سبد خرید شما خالی می باشد.
تاثیر تصمیم ترامپ بر بازار فولاد در جهان

بخش 232 قانون امنیت ملی آمریکا، همچنان به تأثیرگذاری بر بازارهای جدید فولاد جهان ادامه می دهد.

برزیل

تولیدکنندگان فولاد در برزیل نسبت به قدرت مصرف داخلی فولاد در سال 2018 و همچنین اصلاحزیرساخت های بازار فولاد در بخش داخلی و جهانی خوش بین هستند. علاوه بر این صادراتفولاد برزیل به ایالات متحده آمریکا موقتا از بازرسی های مربوط به بخش 232 قانون امنیتملی آمریکا، معاف است.

روسیه

مذاکرات در فدراسیون روسیه همچنان در شرایط دشواری قرار دارد. مراکز بازرگانی به موجب قیمت گذاری های تامین کنندگان داخلی، در شرایط نامساعدی قرار دارند. از آخرین طرح پیشنهادی برای حل این موقعیت نیز حمایت نشد.

هند

تولید کنندگان فولاد هند، پیش بینی می کنند تقاضا برای فولاد با حمایت دولت از هزینههای زیربنایی و تقویت تقاضای مصرف کنندگان تا نیمه ماه ژوئن ادامه خواهد داشت. با اینوجود خبرگذاری MEPS اعلام کرد که مقاومت مصرف کنندگان در برابر افزایش قیمت های اخیر بیشتر شده است. دولت مودی نشان داد که اگر دولت ترامپ نیز کالاهای صادراتی هند به آمریکا را از افزایش تعرفه واردات مستثنا نکند، برنامه ای از پیش تعیین شده برای ایجاد منازعه در سازمان تجارت جهانی علیه آمریکا خواهد داشت.

اوکراین

تأمین کنندگان زنجیره فولاد، هیچ تغییری را در فعالیت های تجاری بازار فولاد اوکراینگزارش نکردند. سهامداران نگران انتقال بیش از حد کالا به دلیل روند نزولی قیمت ها در دو ماه آینده هستند. با وجود اینکه قیمت کالا تحت تأثیر فشار منفی حاصل از توسعه بازار چین بود، صادرات کالا از اوکراین روند ثابتی داشته است.

ترکیه

بی ثباتی را تشدید می کند. کارکنان بخش بازیافت ضایعات فولادی پیش بینی می کنند که کارخانه های داخلی در آینده نزدیک قیمت ضایعات آهن را کاهش خواهند داد، زیرا صادرات و میزان تقاضای داخلی در سطح پایینی باقی مانده است.

امارات متحده عربی

شرایط چالش برانگیز کاری در امارات متحده عربی ادامه دارد. توزیع کنندگان کالا در انتظار مشاهده میزان کاهش خرید و فروش و تغییرات بازار در ماه رمضان هستند. گرچه در نتیجه اعلام فعالیت های تجاری جدید و اجرای پروژه های مسکونی و زیرساختی، چشم انداز مثبتی برای ادامه سال 2018 در امارات متحده عربی پیش بینی می شود. در خارج از منطقه شورای همکاری خلیج فارس، امور صادرات با محدودیت هایی رو به رو است.

آفریقای جنوبی

سازمان تجارت و صنعت آفریقای جنوبی، نتوانست دولت آمریکا را متقاعد کند که صادرات فولاد. و آلومینیوم این کشور را از افزایش تعرفه های واردات مبتنی بر بخش 232 قانون امنیت ملی آمریکا، معاف کند. طی اقداماتی سلطه پذیرانه ، وزارتخانه پیشنهاد داد که بر اختصاص 70 درصد صادرات به عنوان سهم آمریکا ، توافق صورت گیرد. در اواخر ماه مارس، کره جنوبی نیز توافق مشابهی با آمریکا داشت.

مکزیک

تجارت کنندگان فولاد در مکزیک رویه محافظه کارانه ای برای سه ماهه دوم سال در پیش گرفته اند. استراتژی تهاجمی افزایش قیمت تولیدکنندگان داخلی، منجر به کاهش خرید در بازار فولاد مکزیک شده است. تحولات مرزی مکزیک در ایالات متحده به شدت تحت نظر است. به دلیل چنین شرایطی ، اتاق ملی صنایع آهن و فولاد بر اجرای اقدامات حمایتی از صنعت داخلی فولاد، توسط دولت ، تأکید و پافشاری کرد.

نوشتن دیدگاه