سبد خرید شما خالی می باشد.
آنالیز ورق استیل 304

ورق استیل 304 یکی از مهم ترین و کاربردی ترین انواع ورق ها در صنایع مختلف به حساب می آید. این نوع ورق با ترکیب شیمیایی خاصی که دارد می تواند در ساخت انواع لوازم و تجهیزات به کار رود. صنایع هواپیما سازی، تولید لوازم خانگی، انواع صنایع شیمیایی، صنایع غذایی و نفت مهم ترین مصرف کنندگان ورق استیل 304 محسوب می شوند. به این ترتیب، میزان تقاضای ورق استیل 304 بسیار بالا بوده و بنابراین تولید و تامین آن اهمیت بسیاری دارد.
در ساخت ورق استیل 304 ترکیب کروم، نیکل و کربن به کار می رود. البته درصد هر یک از این مواد مشخص بوده و نباید از حدی بالاتر یا پایین تر باشند. ورق استیل 304 را معمولا با عنوان ورق 18-8 نیز می شناسند. علت این نامگذاری به کار بردن 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل در ساخت این نوع ورق استیل است. البته نباید از دو درصد کربن به کار برده شده در آن نیز غافل ماند.
با این که بخش عمده ای از نیاز کشور به ورق استیل 304 از طریق واردات برطرف می شود، با این حال، تعدادی از کارخانه های معتبر به تولید این نوع ورق می پردازند. برای استعلام قیمت ورق استیل 304 یا خرید ورق استیل 316 می توانید با آهن تاپ در تماس باشید.

ترکیب شیمیایی یا آنالیز استیل 304

ترکیب شیمیایی یا آنالیز استیل 304

استیل 304 به عنوان نوعی استیل نگیر، در صنعت کاربرد فراوانی دارد. خواص منحصر به فرد این نوع ورق استیل از ترکیب شیمیایی ویژه آن ناشی می شود. صنایع لوازم خانگی، هواپیما سازی، صنایع غذایی و دارویی و صنایع نفت و پتروشیمی از جمله متقاضیان و مصرف کنندگان ورق استیل 304 به حساب می آیند. در ادامه به بررسی آنالیز ورق استیل 304 می پردازیم.

  • ترکیبات تشکیل دهنده

ممکن است ورق استیل 304 را با عنوان ورق استیل 18-8 نیز بشناسید. در واقع، در ساخت انواع ورق استیل 304 با ضخامت های مختلف، از 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل استفاده شده است. بخش دیگری از آنالیز ورق استیل 304 را کربن تشکیل می دهد که مقدار آن کمتر از دو درصد است.
مصرف کربن در ترکیب شیمیایی استیل 304 باعث شده تا این نوع محصول فولادی، خاصیت کششی پیدا کند. خاصیتی که نماد بارز آن را می توان در انعطاف پذیری سینک های ظرفشویی مشاهده نمود. از سوی دیگر، کاربرد کربن در آنالیز ورق استیل 304 باعث شده تا جوش پذیری این نوع ورق افزایش پیدا کند. به این ترتیب، برای جوش دادن قطعات مختلف، به گرما و صرف انرژی کمتری نیاز خواهد بود.

  • عدم وجود خاصیت مغناطیسی

انواع ورق استیل از گروه 300 از نوع «نگیر» بوده و خواص مغناطیسی ندارند. برای بررسی وجود خاصیت مغناطیسی می توان از یک آهنربا کمک گرفت.

ورق استیل 304 را از آهن تاپ بخواهید

  • مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی

آلیاژ به کار برده شده در ساخت ورق استیل 304 باعث می شود تا این محصول به شدت در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم گردد. به طوری که مقاومت این نوع استیل در برابر خوردگی ناشی از اسیدهای غذایی مانند اسیدهای موجود در میوه ها و سبزیجات، گوشت، شیر و مانند آن ها مثال زدنی است. تمامی این ویژگی ها باعث شده تا کاربرد ورق استیل 304 در صنایع غذایی و دارویی، گسترش پیدا کند.

ورق استیل 304 را از آهن تاپ بخواهید

بخش عمده ای از نیاز جامعه به ورق استیل 304 از طریق واردات این محصول برطرف می شود. به همین دلیل، قیمت ورق استیل 304 به نوسانات نرخ ارز وابستگی بسیاری دارد. ارتباط با یک مرجع معتبر و به روز رسانی شده می تواند هر گونه تردید درباره قیمت ورق 304 را از بین ببرد.
برای خرید ورق استیل 304 می توان از طریق فروشگاه آهن تاپ اقدام نمود. فروشگاه اینترنتی آهن تاپ توانسته است قیمت انواع ورق استیل 304 را ثبت کرده و امکان مقایسه آن ها را فراهم آورد. افراد می توانند با بررسی قیمت انواع ورق استیل، بهترین نوع آن را از آهن تاپ خریداری نمایند.

 

نوشتن دیدگاه