سبد خرید شما خالی می باشد.
ممنوعیت افزایش قیمت فولاد

نشست معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران، نمایندگان و تولیدکنندگان محصولات فولادی و بخش خصوصی

در طی نشستی که با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران، نمایندگان و تولیدکنندگان محصولات فولادی و بخش خصوصی برپا شد، تصمیم های تازه ای اتخاذ گردید. تلاش های مستمر تشکل های خصوصی و پیگیری های مداوم در نهایت منجر به ممنوعیت افزایش قیمت فولاد، مس وآلومینیوم در بورس کالا شد که البته این ممنوعیت تا پایان خرداد ماه سال آینده اعتبار دارد.

تصمیم گیری های جدید این نشست

تصمیم گیری های جدید، قیمت گذاری های نوین و شیوه فروش فولاد در بورس کالا از دیگر اقدامات این جلسه بود. بر مبنای این جلسه قرار شد تا فولادسازان و تولیدکنندگان محصولات فولادی ظرف مدت یک هفته نظرات خود را در قالبی منسجم و منظم به معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزرات صنعت، معدن و تجارت ارائه دهند. برقراری آرامش در بازار و ایجاد حس اطمینان خاطر در میان تولیدکنندگان از اهداف اصلی این تصمیم گیری های جدید بوده است.

تصمیم گیری های جدید تنها به فولاد تعلق ندارد و فلزات اساسی دیگری از جمله مس، کاتد و آلومینیوم را نیز شامل می شود. بر مبنای تصمیم معاونت وزیر، فروش این دست از فلزات در خارج از بورس کالا و همچنین قیمت گذاری آن بیشتر از حد مصوب هم خلاف بوده و قطعا افراد متخلف، مشمول پیگیری های وزارتخانه قرار خواهند گرفت.

نوشتن دیدگاه