سبد خرید شما خالی می باشد.
مزایای گالوانیزه سرد

به صورت کلی در صنعت به دو روش ساخت سرد و گرم، می توان ورق های گالوانیزه را تولید کرد، در روش سرد با استفاده از دستگاه های خاص و قرار دادن ورق در محلول و الکترولیز اسیدی می توان ورق های گالوانیزه با ضخامت متفاوت ایجاد کرد، اما در روش گرم با استفاده از حوض های مذاب، حرارت دادن مواد و در نهایت مخلوط کردن مواد می توان ورق گالوانیزه را ایجاد کرد. در این مقاله به صورت اجمالی به بررسی و بیان مزایای و استاندارد گالوانیزه سرد پرداخته می شود.

اطلاعاتی درباره ورق گالوانیزه 

امروزه با پیشرفت علم و فناوری و بکارگیری یافته های بشر در صنایع مختلف، به موادی دست یافته ایم که ویژگی های خاصی داشته و کاربرد آنها مزایای بی شماری به همراه داشته است. از جمله این مواد می توان ورق های گالوانیزه را نام برد که به صورت کلی با قرار گرفتن پوششی از فلز روی (زینک) بر سطح ورق های فولادی یا آهنی به وجود می آیند که در برابر خوردگی مقاومت بالای دارند، این ورق در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، ساخت کشتی و هواپیما، ساختمان سازی و قطعات مختلف خانگی و ماشین آلات کاربرد دارند. مهمترین ویژگی ورق گالوانیزه مقاومت آن در برابر اکسید شدن و در واقع عدم زنگ زدگی می باشد که همین امر سبب استفاده فراوانی از این نوع ورق ها شده است.

اطلاعاتی درباره ورق گالوانیزه 

مزیت های گالوانیزه سرد

همانگونه که ذکر شد ورق گالوانیزه به دو روش نورد سرد و روش گرم ایجاد می شود، در ادامه به بیان مزایای فرآیند تولید سرد و روش ایجاد گالوانیزه به این روش پرداخته می شود. به صورت کلی می توان مزایای گالوانیزه سرد را به صورت زیر بیان کرد:

  • ساخت ورق گالوانیزه به روش سرد به انرژی کمتری در مقایسه با سایر روش ها نیاز دارد.
  • در این روش ساخت، ضخامت ورق ایجاد شده به راحتی قابل کنترل می باشد و می توان لایه های با ضخامت پایین ایجاد کرد که قابلیت استفاده در کاربرد های معمولی را داشته باشد.
  • در ساخت به روش سرد در مقایسه با روش گرم و اسپری کردن، مصرف مواد اولیه کمتری داشته و هدر رفت آنها کمتر است.
  • روش گرم نیازمند استفاده از تجهیزات خاص و با دقت بالا بوده و پیچیدگی بالایی دارد و درجه حرارت و زمان بسیار مهم می باشند اما در روش سرد عملیات پیچیدگی بالایی ندارند و به راحتی امکان پذیر می باشد.
  • تجهیزات مورد نیاز برای ساخت ورق گالوانیزه به روش سرد را می توان به راحتی تهیه کرد و در زمان اندکی فرآیند تولید را انجام داد که در مقایسه با روش های دیگر مزیت بالاتری دارد.

روش های متفاوتی در صنعت برای ایجاد ورق های فلزی وجود دارد که براساس شرایط و مزایای استفاده از هر روش می توان روش مناسب را انتخاب کرد. ورق گالوانیزه فرآیند سرد می تواند به دلیل مزایای ذکر شده مورد توجه قرار گیرد و نیازهای روز افزون به این نوع ورق را با دانش کافی برآورده کرد. 

نوشتن دیدگاه