سبد خرید شما خالی می باشد.
نوسانات قیمت ها در بازار آهن کشور هفته اول تیرماه

نوسانات قیمت بازار آهن آلات

بازار آهن آلات که از ابتدای ماه با نوسانات شدیدی مواجه بود، از ابتدای هفته در آرامش نسبی به سر می برد. در شروع هفته جاری روند قیمت ها با مقداری کاهش همراه بود و قیمت ها در این هفته در ثبات نسبی به سر می بردند. البته علی رغم این روند کاهشی، برخی از تولید کنندگان نیز قیمت محصولات خود را افزایش دادند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

بررسی نوسانات قیمت برخی تولیدکنندگان

- قیمت میلگرد آجدار در روز اول هفته با میانگین افزایش قیمت 230 تومانی و کاهش قیمت 30 تومانی همراه بود. این قیمت های متغیر توسط کارخانجات و تولید کنندگان مختلف تعیین می شد. قیمت های تولید کنندگانی مانند نورد ایوان غرب، درپاد تبریز و آذر فولاد امین در ثبات نسبی به سر می برند. اما کارخانه هایی مانند هیربد و بردسیر کرمان و سیادن ابهر، قیمت محصولات خود را در حدود 30 تومان کاهش دادند که باعث ایجاد نا به سامانی در بازار آهن کشور شد.

- در روزهای جاری، قیمت مقاطع آهنی با کاهش قطعی مواجه شد. مقاطع آهنی مانند تیر آهن، ناودانی، نبشی، میلگرد آجدار، ورق سیاه و قوطی پروفیل با کاهش قیمت در هفته جاری رو به رو شدند. میلگرد کارخانه بردسیر کرمان با 20 تومان افت قیمت، کمترین میزان کاهش قیمت را داشته است. تولید کنندگان میلگرد آجدار از جمله فولاد زاگرس، آذر فولاد امین و هیربد زرندیه قیمت میلگرد سایز 14 تولیدی خود را به میزان 60 تومان کاهش دادند. اما کارخانه سیادن ابهر با کاهش قیمت شدید به میزان 210 تومان، رکورددار این جریان بوده است.

- اوضاع قیمت ها در بازار تیر آهن نیز مانند سایر مقاطع فولادی، در این هفته روند کاهشی داشته است. در روز گذشته قیمت محصول ذوب آهن اصفهان ثابت گزارش شده است.

- در بازار دیگر مقاطع فولادی مانند نبشی و ناودانی نیز شاهد کاهش قیمت در هفته جاری هستیم . حال باید منتظر بود که در روزهای پایانی هفته چه وضعیتی در انتظار بازار آهن کشورمان است؛ آیا این روند کاهشی ادامه خواهد داشت یا خیر.

نوشتن دیدگاه