سبد خرید شما خالی می باشد.
آمریکا در تجارت فلز

بعد از کره ، کانادا قربانی سقوط صادرات فولاد و آلومینیوم

کانادا هیچ امیدی به اینکه آمریکا تعرفه های صادرات اجباری خود را کم کند، ندارد. کانادا باورد امکان ایستادگی زیر فشار های آمریکا در مذاکرات نیست. به نقل از مراکز خبری معتبر، دونالد ترامپ به علت دلایل امنیتی تصمیم بر وضع تعرفه هایی برای کانادا و مکزیک گرفته که هنوزم این قوانین بر تجارت درون قاره ای تاثیر گذاشته و این تعرفه ها هنوز بر قوت خود باقیست.

واشنگتن قصد ندارد تا کانادا به عنوان بزرگترین تامین کننده ی آلومینیوم، به روند صادرات خود ادامه دهد. پس با افزایش تعرفه های صادرات و تصویب آن پیشبینی می شود تا روند صادرات کانادا به کشورهای دیگر کاهش پیدا کند.افزایش 25 درصدی تعرفه ها که بر آلومینیوم افزوده شده موثر بوده است.هرچند صادرات فلز به بالاترین درصد خود نسبت به سال های اخیر رسیده است.

در ماه مارس، آمریکا طی قراردادی تصمیم به کم کردن صادرات کره جنوبی به میزان 30 درصد گرفت.توافقنامه ی سه جانبه ی آمریکا - مکزیک - کانادا که خواستار واردات فلزات هستند ولی لازم به ذکر است کانادا تن به این خواسته نداده است و هرگونه تحریمی در فلزات را رد کرده و خواستار افزایش میزان صادرات و ثبات قدرت و صنعت حمل و نقل است.

تاثیر محدودیت های آمریکا

این محدودیت ها آسمان سرمایه گزاری را تیره و تیره تر کرده به طوری که سرمایه گزاران تن به ریسک در بازار فلزات را نمی دهند وهمین دلیل محکمی بود تا مذاکرات به مرحله دوم کشیده نشود و کانادا خواستار دخالت مراجع بین المللی برای وضع قوانین صادرات شدند. صنعت آلومینیوم صنعتی پولساز و مهم در کل دنیا به شمار می آید و کانادا به عنوان بزرگترین صادر کننده، نقش مهمی در قیمت فلز در بازار جهانی ایفا خواهد کرد و درصورت عدم رسیدن به نتیجه در مذاکرات،ما باید منتظر تغییرات یا حتی سونامی قیمت جهانی فلز باشیم.

نوشتن دیدگاه