سبد خرید شما خالی می باشد.
کاربرد ورق گالوانیزه چیست

گالوانیزه کردن یک فرایند تولید است که در آن که برای محافظت و جلوگیری از زنگ زدگی، روکشی از جنس روی، بر روی فولاد یا آهن کشیده می شود. فولاد گالوانیزه به دلیل دوام طولانی، استحکام و شکل پذیری به علاوه محافظت در برابر زنگ زدگی، از محبوب ترین انواع فولاد است. روی با عمل به عنوان مانع در برابر عناصر زنگ زدگی، از فلز پایه محافظت می کند و ماهیت فداکارانه این پوشش، منجر به یک محصول با ماندگاری و کیفیت بالا می شود؛ این موضوع باعث گردیده است تا کاربرد ورق گالوانیزه انواع پروژه ها و صنایع از جمله کشاورزی، انرژی خورشیدی، خودرو، ساخت و ساز و غیره را شامل شود. برای مطلع شدن از قیمت ورق گالوانیزه 1 میلیمتر و قیمت ورق گالوانیزه کاشان می توانید به راحتی از طریق سایت آهن تاپ اقدام کنید.

مزیت های ورق گالوانیزه

  • استفاده از ورق های گالوانیزه دارای مزیت های زیادی است است که در زیر به طور خلاصه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:
  • هزینه کم: برای عملیات گالوانیزه، در مقایسه با سایر روش های پیشگیری از خوردگی، به هزینه کمتری نیاز است.
  • عمر طولانی: طول عمر این ورقه های پوشیده از روی، در یک محیط با شرایط کامل خوردگی و زنگ زدگی حدود 20 تا 30 سال است.
  • دوام: روکش گالوانیزه به دلیل ساختار خاص فلزی، مقاومت خوبی در برابر آسیب مکانیکی، سایش و خوردگی خواهد داشت.
  • استفاده آسان: در صورت نیاز به استفاده از ورق های گالوانیزه، نیاز به صرف زمان برای آماده سازی سطح، رنگ آمیزی و.. آن نخواهد بود.

مزایای ورق گالوانیزه

کاربردهای ورق گالوانیزه

انواع ورق گالوانیزه کاربردهای متفاوتی دارند و از میزان متریال های مختلفی تولید شده اند. کاربرد ورق گالوانیزه بسیار گسترده است. از ورق گالوانیزه در همه جا استفاده می شود! بدنه خودروها و دوچرخه های زیادی از ورق گالوانیزه ساخته شده اند، برخی از لوله های آب آشامیدنی از فولاد گالوانیزه ساخته شده اند، ورق های نورد سرد نیز اغلب گالوانیزه می شوند، پیچ و مهره، ابزار و سیم ها از همه نوع در حال حاضر گالوانیزه شده است زیرا یک فرایند ارزان است و به افزایش طول عمر فلز کمک می کند. فولاد گالوانیزه به ویژه اغلب در ساختمان های "اسکلت فولادی" مدرن نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای ایجاد سازه هایی مانند بالکن، ایوان، راه پله ، گذرگاه و ... استفاده می شود. اگر پروژه شما پس از اتمام کار در فضای باز قرار می گیرد، فلز گالوانیزه یک گزینه ایده آل است. نرده ها، سقف ها، گذرگاه های فضای باز این ها همه گزینه های عالی برای فلز گالوانیزه هستند. در ادامه به کاربرد ورق گالوانیزه در صنایع مختلف به صورت جداگانه می پردازیم:

استفاده از ورق گالوانیزه در صنعت ساخت و ساز: چه از نظر مسکونی و چه از نظر تجاری، دوام فولاد گالوانیزه باعث شده تا بیش از یک قرن در صنعت ساخت و ساز محبوبیت داشته باشد. هم چنین به دلیل زیبایی شناسی آن برای ساخت و ساز انتخاب شده است. درخششی که ورق گالوانیزه دارد، حالتی مدرن ایجاد می کند و به همین علت در طراحی های معماری مدرن رایج است. هم چنین کاربرد ورق گالوانیزه در صنعت ساخت و ساز تنها به قطعات بزرگ سازه ای محدود نمی شود بلکه مواردی مانند نرده ها و حصارها، ناودان ها، لوله ها، ستون ها، و موارد دیگر را نیز شامل می شود. استفاده از ورق گالوانیزه سقفی این روزها یکی از رایج ترین کاربردهای ورق های گالوانیزه است.

ورق گالوانیزه در صنعت ساخت و ساز

استفاده از ورق گالوانیزه در صنایع باد و خورشیدی: پروژه های خورشیدی پس از نصب باید دارای گردش کار مداوم باشند و هرگونه تعمیر و نگهداری منجر به اختلال در سرویس می شود. این بدان معنا است که فولادهای گالوانیزه در پروژه های خورشیدی به دلیل محافظت در برابر خوردگی و زنگ زدگی محبوب هستند. هم چنین به دلیل دوستدار محیط زیست بودن محبوبیت دارند زیرا آلاینده تولید نمی کنند و بدون نگهداری چندین دهه تضمین می شوند. به عنوان مثال اغلب در صنعت كشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا این تجهیزات به راحتی مستعد خوردگی و پوسیدگی هستند و تقاضا برای تجهیزات مقاوم تر و انعطاف پذیرتر را ایجاد می كنند. این محصولات محافظت در برابر خوردگی را ارائه می دهند که اغلب ممکن است برای ده ها سال به طول انجامد، حتی اگر در معرض محیط سخت کشاورزی باشند. یکی از کاربردی ترین انواع ورق های گالوانیزه ورق 50 گالوانیزه است، قیمت ورق ۵۰ گالوانیزه در سایت آهن تاپ بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است.

صنعت خودرو: گرچه ورق های گالوانیزه تا دهه 1980 فقط در مدل های لوکس خودرو مورد استفاده قرار می گرفت، اما استفاده از بدنه های گالوانیزه برای اتومبیل اکنون یک قاعده در ساخت خودرو است. در مونتاژ اسکلت یک اتومبیل که حدود 80٪ از بدنه را شکل می دهد، همه قسمت ها از فولاد گالوانیزه استفاده می کنند. هم چنین مقاومت در برابر زنگ زدگی فولاد گالوانیزه یک ابزار بازاریابی مناسب برای صنعت خودرو است زیرا می تواند ضمانت ضد زنگ بودن را برای مشتریان فراهم کند.

استفاده از ورق گالوانیزه در صنعت ارتباطات: تعمیر و نگهداری خطوط تلفن کار ساده ای نیست، آن ها بلند هستند و دسترسی به آن ها دشوار است. از ورق گالوانیزه می توان در سیم کشی تلفن و جعبه های تجهیزات آن استفاده کرد که خطر آسیب و نیاز به مراقبت و نگهداری آن را کاهش می دهد.

ورق گالوانیزه 6 متری کاربردهای فراوانی دارد و از این رو با کسب مشورت از متخصصان می توانید آن را از سایت ما تهیه کنید. قیمت ورق گالوانیزه 6 متری در آهن تاپ بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.

نوشتن دیدگاه