سبد خرید شما خالی می باشد.
تشخیص گالوانیزه گرم و سرد

قرن هاست که انسان به دنبال راه حلی برای از بین بردن و کاستن آثار مخرب خوردگی بر روی فلزات می‌گردد. تقریباً تا زمانی که فلزات جزء مصالح ساختمانی به شمار می‌روند، بشر دائماً به دنبال راه‌هایی برای افزایش طول عمر آن در محیط‌های خورنده بوده است. یکی از تکنیک‌های پرکاربرد برای محافظت از فلزات (عمدتا فولاد) گالوانیزه است. فولاد و ورق گالوانیزه نقش اساسی در زندگی روزمره ما دارد زیرا در صنایعت مختلف از جمله ساختمان سازی، حمل و نقل، کشاورزی و صنایع تولید برق و موارد دیگر استفاده می‌شود. شما می توانید جهت خرید ورق گالوانیزه کاشان و همچنین خرید و فروش انواع آهن آلات به سایت آهن تاپ مراجعه کنید. 

وجه تمایز گالوانیزه گرم و سرد

برای تشخیص ورق گالوانیزه گرم و سرد به موارد زیر توجه کنید:

  • اندازه‌گیری ضخامت به وسیله ضخامت سنج الکترونیکی: گالوانیزه گرم از ضخامت بیشتری برخوردار است.
  • آزمایش در آزمایشگاه تنها راه اطمینان از نحوه گالوانیزه شدن فولاد است. گالوانیزه سرد از موادی نظیر رزین و دیگر چسب‌های معمولی ترکیب شده است که در آزمایشگاه قابل شناسایی هستند.

وجه تمایز گالوانیزه گرم و سرد 

مقایسه گالوانیزه گرم و سرد

در ساده ترین شکل، گالوانیزه به روند عایق بندی فولاد یا آهن توسط روی گفته می‌شود که عمدتا به عنوان یک اقدام حفاظتی برای جلوگیری از خوردگی و در نتیجه افزایش عمر مفید قطعات فلزی استفاده می‌شود. اگرچه گالوانیزه گرم و سرد هر دو اهداف مشابهی را دنبال می‌کنند، اما کاربرد و عملکرد آنها به طور قابل توجهی متفاوت است.

گالوانیزه گرم
گالوانیزه گرم یکی از رایج‌ترین انواع گالوانیزه است. این فرآیند مستلزم پوشاندن یک شیء آهنی یا فولادی با قرار دادن آن در حمام روی مذاب در دمای حدود 840 درجه فارنهایت (449 درجه سانتی گراد) است. روی موجود در سطح خارجی آهن یا فولاد پس از خارج شدن از حمام روی مذاب با اکسیژن موجود در جو واکنش نشان می‌دهد و اکسید روی (ZnO) را تشکیل می‌دهد. اکسید روی بیشتر با دی اکسید کربن واکنش نشان می‌دهد و لایه محافظتی به نام کربنات روی (ZnCO3) ایجاد می‌کند. این لایه محافظ نسبتاً پایدار است و محکم به سطح آهن یا فولاد می‌چسبد. گالوانیزه گرم از گالوانیزه سرد گران‌تر است و به همین دلیل برای سازه‌های بزرگتر و معمولاً برای مصارف صنعتی سنگین مناسب‌تر است.

گالوانیزه سرد
گالوانیزه سرد فرایند رنگ آمیزی سازه های فولادی و نمای بیرونی آنها با رنگ های غنی از روی است. این روش به وسیله برس یا اسپری انجام می‌پذیرد. این رنگ‌های غنی از روی که معمولاً حاوی 92-95 Z هستند، می‌توانند سطوح فولادی و لوله‌های سازه‌‌ها را که در معرض طیف گسترده‌ای از محیط‌های خورنده جوی مانند پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، پل‌ها، ساختمان‌ها، تجهیزات معدن و غیره قرار می‌گیرند، استفاده شوند. با این حال، ذرات روی موجود در رنگ یا روکش باید به اندازه کافی زیاد باشد تا هدایت الکتریکی بین فولاد و روی را افزایش دهد. گالوانیزه سرد می‌تواند مانند گالوانیزه گرم، حفاظت کاتدی ایجاد کند همان میزان حفاظت با میزان حفاظت کاتدی گالوانیزه گرم برابر نیست و بسیار کمتر است. از آنجا که گالوانیزه سرد فقط یک پوشش است، نمی‌تواند از نظر شیمیایی به فلز بچسبد و به همین دلیل از دوام و مقاومت بالا در برابر سایش برخوردار نیست. گالوانیزه سرد برای کاربردهای مقرون به صرفه و سریع بر روی سازه‌ها و اجزای کوچکتر ایده آل است.

اگر چنانچه در زمینه تشحخبص گالوانیزه گرم و سرد یا خرید هریک از این محصولات نیاز به مشاوره دارید، با ما در فروشگاه اینترنتی آهن تاپ تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه