سبد خرید شما خالی می باشد.
معایب ورق سیاه

پیش از پرداختن به معایب ورق سیاه ابتدا بهتر است درباره مشخصات ورق سیاه و نحوه تولید آن اطلاعاتی را ارائه کنیم. ورق سیاه جزء پرکاربردترین مقاطع فولادی است که طی عملیات نورد گرم و در دمای بالا تولید می شود. نام دیگر ورق سیاه ورق نورد گرم است. این ورق ها هم به صورت فابریک و هم به صورت رولی تولید می شوند. با توجه به ویژگی های ورق سیاه مانند مقاومت بالا در برابر خمش و پیچش، توانایی تحمل وزن بالا، جوشکاری و ماشینکاری خوب، کاربرد های متنوعی دارد و از انواع ورق های سیاه در صنایع مختلف استفاده می شود. برای ساخت پل ها، استادیوم‌های ورزشی، آسمان‌خراش‌ها، انواع ساختمان، ماشین آلات سنگین، مخازن تحت فشار، تجهیزات نظامی و دریایی، تجهیزات کشاورزی و آثار تزیینی از انواع ورق سیاه استفاده می‌شود، اما ورق سیاه علاوه بر مزایایی که دارد، دارای معایبی نیز هست که باید آن ها را بشناسید. یکی از بزرگ ترین معایب ورق سیاه این است که احتمال زنگ زدگی دارد، یعنی اگر در شرایط محیطی خاصی قرار بگیرد، ممکن است با سرعت های متفاوتی دچار زنگ زدگی شود، اما با پوشش ورق سیاه توسط مواد دیگر می توان از این مشکل جلوگیری کرد. در این مطلب از آهن تاپ به بررسی معایب ورق سیاه می پردازیم. برای کسب در این زمینه تا انتهای مطلب را مطالعه کنید. شما می توانید جهت خرید ورق 15 میل و انواع ورق آهنی و همچنین فروش آهن آلات در کرج به سایت آهن تاپ مراجعه کنید. 

معایب ورق سیاه

ورق سیاه چه معایبی دارد؟

ورق سیاه یکی از انواع ورق های فلزی است که دارای ضخامت کمی است. این ورق ها با استفاده از روش نورد گرم تولید می شوند و به دلیل استفاده از یک روش خاص برای تولید آن ها و قرارگیری در حرارت بالا سطح این ورق ها به رنگ مات در می آید، به همین خاطر به آن ورق سیاه گفته می شود. این رنگ سیاه یا مات یکی از معایب ورق سیاه محسوب می شود. معمولاً ورق های فولادی دارای سطح صیقلی و براقی هستند، به همین خاطر در برخی از صنایع استفاده از ورق سیاه به خاطر رنگ مات آن جزء معایب ورق سیاه محسوب می شود. ورق سیاه مزایای بسیاری دارد، به عنوان مثال قیمت آن نسبت به ورق های روغنی کمتر است، کاربرد های متنوع و گسترده ای در صنایع مختلف دارد. زمان تولید آن کم است و دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی است، اما یکی دیگر از معایب ورق سیاه که در مقابل مزایای آن قرار می گیرد، این است که ورق سیاه در مقایسه با محصولاتی که طی فرایند نورد سرد تولید می‌شوند، استحکام کمتری دارد، بنابراین ماندگاری ورق سیاه نسبت به سایر ورق های تولید شده با استفاده از روش نورد سرد کمتر است. ورق سیاه سطح نسبتاً خشنی دارد و اگر با پوست دست یا بدن تماس پیدا کند، ممکن است موجب آسیب دیدگی شود، به همین خاطر نسبت به ورق هایی که دارای سطح صیقلی هستند، کمتر استفاده می شود. محصولات مختلفی را با استفاده از انواع ورق های سیاه تولید می کنند. ضخامت ورق سیاه در کاربرد آن نقش مهمی دارد. کارخانجات تولید کننده ورق سیاه نیز با توجه به مزایا و معایب آن قیمت این محصول را تعیین می کنند.

ورق سیاه چه معایبی دارد؟

معایب ورق سیاه کدامند؟

همانطور که گفتیم ورق سیاه معایبی دارد که در ادامه مهم ترین آن ها را شرح می دهیم.

  • احتمال زنگ زدگی ورق سیاه: ورق سیاه اگر در شرایط خاصی قرار بگیرد، احتمال زنگ زدگی دارد و این یکی از اصلی‌ترین معایب ورق های سیاه است.
  • رنگ مات ورق سیاه: رنگ مات ورق سیاه نیز یکی دیگر از معایب آن است که باعث می شود در صنایعی که نیاز به استفاده از ورق صیقلی و براق است، نتوان از این محصول استفاده کرد.
  • استحکام پایین ورق سیاه: تمام ورق های تولید شده با استفاده از روش نورد گرم، به دلیل این‌که در برابر حرارت بالایی قرار می گیرند، دارای ماندگاری کمی هستند. این ورق ها معمولاً از فولاد تولید شده با استفاده از روش نورد سرد و ضعیف تر هستند، چرا که فعل بیش از خنک شدن گرمای بسیار بالایی را دیده اند.
  • سطح خشن ورق سیاه: لمس ورق سیاه ممکن است باعث آسیب دیدگی پوست شود، چرا که سطح ورق سیاه بسیار خشن است. دلیل سطح خشن ورق سیاه به خاطر فرایند خنک کردن این ورق است.

 

 

 

نوشتن دیدگاه