سبد خرید شما خالی می باشد.
آینده ای درخشان منتظر صنعت فولاد

رشد 15 درصد در 4 ماهه ی ابتدایی سال 97

طبق گزارشات ایرنا، تولید فولاد به 6 میلیون و 286 هزارو 199 تن رسیده است که در مقایسه با سال گذشته رشدی 15 درصدی داشته است که این موضوع باعث امیدواری مسئولین گردیده است. در سال گذشته واحد های بزرگ معروف تولید کننده مانند هرمزگان ، فولاد مبارکه و ذوب آهن تنها توانستند حدود 5 میلیون تولید را در 4 ماهه ی ابتدای سال، به خود اختصاص دادند.
آمارهای بین المللی حاکی از آن است ایران بین 13 تولید کننده ی برتر فولاد جهان قرار دارد که این خود باعث افتخار است. انجمن جهانی به افزایش بالای 20 درصد فولاد خام در سال نخست توسط ایران، اعتراف کرد.

عاقبت دیگر تولیدات فولادی به کجا رسیده است؟

-همچنین در چهار ماهه امسال، اسلب که به شمش فولادی نیز معروف است در فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان و سبا به سه میلیون و 180 هزار و 789 تن افزایش داشت و در مقایسه با پارسال با ز با رشد همراه بوده است.
-بالارفتن تولید فولاد خام یا میانی کشور در سال گذشته به 21 میلیون تن رسید و انتظار می رود تا پایان امسال با این روند رکورد 24 میلیون تن فولاد خام هم شکسته شود.ایران براساس برنامه ریزی در سال 1404 دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن فولاد را نیز دور از دسترس نمی داند و انتظار می رود بالای 50 میلیون فولاد خام بدست آید که از این رقم حدود 15 میلییون به صادرات اختصاص خواهد داشت.سال گذشته صادرات فولاد میانی (خام) و محصولات مربوطه به هشت میلیون و 495 هزار تن رسید که از این رقم 6 میلیون و 872 هزارتن سهم فولاد خام خواهد بود امید می رود آینده ی خوب در چشم انتظار فولاد باشد و تولیدات با حمایت ها بیشتر و بیشتر نیز شود.

نوشتن دیدگاه