سبد خرید شما خالی می باشد.
قیمت ورق گالوانیزه سالهای اخیر

یکی از دلایل اصلی در افزایش قیمت ورق‌ گالوانیزه، گرانی ارزهای خارجی است؛ به گونه‌ای که افزایش قیمت دلار موجب می‌شود تا کارخانجات تمایل به صادرات محصولات خود داشته باشند. از این رو، عرضه در داخل کشور کم شده و به دلیل تقاضا برای خرید، قیمت‌ها به شدت افزایش پیدا می‌کنند. البته، این مسئله تا زمانی ادامه داشت که تحریم‌های آمریکا هنوز گریبان صنعت پتروشیمی کشور را نگرفته بود.
پس از اینکه تحریم‌های غرب موجب کاهش چشمگیر حجم صادرات فلز به خارج از کشور شد، مجددا قیمت‌ها به حالت اولیه خود بازگشتند. اما، اینبار احتکارکنندگان و دلالان بودند که با دست‌اندازی در بازار، موج جدیدی از گرانی را به وجود آوردند. بنابراین، تا زمانی که دولت فکری به حال نحوه عرضه فلزات در کشور نکند، وضع قیمت‌های بازار همینگونه آشفته خواهد ماند و روزانه بر قیمت‌ها افزوده خواهد شد.

نمودار قیمت ورق گالوانیزه در سال 96

نمودار قیمت 96سال 96 یکی از سال‌های پر تلاطم در عرصه بازار آهن‌آلات است. چراکه در انتهای سال قیمت دلار به یکباره دو برابر شد و همین امر موجب افزایش صادرات فلز به خارج از کشور گردید؛ به گونه‌ای که با افزایش 65 درصدی صادرات فلز به خارج، میزان عرضه در کشور تا حد زیادی کاهش یافت؛ امری که موجب تصاعدی شدن قیمت فلز و در نتیجه افزایش قیمت مسکن شد. این مسئله تا حد زیادی به افزایش قیمت ورق گالوانیزه سقفی و قیمت ورق گالوانیزه کاشان و سایر ورقه های گالوانیزه مورد استفاده در ساختمان سازی انجامید.

نمودار قیمت ورق گالوانیزه در سال 97

نمودار قیمت 97ابتدای سال 97 نیز قیمت فلزات همچنان روند تصاعدی خود را طی می‌کرد که به یکباره با فروپاشی دلالان (به اصطلاح سلطان‌های میلگرد و فزات) روند نزولی قیمت‌ها آغاز شد. این روند تقریبا تا زمستان 97 ادامه داشت که کم‌کم قیمت‌ها با کمی افزایش و بعضا ثبات همراه بودند. اما، از بهمن ماه 97 مجددا افزایش قیمت‌ها آغاز شد؛ البته، این افزایش قیمت جنبه روانی داشت، چراکه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شدیم و معامله‌گران برای بستن حساب‌ها و تامین نیازهای خود در سال 97 تکاپوی زیادی در بازار داشتند.

نمودار قیمت ورق گالوانیزه در سال 98

نمودار قیمت 98با مشاهده روند قیمت‌ها در سال 98 خواهیم دید که نمودار قیمت‌ها کاملا صعودی بوده و هرگز روند نزولی به خود ندیده است. البته، این روند بسیار آرام و با شیب کندی طی شده است؛ تا جایی که افزایش قیمت‌ها هرگز دو رقمی نشدند و در کانال‌های 5 الی 7 درصدی مسیر خود را طی می‌کردند.

نمودار قیمت ورق گالوانیزه در سال 99

سال 99 تحت تاثیر بحران اقتصادی ناشی از ویروس کرونا آغاز شد و قیمت‌ها تا ابتدای اردیبهشت ماه افزایش خاصی نداشتند. تا اینکه با آغاز ماه خرداد و افزایش چند درصدی قیمت دلار، دوباره روند صعودی قیمت‌ها آغاز شدند که هنوز هم ادامه دارند. پیش‌بینی می‌شود که روند صعودی قیمت‌ها همچنان ادامه داشته باشند؛ چراکه شیب کرونا همچنان صعودی بوده و اقتصاد کشور در مسیر سختی قرار دارد. ورق گالوانیزه 6 متری کاربردهای فراوانی دارد و از این رو با کسب مشورت از متخصصان می توانید آن را از سایت ما تهیه کنید. قیمت ورق گالوانیزه 6 متری در آهن تاپ بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.


سخن پایانی
متاسفانه، تحریم‌های ظالمانه غرب، بحران کرونا و دست‌اندازی دلالان در بازار فلزات موجب شده است تا روند صعودی قیمت‌ها کماکان ادامه‌دار باشد. پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ها تا پایان تابستان 99 همینگونه به روند صعودی خود ادامه دهند. البته، نمی‌توان به صراحت این موضوع را تایید کرد و باید منتظر ماند و دید که قیمت‌ها در چه فازی قرار خواهند گرفت.

برای مشاهده آرشیو قیمت ورق گالوانیزه در سایت آهن تاپ با ما همراه باشید.

نوشتن دیدگاه