سبد خرید شما خالی می باشد.
فرق ورق گالوانیزه با رنگی

برای متوجه شدن فرق ورق گالوانیزه با رنگی بهتر است که در ابتدا به مشخصات هر یک به طور جداگانه بپردازیم و با بررسی و مقایسه این دو ورق با هم به تفاوت و فرق آن ها پی ببریم. معمولا ورق های فلزی در سایز ها و اندازه های مختلف تولید و به بازار عرضه می گردند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و طبق این ویژگی ها کاربرد های متفاوتی را دارا می باشند.
دو نمونه از این ورق های فلزی ورق گالوانیزه و ورق رنگی می باشد که هر کدام ویژگی ها و مشخصات خاص خود را دارند و از این نظر با هم متفاوت هستند. در واقع ورق های رنگی از ورق های گالوانیزه تولید می شوند و بسیار شبیه به هم می باشند اما با این وجود با تغییراتی که بر روی ورق گالوانیزه انجام می شود ورق رنگی به دست می آید. پس در نهایت ویژگی ها و مشخصات آن تغییر می کند و به ورقی جدید تبدیل می گردد.
بنابراین در ابتدا به تعریف و بررسی مشخصات و کاربرد های ورق گالوانیزه می پردازیم و بعد از آن ویژگی ها و کاربرد های ورق رنگی را مورد بررسی قرار خواهیم داد و پس از آن به فرق ورق گالوانیزه با رنگی می پردازیم.

تعریفی مختصر از ورق گالوانیزه

این ورق از ورق سیاه و یا سر ساخته می شود که در یک فرایند خاص گالوانیزه می گردد. این ورق در برابر بسیاری از عوامل مثل رطوبت دچار زنگ زدگی نمی گردد و مقاومت خوبی را در برابر خوردگی و پوسیدگی از خود نشان می دهد بنابراین بیشترین کاربرد آن برای مناطق مرطوب است و استفاده های زیادی از این ورق در این مکان ها می شود. این ورق در اصل محصولی ثانویه است زیرا خود از ورق های فلزی دیگر ساخته می شود.
طول و ضخامت ورق گالوانیزه بسته به نوع کاربرد آن متفاوت می باشد و ضخامتی در حدود 6 تا 18 میلی متر دارد و طول آن نیز از بین 2 تا 6 متر است. علاوه بر این وزن این ورق نیز متغیر می باشد و از 8 کیلوگرم تا 30 کیلوگرم متفاوت می باشد و از این نظر با ورق رنگی متفاوت می باشد پس یکی از تفاوت ها و فرق ورق گالوانیزه با رنگی ضخامت و طول و همچنین وزن آن ها می باشد.

ورق های گالوانیزه کاربردهای متنوعی دارند که یکی از رایج ترین آن ها ورق گالوانیزه سقفی است. شما می توانید برای اطلاع از نحوه خرید انواع ورق گالوانیزه با کارشناسان فروش و پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

تعریفی مختصر از ورق گالوانیزه   

با ورق رنگی آشنا شوید

تولید ورق های رنگی در واقع به وسیله ورق های گالوانیزه می باشد و فرایند ساخت و تولید مخصوص به خود را دارد. دلیل نام گذاری این ورق ها به ورق رنگی به دلیل ظاهر رنگی آن می باشد که در رنگ های مختلف سفید، آبی، قرمز، سبز، زرد، قهوه ای و نارنجی تولید میشوند و جنبه تزیینی دارد.
بنابراین کاربرد این ورق بیشتر برای موارد تزئینی می باشد و برخلاف ورق گالوانیزه که بیشتر برای صنایع حساس استفاده می شود این ورق کاربردی ساده تر را دارا می باشد. علاوه بر این با توجه به ظاهر زیبا و رنگی آن بیشتر برای ساخت لوازم خانگی و ساخت سقف سوله ها و... مورد استفاده قرار می گیرد.
از آنجایی که این ورق از ورق گالوانیزه تولید می شود پس این محصول نیز مانند ورق گالوانیزه در برابر بسیاری از عوامل دچار پوسیدگی و خوردگی نمی شود و در برابر زنگ زدگی نیز مقاوم می باشد.
در مورد ضخامت این ورق های رنگی نیز باید بگوییم که ضخامت آن ها در حدود 0.8 تا 6 میلی متر می باشد و عرض آن نیز حدود 1 تا 1.25 متر می باشد. همچنین وزن هر برش از این ورق ها متفاوت است و تقریبا وزن آن بین 3.5 تا 12 کیلوگرم متغیر می باشد. ورق گالوانیزه کاشان را نیز می توانید از سایت آهن تاپ خریداری کنید. 

با ورق رنگی آشنا شوید 

ورق گالوانیزه با ورق رنگی چه فرقی دارد؟

با توجه به موارد گفته شده درباره فرق ورق گالوانیزه با رنگی باید بگوییم که با وجود اینکه ورق های رنگی از ورق گالوانیزه تولید می شود دارای تفاوت هایی هستند. یکی از تفاوت های این دو ورق با هم همان طور که گفته شد در نوع کاربرد آن می باشد که ورق های گالوانیزه بیشتر برای صنایع مختلف کاربرد دارد ولی ورق های رنگی بیشتر جنبه تزیینی داشته و برای ساخت لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.
تفاوت دیگر در وزن و ضخامت این دو ورق ها با هم است که معمولا ورق های گالوانیزه ضخامت بیشتری دارند و در نتیجه وزن آن نیز بیشتر است ولی ورق های رنگی کم ضخامت تر و وزن کمتری دارند. قیمت ورق گالوانیزه سقفی را می توانید از سایت آهن تاپ استعلام کنید. 

ورق گالوانیزه با ورق رنگی چه فرقی دارد؟   

قیمت ورق گالوانیزه و رنگی

قیمت این نوع ورق ها به عوامل مختلفی بستگی دارد همچنین یکی دیگر از تفاوت ها و فرق ورق گالوانیزه با رنگی در قیمت آن ها می باشد. در واقع یکی از عواملی که در تعیین قیمت موثر است وزن این ورق ها می باشد و با توجه به این که وزن ورق های گالوانیزه بیشتر از ورق های رنگی می باشد پس از قیمت بیشتری برخوردار خواهد بود.
علاوه بر این عوامل دیگری مثل برند و شرکت سازنده این ورق ها در قیمت آن ها تاثیرگذار خواهند بود و معمولا برند های معتبر از آنجایی که از مواد اولیه بهتر برای تولید این ورق ها استفاده می کنند پس قیمت بالاتری دارند. انواع ورق گالوانیزه کاربردهای متفاوتی دارند و از میزان متریال های مختلفی تولید شده اند.

فروشگاه اینترنتی آهن تاپ مرجعی معتبر برای شماست تا در هر لحظه از روز بتوانید قیمت انواع ورق های فلزی را از آن استعلام بگیرید.

نوشتن دیدگاه