سبد خرید شما خالی می باشد.
انواع ورق استیل بگیر

کاربرد ورق های استیل در صنایع مختلف باعث شده تا تنوع ویژگی های ساختاری آن ها همواره در حال بهبود باشد. ورق استیل بگیر و ورق استیل نگیر دو گروه کلی برای دسته بندی انواع ورق های استیل به حساب می آیند. تفاوت اصلی این ورق ها به وجود خاصیت مغناطیسی در آن ها مربوط می شود. در واقع، اصطلاح "بگیر" به وجود خاصیت مغناطیسی در ورق استیل مربوط می شود. ورق استیل بگیر عمدتا در تولید ظروف غذایی و خودروسازی به کار می رود. این نوع ورق از آهن، نیکل، کروم، منگنز، فسفر، سیلسیوم و مانند آن ها ساخته می شود. با این حال، کروم و نیکل بیشترین سهم ناخالصی ورق استیل را تشکیل می دهند.
تفاوت اصلی ورق استیل بگیر با ورق استیل نگیر این است که مقدار کروم در ورق های بگیر بیشتر است. وجود همین عنصر باعث افزایش خواص مغناطیسی ورق می گردد. به کمک یک آهنربا می توان مغناطیسی بودن این نوع ورق ها را بررسی کرد. ورق استیل بگیر انواع مختلفی دارد که بر اساس خواص و کیفیت می توان آن ها را دسته بندی نمود. ورق استیل 410، ورق استیل 420 و ورق استیل 430، سه نوع اصلی از انواع ورق استیل بگیر محسوب می شوند. کاربرد این ورق ها در صنعت به خواص آن ها بستگی دارد. انواع ورق استیل بگیر از نظر میزان کربن به کار برده شده در آن ها متفاوت هستند. برای مثال، ورق استیل 430 که عمدتا به صورت وارداتی تهیه می شود، کمترین مقدار کربن را دارد. این در حالی است که ورق استیل 420 بالاترین درصد کربن را دارا است. فروش ورق استیل 304 و همچنین ورق استیل 316 با قیمت مناسب از این سایت انجام می شود.

ورق استیل430؛ یکی از انواع ورق استیل

ورق استیل430؛ یکی از انواع ورق استیل

ورق استیل 430 از انواع ورق استیل بگیر است که به صورت رول شده و در ابعاد مختلفی تولید می گردد. ورق استیل 430 بگیر از جنس فولاد ضدزنگ مارتنزیتی بوده و عمدتا به صورت براق تولید می شود. اما در موارد خاص و به سفارش مشتری، امکان تولید ورق استیل 430 روکش دار نیز وجود دارد. از ویژگی های ورق استیل 430 می توان به خاصیت ضدزنگ و ضدخوردگی آن اشاره کرد. بخش عمده ای از نیاز کشور به این نوع ورق استیل، از طریق واردات برطرف می شود. در حال حاضر شرکت های زیادی در زمینه تهیه و توزیع ورق استیل 430 بگیر در ابعاد مختلف فعالیت دارند. این شرکت ها از کشورهایی مانند هند، تایوان، چین و روسیه محصول یاد شده را وارد می کنند.

ورق استیل 410؛ یکی از انواع ورق استیل

یکی دیگر از انواع ورق های استیل بگیر، ورق استیل 410 نام دارد. این نوع از ورق ها نیز دارای خاصیت ضدخوردگی و ضدزنگ هستند. در واقع، ورق استیل بگیر 410 در برابر انواع اسیدهای شیمیایی (نیتریک اسید، سولفوریک اسید و مانند آن) مقاومت مناسبی نشان می دهد. برای تولید ورق استیل 410 بگیر از فرایند نورد سرد استفاده می شود. به همین دلیل نیز ضخامت این نوع ورق کم بوده (حدود 3) و در برابر عملیات حرارتی نیز مقاوم تر خواهد بود. در تولید ورق استیل بگیر 410 از عناصر منگنز، سیلسیوم، کربن و کروم استفاده شده است. سهم کروم نسبت به عناصر دیگر بالاتر است و همین مساله خاصیت مغناطیسی ورق استیل بگیر 410 و استقامت بالای آن را در پی دارد.

ورق استیل 420؛ یکی از انواع ورق استیل

ورق استیل 420؛ یکی از انواع ورق استیل

ورق استیل بگیر 420 نیز گونه ای دیگر از ورق های استیل به حساب می آید که از فولاد مارتنزیتی ساخته می شود. ورق استیل بگیر 420 مقاومت بالایی در برابر فرسودگی و حرارت دارد. درصد کربن به کار برده شده در این نوع ورق استیل بگیر بیشتر از ورق استیل 410 است. همین مساله مقاومت آن را در برابر فرسودگی ارتقا داده است. ضخامت ورق استیل بگیر 420 از 0.3 میلی متر تا 100 میلی متر متغیر است.
از کاربردهای ورق استیل بگیر 420 می توان به ساخت ابزار آلات جراحی و تولید تیغه های مخصوص برش اشاره نمود. همچنین، انواع چرخ دنده، قاشق و چنگال، انواع شفت و لوله از محصولات دیگری هستند که به کمک ورق استیل بگیر 420 تولید می شوند. لازم است بدانید که استفاده از کربن بالا در تولید ورق استیل 420 باعث شده تا خواص مکانیکی این نوع ورق بیشتر از انواع دیگر باشد. برای سفارش انواع ورق استیل بگیر می توانید از وبسایت آهن تاپ اقدام نمایید. تفاوت های بسیاری وجود دارد که باعث بالا رفتن قیمت هر کیلو استیل ۳۱۶ نسبت به استیل گرید ۳۰۴ می شود. فروش آهن آلات در کرج و سایر شهرهای ایران از طریق شرکت های مختلفی انجام می شود. آهن تاپ بهترین مرکز فروش آهن آلات در کرج است.

 

نوشتن دیدگاه