سبد خرید شما خالی می باشد.
آیا ورق گالوانیزه زنگ می زند

 از جمله ورق های فلزی که استفاده زیادی در صنعت و ساخت محصولات دارد، می توان ورق های گالوانیزه را نام برد که برای ایجاد بدنه، سقف، انواع کانال، کابینت و لوازم گوناگون کاربرد دارد و با ضخامت های مختلفی در بازار موجود است. این ورق ها به دلیل داشتن ویژگی مناسب و مقاومت در برابر اکسید شدن ( واکنش دادن با اکسیژن موجود در هوا و زنگ زدن) کاربرد وسیعی داشته و سوالی که مطرح می شود این است زنگ زدن ورق گالوانیزه به چه نحو است؟ که در این مقاله به بررسی خواص، ویژگی ها، و کاربرد های این نوع ورق پرداخته می شود و به این سوال پاسخ داده خواهد شد. نمونه ای از ورق های گالوانیزه در شکل زیر نشان داده شده است، این ورق ها به رنگ نقره ای بوده و قابلیت رنگ آمیزی نیز دارند. یکی از کاربردی ترین انواع ورق های گالوانیزه ورق 50 گالوانیزه است، قیمت ورق ۵۰ گالوانیزه در سایت آهن تاپ بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است.

در واقع ورق گالوانیزه، ورق فولادی می باشد که طی فرآیند های خاص شیمیایی (آبکاری سرد یا گرم) به وجود آمده است که طی این فرآیند روکشی از جنس فلز روی بر روی ورق قرار می دهند تا قابلیت های این ورق افزایش یافته و بتوان در شرایط مختلف استفاده کرد. در شکل زیر نمونه ای از ورق گالوانیزه ارائه شده است که بیشترین کاربرد برای ایجاد سقف ها و سرپوش ها را دارد و به صورت کرکره ای با استفاده از دستگاه های خاص ایجاد شده است. برای مطلع شدن از قیمت ورق گالوانیزه 1 میلیمتر و قیمت ورق گالوانیزه کاشان می توانید به راحتی از طریق سایت آهن تاپ اقدام کنید.

زنگ زدن ورق گالوانیزه

به صورت کلی ورق گالوانیزه نباید زنگ بزند و اگر ورقی دچار زنگ خوردگی شود حاکی از این است که فرآیند گالوانیزه کردن به خوبی انجام نشده است و امکان وجود ناخالصی در روی و مواد استفاده شده وجود دارد، مهم ترین نکته ای که در انبار کردن ورق های گالوانیزه باید مد نظر قرار دارد این است که نباید رطوبت به این ورق ها نفوذ کند مخصوصا زمانی که در پالت قرار دارند، زیرا رطوبت سبب ایجاد شوره بر روی این ورق ها می شود که دلیل آن واکنش شیمیایی بین آب و روی موجود بوده که روی اکسید می شود و با گذشت زمان پوشش ضد زنگ خواص و کیفیت خود را از دست می دهد و این رطوبت به قسمت فولادی نفوذ کرده و در زمان اندکی ورق را تخریب می کند، زیرا فولاد به آب حساس می باشد. بنابراین باید سعی شود تا این محصولات را در محل مناسب به دور از رطوبت نگه داری کرد. در شکل زیر نمونه ای از شوره ورق گالوانیزه ارائه شده است که برای حذف این شوره ها باید فرآیند اسید شویی و پروسه ی زنگ بری صورت گیرد که می توان از اسید های قوی یا مواد بازی و قلیایی استفاده کرد که هم پر هزینه بوده و هم زمان زیادی نیاز دارد. انواع ورق گالوانیزه کاربردهای متفاوتی دارند و از میزان متریال های مختلفی تولید شده اند.

ایجاد شوره بر روی ورق گالوانیزه

محافظت از ورق گالوانیزه در برابر خوردگی

از جمله اقداماتی که می توان ورق گالوانیزه را در برابر خوردگی و زنگ زدن و حتی ایجاد رسوب، محافظت کرد استفاده از فرآیند رنگ آمیزی است به همین دلیل ورق های گالوانیزه ای در بازار موجود است که به رنگ های مختلف می باشند و این ورق ها دارای رنگ پذیری مناسب می باشند. در شکل زیر ورق گالوانیزه به رنگ های مختلف و موجود در بازار قابل مشاهده است.

در پاسخ به این سوال که آیا ورق گالوانیزه زنگ می زند می توان گفت که به صورت کلی این فرآیند انجام می شود تا ورق فولادی را با پوششی از فلز روی به فلز گالوانیزه تبدیل کرده تا در برابر زنگ زدگی مقاوم گردد و ورق گالوانیزه که با رعایت اصول استاندارد ایجاد شده است نباید دچار زنگ زدگی شود که باید در نگهداری این نوع ورق ها دقت کافی را انجام داد و از رسیدن آب مخصوصا باران به پالت این ورق ها جلوگیری و اقدامات مورد نیاز را انجام داد. امروزه از ورق های گالوانیزه در بدنه پست ها و تابلوهای برق به میزان زیادی استفاده می شود که باید به نکته های ذکر شده توجه کرد تا عمر و کیفیت این محصول حفظ گردد. ورق گالوانیزه 6 متری کاربردهای فراوانی دارد و از این رو با کسب مشورت از متخصصان می توانید آن را از سایت ما تهیه کنید. قیمت ورق گالوانیزه 6 متری در آهن تاپ بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.

نوشتن دیدگاه