سبد خرید شما خالی می باشد.
ابعاد استاندارد ورق استیل

ورق های فولادی کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارند که با گسترش علم و صنعت و تلاش برای مدرن شدن جوامع بشری نیاز به فلز و ورق های فلزی در حال افزایش می باشد. به صورت متداول برای حفظ یکپارچگی در تولید ورق ها و همچنین انواع صنایع نیازمند ابعاد مختلفی می باشیم، بنابراین تولید کنندگان ورق ها باید از استانداردهای معتبر در تولید خود استفاده کنند. در این مقاله به صورت اجمالی به معرفی ابعاد استاندارد ورق استیل پرداخته می شود.
به صورت کلی ورق استیل یک نوع آلیاژ است که از آهن، کربن، نیکل و کروم تشکیل شده و از ترکیبی خاص و مشخص از این مواد به وجود آمده است. به صورت کلی می توان گفت صدها نوع ورق استیل را با مخلوط کردن عناصر مختلف می توان ایجاد کرد که هر کدام برای شرایط خاصی کاربرد داشته باشد. عامل تعیین کننده در قیمت ورق های استیل می تواند ضخامت این ورق ها باشد. در بازار کنونی برای سهولت در خرید این ورق ها می توان از وزن آنها برای تعین قیمت استفاده کرد.

کاربردهای مختلف ورق استیل بر اساس ابعاد استاندارد

از ورق های استیل می توان به عنوان یکی از پر مصرف ترین ورق های موجود در بازار نام برد که به عنوان مواد خام و ورودی به کارخانه های مختلف می باشند. به صورت کلی موارد کاربرد این نوع ورق ها شامل موارد زیر می شوند:

  • تولید سایر قطعات صنعتی و درصنایع مختلف از جمله کشتی سازی و هواپیما
  • کاربرد ورق استیل در زمینه ساخت و ساز ساختمانی و عملیات عمرانی
  • تولید ادوات و ماشین آلات صنعتی و کشاورزی
  • ساخت تجهیزات و لوازم خانگی
  • ساخت و تولید لوازم و نگهدارنده های مختلف از جمله صنعت داروسازی
  • صنایع تبدیلی و ساخت دیگ بخار و لوله های انتقال و همچنین مبدل های حرارتی و تاسیسات

کاربردهای مختلف ورق استیل بر اساس ابعاد استاندارد

بررسی ابعاد استاندارد ورق استیل

ورق های استیل در ضخامت و ابعاد استاندارد متفاوتی در بازار موجود می باشند که هر کدام را می توان برای نیازی خاص به کار برد. ابعاد استاندارد ورق استیل شامل: 1000 در 2000، 1250 در 2500، 1500 در 3000، 1500 در 6000 و همچنین 2000 در 6000 میلیمتر می شوند، و رول این ورق ها نیز موجود می باشد که عرض های ذکر شده را داشته و می توان به طول های مختلف به کمک دستگاه برش، بریده شوند. البته این ورق ها در ضخامت های مشخص و استانداردی نیز تولید می شوند که به صورت مثال 0.2 تا 40 میلیمتر را می توان اشاره کرد.
مهمترین عامل در ضخامت و ابعاد ورق های فلزی از جمله ورق های استیل، نوع کاربرد و نیاز آنها می باشد که به همین منظور در ابتدا نوع کاربرد ورق را باید مشخص کرد. برای مثال در صنعت ساخت تابلو برق ضخامت 1 تا 2.5 میلی متر کاربرد فراوانی در ساخت تابلوهای برق دارد. در این زمینه استاندارد ارائه شده است که تولیدکنندگان باید از آنها پیروی کنند تا بتوانند محصول خود را به فروش برسانند. ورق استیل 316، ورق استیل 304 از بهترین ورق های استیل است. شما می توانید هر گرید ورق استیل که بخواهید را از آهن تاپ بخرید.

نوشتن دیدگاه