سبد خرید شما خالی می باشد.
تفاوت ورق گالوانیزه گرم و سرد

گالوانیزه کردن در واقع یک راه حلی برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی عناصری همچون فولاد و آهن است. فرآیندی که در آن یک پوشش از جنس "روی" بر سطح فولاد یا آهن قرار می گیرد تا از آن محافظت کرده و از زنگ زدگی آنها جلوگیری کند. استفاده از ورق گالوانیزه از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است زیرا حتی اگر پوشش روی نیز از بین برود و آسیب ببیند به هیچ عنوان فلز دچار زنگ زدگی نخواهد شد. رایج ترین ورق های گالوانیزه موجود از انواع گرم و سرد هستند. در ادامه ی مقاله به شرح تفاوت این دو نوع خواهیم پرداخت. ورق گالوانیزه کاشان را نیز می توانید از سایت آهن تاپ خریداری کنید. 

تفاوت های گالوانیزه سرد و گرم

از نظر ماده، ترکیب دو ورق گالوانیزه سرد و گرم اساساً مشابه هستند اما تفاوت هایی در آنها وجود دارد. برای استفاده از گالوانیزه گرم باید مراحل پیچیده تری نسبت به گالوانیزه سرد در پیش گرفت. برای این کار ابتدا برای ایجاد پوششی از جنس روی باید قطعه ی فولادی را در مایعی مذاب غلتاند و سپس محصول مورد نظر باید سرد شود تا ورق گالوانیزه به خوبی روی آن بچسبد. مراحلی مانند تمیز کردن سطح فولاد قبل از انجام کار و آماده کردن آن، کار ساده و سریعی نیست و طی مراحل طولانی انجام می شود. آماده سازی فولاد قبل از انجام کار بسیار اهمیت بالایی دارد زیرا اگر این کار با صبر و حوصله انجام نشود نتیجه ی نهایی اصلا مطلوب نخواهد بود. برای تمامی مراحل ذکر شده استانداردهایی تحت عنوان ASTM تعریف شده است که مراحل انجام شده باید مورد تایید این استانداردها باشند.
گالوانیزه سرد مانند نوع گرم آن نیست و مراحل انجام آن در حد گالوانیزه گرم پیچیده نیست که همین نکته بزرگترین تمایز بین گالوانیزه گرم و سرد است. روش گالوانیزه گرم به دلیل استفاده از دستگاه های بسیار حرفه ای و پیشرفته، پیچیده و سخت تعریف شده است، در حالیکه در گالوانیزه سرد به هیچ عنوان خبری از چنین دستگاه هایی نیست. شاید برایتان عجیب باشد که بدانید در گالوانیزه سرد تنها وسیله ای که مورد نیاز است یک قلم مو یا اسپری است. تفاوت انجام این دو نوع گالوانیزه خیلی زیاد است، در حالیکه در روش گالوانیزه سرد با آن همه سادگی مانند روش گرم یک فولاد مقاوم به خوردگی به دست می آید. قیمت ورق گالوانیزه سقفی را می توانید از سایت آهن تاپ استعلام کنید. 

تفاوت های گالوانیزه سرد و گرم

تفاوت کاربرد روش گالوانیزه سرد و گرم

شاید از اول مقاله تصور می کردید که تفاوت این دو روش در برتر بودن کیفیت یکی از آنها است اما اینطور نیست و فولاد گالوانیزه شده در هر یک از روش های ذکر شده دارای ویژگی های محنصر به فرد است. یکی از ویژگی های محصولاتی که توسط روش سرد گالوانیزه شده اند این است که مایع استفاده شده بر سطح فولاد کاملا با خود فولاد هم سطح است یعنی حداقل ضخامت ممکن را دارد و در مکان هایی که رطوبت در آنها بسیار بالاست و در معرض خیس شدن هستند نیز به راحتی می توان از آنها استفاده کرد. در کل هر کدام از شیوه های گالوانیزه مخصوص استفاده در یک سری از مکان های مشخص هستند. مهم این است که پیش از گالوانیزه کردن فولاد از نحوه و مکان استفاده از آن قطعه آگاهی کافی و لازم داشته باشیم، سپس به سراغ درست ترین روش برای گالوانیزه قطعه فولادی توسط ورق های گالوانیزه گرم وسرد برویم. 

نوشتن دیدگاه