سبد خرید شما خالی می باشد.
افزایش 47 درصدی تولید فولاد در کشور

حجم تولید فولاد کشورمان در چند ماهه اول سال 2018

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در روز شنبه، 15 اردیبهشت، در نشست اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی شرکت کرد. وی در طی این جلسه اعلام کرد حجم تولید فولاد کشورمان در چند ماهه اول سال 2018 بیش از ده برابر میانگین افزایش تولید زنجیره فولاد جهان، رشد داشته است. طبق اظهارات شریعتمداری، در دولت های یازدهم و دوازدهم تولید فولاد کشورمان افزایش پیدا کرده و در چند ماهه اول سال 2018، نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، در حدود 47 درصد رشد کرده است. در حالی که نرخ متوسط افزایش تولید فولاد در جهان 4.1 درصد بوده است، این میزان در ایران به رقم 47 درصد رسیده که افزایش قابل توجهی در مقایسه با میانگین جهانی دارد.

مقایسه میزان تولید فولاد در گذشته و حال

در طول فعالیت های دولت یازدهم و دوازدهم، میزان تولید فولاد به دویست میلیون تن در سال رسیده است. در گذشته میزان تولید فولاد 120 میلیون تن بوده که با توجه به میزان فعلی شاهد افزایش 80 میلیون تنی در این بخش صنعتی بوده ایم. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برای تولید کالای باکیفیت باید نوسازی صنعتی انجام شود و هم اکنون نمایندگان مجلس، بیش از 5000 میلیارد اعتبار برای نوسازی واحد های صنعتی کشورمان منظور کرده اند که امسال سه هزار و دویست میلیارد تومان به این بخش اختصاص خواهد یافت. افتتاح دو طرح جدید تولید فولاد در استان خراسان رضوی در سفر رئیس جمهور و وزیر صنعت و معدن به استان خراسان رضوی، شش طرح بزرگ صنعتی و معدنی در این استان به بهره برداری رسید. دو طرح از این برنامه ها، مجتمع فولاد سبزوار در نیشابور و طرح پارس فولاد سبزوار در جوین بود.

مجتمع فولاد سبزوار ظرفیت تولید اشتغال برای 300 نفر را فراهم خواهد کرد. همچنین طرح پارس فولاد سبزوار نیز، زمینه اشتغال 521 نفر را ایجاد می کند. گفتنی است که این دو طرح در مناطقی از استان خراسان رضوی قرار دارند که با چالش جدی کم آبی رو به رو است و با توجه به مصرف بسیار بالای آب در صنعت تولید فولاد، افتتاح این دو طرح در این بخش کم آب کشور، منجر به کاهش شدید سفره های آب زیرزمینی در این مناطق خواهد شد.

نوشتن دیدگاه