سبد خرید شما خالی می باشد.
تأمین نیاز های تولیدکنندگان

سخن رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد

محمود اسلامیان رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد در گفتگو با ایرنا بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور در زمینه اقتصادی، الویت مسئولین بخش تولید فولاد، باید حفظ تولید شرکت ها و تولیدکنندگان فعلی باشد. در شرایط کنونی باید به تأمین نیازهای تولیدکنندگان فولاد بپردازیم. اسلامیان تأکید کرد: ضروری است که ارز مورد نیاز تولید کنندگان فولاد متناسب با شرایط آن ها تأمین شود و به این منظور برنامه ریزی و تدبیر های مناسب در نظر گرفته شود.

طبق سخنان اسلامیان، نود و پنج درصد نیاز صنعت فولاد کشور از داخل تهیه می شود و تنها پنج درصد دیگر از محل واردات تأمین می شود که باید توسط مسئولین مورد توجه قرار گیرد. به گفته رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد در سه – چهار ماه گذشته ارز به صورت بدون قاعده و نظم به بخش های مختلف کشور تخصیص یافت که نسبت به شرایط اقتصادی کشور، اقدام درستی نبود.

تخصیص نرخ ارز از نظر رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد

ضرورت دارد که ارز بر اساس اولیت بندی به بخش ها و واحد های مختلف تخصیص یابد. اسلامیان بیان کرد: تعیین نرخ ارز نباید در فضای مجازی صورت بگیرد و این فضا، محل مناسبی برای تعیین نرخ نیست. او افزود نباید رسانه ها به جو حاکم بر اوضاع اقتصادی کشور و بازار ارز دامن بزنند. تولید فولاد بر اساس چشم انداز 1404 بر اساس سند چشم انداز 1404 ظرفیت تولید فولاد کشور به میزان 55 میلیون تن برآورد شده است، و اکنون در حالی که هفت سال تا پایان چشم انداز باقی مانده است، حدود 60 درصد این امر محقق شده است و ظرفیت کنونی تولید فولاد 32 میلیون تن می باشد. ایران در سال گذشته میلادی به جمع 13 کشور تولید کننده عمده فولاد جهان پیوست.

ورق های تولیدی شرکت فولاد مبارکه مورد تأیید خودروسازی رنو فرانسه قرار گرفت شاهرخ پور مستدام، کارشناس متالوژی فولاد مبارکه اعلام کرد: نمونه ورق های فولادی با گرید S420M و طبق استاندارد جهانی EN10149 تولیدی فولاد مبارکه جهت انجام آنالیز شیمیایی و آزمایش خواص فیزیکی به مرکز تحقیقات مواد فرانسه ارسال شد و کلیه خواص این محصول مورد تأیید این مرکز قرار گرفت. از این محصول در ساخت قطعات تقویتی اکسل عقب خودروی L90 استفاده خواهد شد.

نوشتن دیدگاه