سبد خرید شما خالی می باشد.
کاربرد ورق سیاه

ورق سیاه چیست؟ در دنیای صنعت استفاده از آهن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در برخی مواقع ترکیب آهن با سایر مواد و فلزات باعث بهبود بخشیدن به اثرات آن شده و موجب گسترده شدن استفاده های مختلف از آن می گردد. از جمله محصولات به دست آمده از آهن می توان به ورق سیاه اشاره کرد که کاربردهای بسیاری در صنعت های مختلف دارد.

صنعت تولید ورق سیاه

ورق سیاه که اصطلاحا به آن نورد گرم نیز گفته می شود از حرارت دادن فولاد در دماهای بالا تشکیل می شود. در فرآیند حرارت دادن به فولاد اجزای تشکیل دهنده ورق ها ذوب می شوند که این امر موجب می شود تا رنگ این محصولات آهنی به صورت مات باشد، به همین دلیل به این ورق ها ورق سیاه گفته می شود. ورق های سیاه در صنایع مختلف مانند ساختمان سازی، جوشکاری، خودروسازی و صنایع ساخت و ساز سنگین و دیگر صنایع به کار می روند. به طور کلی می توان گفت این ورق ها به دلیل دارا بودن ویژگی هایی از جمله مقاومت بالا و تحمل وزن های سنگین در صنایعی که میزان تحمل بالا مدنظر باشد به کار برده می شوند. موارد استفاده ورق سیاه

موارد استفاده از ورق سیاه

موارد استفاده از ورق سیاه به همین چند مورد ذکر شده ختم نمی شود و این محصول با توجه به تحولی که در صنعت استفاده از فلزات ایجاد کرده است، کاربردهای گسترده تر در زیر شاخه های بیشتری را دارا است. در مطلب زیر ما قصد داریم به معرفی موارد مختلف استفاده از ورق سیاه بپردازیم، برای آشنا شدن با این محصول پرکاربرد در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

  • موارد استفاده از ورق سیاه در خودروسازی: ورق های سیاه به دلیل دارا بودن مقاومت بالا و داشتن تحمل وزن های سنگین در صنعت خودروسازی به کار می روند. در این صنعت این ورق ها در ساخت بدنه خودرو و دیگر بخش های مختلف خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.
  • موارد استفاده از ورق سیاه در جوشکاری: ورق های سیاه به دلیل داشتن ویژگی های خاص خود قابلیت منحصر به فردی در جوشکاری شدن دارند به همین دلیل استفاده های گسترده ای در صنعت جوشکاری را دارا هستند. این ورق ها در صنایع مختلفی از جمله ساخت و ساز محصولات مختلف که به جوشکاری نیاز دارند مورد استفاده قرار می گیرند.
  • موارد استفاده از ورق سیاه در ساخت سیلندرهای گاز: ورق های سیاه از سختی بالایی برخوردار هستند که این امر موجب شده است تا از این ورق ها در ساخت سیلندرهای گاز استفاده شود. همچنین این محصولات آهنی به دلیل دارا بودن تحمل زیاد از هر لحاظ در ساخت این سیلندرها نقش مهم و چشمگیری داشته اند.
  • موارد استفاده از ورق سیاه در کشتی سازی: ورق سیاه به دلیل دارا بودن مقاومت زیاد و همچنین داشتن تحمل بسیار بالا در برابر وزن های سنگین در ساخت بدنه کشتی ها مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر استفاده از این ورق ها در ساخت بدنه کشتی، از آنها برای ساخت قسمت های دیگر کشتی نیز استفاده می شود. مخزن های مخصوص کشتی از جمله موارد استفاده از ورق سیاه در اجزای کشتی هستند. این ورق ها به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر آب دریا گزینه مناسبی برای استفاده در ساخت این قسمت از کشتی هستند.
  • موارد استفاده از ورق سیاه در ساخت لوله های نفتی: ورق های سیاه همچنین می توانند محلی مناسب برای جاری شدن نفت پدید آورند. از این ورق ها به دلیل ویژگی های ساختاری آنها در ساخت لوله های نفتی استفاده می شود. ورق های سیاه به دلیل داشتن مقاومت بالا از گزینه های بسیار مناسب و خوب برای ساخت لوله های نفتی به شمار می روند.
  • موارد استفاده از ورق سیاه در سد سازی: بی شک تا به حال متوجه مقاومت بالای این محصول آهنی و همچنین تحمل بالای آن شده اید. این تولید بسیار فوق العاده به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود در صنعت سد سازی نیز نقش چشمگیری داشته است. ورق های سیاه همچنین به دلیل داشتن مقاومت در برابر هوا و همچنین آب گزینه مناسبی برای استفاده در ساخت سد های آبی هستند.
  • موارد استفاده از ورق سیاه در ساختمان سازی: ورق های سیاه علاوه بر ویژگی های منحصر به فردی که دارند از انعطاف پذیری بالایی نیز برخوردار هستند. از این رو این ورق ها انتخاب مناسبی برای استفاده کردن در ساخت اسکلت اصلی ساختمان ها هستند. همچنین این محصولات آهنی از لحاظ داشتن محدوده تحمل بالا می توانند مقاوم بودن ساختمان را در هر شرایطی تضمین کنند.
نوشتن دیدگاه