سبد خرید شما خالی می باشد.
نمودار قیمت استیل

بسیاری از کارخانه‌های تولید آهن برای سودآوری بیشتر علاقه دارند تا محصولات خود را به خارج از کشور صادر کنند. این امر موجب می‌شود تا قیمت فلزات به دلیل عرضه کم در بازار افزایش یابند. معمولا، افزایش صادرات فلزات در زمان افزایش قیمت دلار رخ می‌دهد.
اگر نگاهی به نمودار قیمت فلزات از سال 96 تا 99 بیاندازیم، متوجه می‌شویم که قیمت‌ها تنها زمانی به شدت بالا رفته‌اند که میزان صادرات فلز به طور چشمگیری افزایش یافته است. پس یا باید میزان صادرات را کم کرد و یا اینکه باید میزان تولید را افزایش داد. اما، قیمت ورق‌های استیل به دلیل آنکه بیشتر از خارج به کشور وارد می‌شوند، تنها با افزایش قیمت دلار و شدت یافتن تحریم‌ها بالا می‌روند. برای خرید انواع ورق استیل همچون ورق استیل 316 به آهن تاپ مراجعه کنید. 

نمودار قیمت ورق استیل در سال 96

نمودار قیمت 96در دی ماه سال 96 زمانی که دلار از کانال 7 هزار تومان عبور کرد، به یکباره قیمت فلزات افزایش شدیدی پیدا کرد؛ تا جایی که بسیاری از مصرف‌کنندگان مجبور به تعطیلی کسب و کار خود شدند. این افزایش قیمت تنها 1 ماه ادامه داشت و پس از اینکه دولت قیمت دلار را تک نرخی اعلام کرد، روند نزولی در بازار حاکم شد.

نمودار قیمت ورق استیل در سال 97

نمودار قیمت 97سال 97 را باید سال ثبات قیمت‌ها دانست. درست است که تحریم‌های آمریکا علیه ایران شدت گرفتند، اما دولت با فروپاشی بسیاری از دلالان و کاهش تعرفه‌های گمرکی، توانست تا حدودی آرامش را به بازار برگرداند. اما، در آستانه ورود به سال جدید مجددا قیمت فلزات به ویژه ورق‌های استیل روند صعودی خود را آغاز کردند و تا زمان نگارش این مطلب نیز به مسیر صعودی خود ادامه دادند. دلیل این امر هم مشکلات واردات ورق‌های استیل به کشور بود.

نمودار قیمت ورق استیل در سال 98

نمودار قیمت 98با آغاز سال 98 یک شوک بزرگ به بازار آهن‌آلات وارد شد. اما این شوک تنها 2 ماه بازار را متشنج کرد و پس از آن روند صعودی بازار خیلی کند ادامه پیدا کرد. این روند تا اسفند ماه ادامه داشت، تا اینکه جهان با بحران کرونا مواجه شد. کرونا باعث شد تا حجم صادرات و واردات کشور تقریبا به صفر برسد و این امر تاثیر شدیدی بر روی قیمت‌ها بگذارد. با آغاز سال 99 روند صعودی قیمت‌ها به گونه‌ای بود که خیلی از کسب و کارها ورشکست شدند.

نمودار قیمت ورق استیل در سال 99

با آغاز سال 99 روند صعودی قیمت ورق استیل خیلی کند آغاز شد؛ اما، با شروع ماه اردیبهشت افزایش قیمت‌ها به گونه‌ای بود که بسیاری از فروشندگان از تعیین قیمت‌ها خودداری کردند؛ چراکه قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کردند و امکان تعیین قیمت‌های ثابت فراهم نبود. ورود دلالان به بازار فلزات نیز موج جدیدی از افزایش قیمت‌ها را در سال 99 به دنبال داشت.
سخن پایانی
پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه این افزایش قیمت‌ها ادامه داشته باشند. البته، همه چیز به بحران کرونا بستگی دارد؛ چراکه اگر این بیماری ریشه‌کن نشود ضربه سختی به تولیدکنندگان فلزات وارد خواهد شد؛ تا جایی که ممکن است برای جبران خسارات، قیمت فروش خود را تا حد زیادی افزایش دهند.

نوشتن دیدگاه