عرضی بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ و طول ۲ تا ۶ هزار به بازار ارائه می‌شوند. این در حالی است که همین ضخامت را اگر بخواهید به صورت رولی تهیه کنید، عرضی بیشتر از ۱۵۰۰ میل به شما ارائه نخواهد شد. ورق‌های ۴ میل نیز اندازه‌هایی در همین حدود دارند. به طور کلی می‌توان گفت اندازه‌های عرض بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ شایع‌ترین اندازه برای ورق‌های سیاه هستند. همه این‌ها در حالی است که طول عمده این ورق‌ها گاه به ۶۰۰۰ میلی متر نیز می‌رسد.
در ادامه نمونه جدولی برای ابعاد ورق سیاه به شما ارائه می دهیم:

ردیفطول (mm)عرض (mm)ضخامت
1 2000 1000 2
2 2000 100 3
3 2000 1000 4
4 2000 1000 5
5 2000 1000 6
6 6000 1500 8
7 6000 1500 10
8 6000 1500 12
9 6000 1500 15
10 6000 1500 20

 

یکی دیگر از نکات مهمی که باید هنگام انتخاب ابعاد ورق سیاه به آن توجه داشته باشید، قیمت و فراوانی این محصولات است. برخی از کارخانه‌ها هستند که اگر بخواهید تنها محصولات آن‌ها را تهیه کنید، باید به ابعاد خاصی محدود شوید. از این رو بهتر است به قیمت و فراوانی ابعاد ورق سیاه بیش از کارخانه تولید کننده توجه داشته باشید. اگر به دنبال مکانی هستید که تمام ابعاد، ضخامت‌ها و قیمت‌ها را به صورت یکجا به شما ارائه کند، باید گفت آهن تاپ بهترین گزینه است. این مجموعه تنها با یک تماس تمام اطلاعاتی که شما نیاز دارید را در کمترین زمان ممکن در اختیارتان می‌گذارد. از سوی دیگر تمام این محصولات را می‌توانید با مناسب‌ترین قیمت از این کارشناسان بخواهید. آهن تاپ آماده ارائه هر آن چیزی است که در صنعت آهن به آن نیاز دارید. با مراجعه به سایت آهن تاپ ورق سیاه را با ابعاد دلخواه خود بخرید. آهن تاپ بهترین مرکز فروش آهن آلات در کرج است. از این فروشگاه ورق سیاه با ابعاد مدنظر خود را بخرید. خرید ورق ۳ میل سیاه در آهن تاپ امکان پذیر است. اگر قصد خرید ورق ۳ میل را دارید، آهن تاپ بهترین گزینه برای شما است.

نوشتن دیدگاه