سبد خرید شما خالی می باشد.
کاربرد ورق استیل

 ورق استیل هم پرکاربردترین و هم بازیافتی ترین ماده فلزی روی زمین است. از ورق استیل های ضد زنگ و درجه حرارت بالا گرفته تا محصولات کربن مسطح، ورق استیل به اشکال مختلف برای پاسخگویی به طیف گسترده ای از کاربردها به کار گرفته می شود. به همین دلایل و همچنین استحکام بالا و هزینه تولید نسبتاً کم، اکنون از ورق استیل در محصولات بی شماری استفاده می گردد. کاربردهای ورق استیل را می توان به هفت بخش اصلی در بازار تقسیم کرد. طبق آمارهای جهانی ورق استیل، به هر یک از این آمارها کاربرد دارد:

  • ساختمان ها و زیرساخت ها 15 درصد
  • تجهیزات مکانیکی 15 درصد
  • خودرو 12 درصد
  • محصولات فلزی 11 درصد
  • سایر حمل و نقل 5 درصد
  • لوازم خانگی 3 درصد
  • تجهیزات برق 3 درصد

کاربرد ورق استیل در ساختمان ها و زیرساخت ها

سالانه بیش از نیمی از ورق استیل تولید شده برای ساخت ساختمان ها و زیرساخت هایی مانند پل ها استفاده می شود. طبق گفته انجمن جهانی ورق استیل، بیشتر ورق استیل مورد استفاده در این بخش در میله های تقویت کننده (44٪)، از جمله موارد استفاده در سقف ها، دیوارهای داخلی و سقف ها (31٪) و بخش های ساختاری (25٪) یافت می شود. علاوه بر این کاربردهای ساختاری، از ورق استیل در ساختمان ها برای سیستمهای HVAC و مواردی مانند پله، ریل و قفسه نیز استفاده می شود.
برای ساختمان ها از فولاد به این علت اتصال به بتن استفاده می شود. ضریب انبساط حرارتی مشابه دارد، قوی بوده و نسبتاً مقرون به صرفه است. ساختمان بیمه 10 طبقه ای در شیکاگو اولین آسمان خراش در جهان بود که با یک قاب استیلی ساخته شد و در سال 1885 نیز به پایان رسید.
استیل انواع مختلفی دارد و می تواند به گونه ای طراحی شود که نیازهای منحصر به فرد پروژه های زیرساختی را برآورده سازد. بسته به شرایطی که سازه در معرض آن قرار دارد، می توان از یک آلیاژ ورق استیلی خاص استفاده کرد. علاوه بر پل ها، برای ورق استیل زیرساخت های مربوط به حمل و نقل شامل تونل ها، مسیر ریلی، ایستگاه های سوخت رسانی، ایستگاه های قطار، بنادر و فرودگاه ها استفاده های کاربردی آن هستند. انجمن جهانی ورق استیل می گوید تقریبا 60٪ از استفاده از ورق استیل در این قسمت به عنوان میلگرد قرار گرفته داخل بتن است.

ورق استیل همچنین در زیرساخت های ابزار، از جمله برای سوخت ها، آب و برق نیز مورد استفاده قرار می گیرد. طبق آمار نیمی از ورق استیل مورد استفاده برای زیرساخت های آب و برق به شکل لوله های زیرزمینی برای آب یا گاز طبیعی است. ورق استیل 316 و ورق استیل 304 پرکاربردترین ورق استیل در صنایع مختلف است. در آهن تاپ این دو نوع ورق استیل با بالاترین کیفیت عرضه می شود.

کاربرد ورق استیل در ساختمان ها و زیرساخت ها

کاربرد ورق استیل در تجهیزات مکانیکی

دومین کاربرد ورق استیل در ساخت بولدوزرها، تراکتورها و ماشین آلات است که قطعات خودرو، جرثقیل ها و ابزار دستی مانند چکش و بیل را شامل می شود. همچنین شامل آسیاب نورد است که برای فرم دادن ورق استیل در شکل ها و ضخامت های مختلف استفاده می شود.

کاربرد ورق استیل در صنعت خودرو

طبق گفته انجمن جهانی ورق استیل، به طور متوسط تقریباً 2000 پوند یا 900 کیلوگرم از ورق استیل برای ساخت یک خودرو استفاده می شود. حدود یک سوم آن در ساختار بدنه و نمای بیرونی از جمله درها استفاده می شود. ورق استیل های با استحکام بالا، که با استفاده از فرآیندهای پیچیده ساخته شده و از وزن سبک تری نسبت به ورق استیل های سنتی برخوردار هستند، حدود 60٪ ساختارهای بدنه خودروهای مدرن را تشکیل می دهند.

اهمیت کاربرد ورق استیل بر کسی پوشیده نیست. ورق استیل زمینه ساز ساخت و تولید قطعات، ماشین آلات و اجزای بسیاری می باشد. شاید پر بیراه نباشد اگر بگوییم پیشرفت صنعت و تکنولوژی مدیون به کار گیری از این فولاد پرکاربرد است.

نوشتن دیدگاه