سبد خرید شما خالی می باشد.
آبکاری گالوانیزه گرم

آیا می دانید آبکاری گالوانیزه چیست؟

آبکاری گالوانیزه به فرآیندی گفته میشود که طی آن آهن آلات مختلف را با یک لایه نازک از روی می پوشاند تا از آنها در برابر زنگ زدگی محافظت شود و عمر آنها افزایش یابد. به طور کلی روند آبکاری گالوانیزه یا گالوانیزاسیون به دو صورت گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد انجام می‌شود که در این مطلب ما قصد داریم در خصوص آبکاری گالوانیزه گرم صحبت کنیم. روش گالوانیزه گرم یکی از قدیمی ترین روشهای مورد استفاده برای افزایش مقاومت فلزات در برابر زمین خوردگی بوده و امروزه نیز استفاده بسیار فراوانی در صنعت دارد. در ادامه این مطلب ما توضیحات بیشتری را در خصوص این روش با شما در میان می گذاریم تا با روش آبکاری گالوانیزه گرم آشنا شوید. برای مطلع شدن از قیمت ورق گالوانیزه 1 میلیمتر را می توانید به راحتی از طریق سایت آهن تاپ اقدام کنید.

آشنایی با آبکاری گالوانیزه گرم

قدمت آبکاری گالوانیزه گرم به حدود ۱۵۰ سال قبل بازمی‌گردد. روش گالوانیزاسیون به این صورت است که قطعه فلزی مورد نظر را ابتدا با استفاده از روش‌های مختلفی تمیز می‌کنند. روند پاکسازی فلزات قبل از انجام گالوانیزاسیون یا آبکاری گالوانیزه گرم به این صورت است که چربی روی آن را با استفاده از حلال های شیمیایی، بخارشوی یا با استفاده از روشهای دیگر از بین می‌برند و سپس آن را آماده برای مرحله اسید شویی می کنند. در مرحله اسید شویی فلز مورد نظر را درون محلول اسیدی با غلظت اسید ۱۰ تا ۱۵ درصد فرو می برند و برای اینکه فلز چاره خوردگی نشود سعی می‌کنند که با عبور دادن جریان برق از قطعه روند را تسریع بخشند. در مرحله بعد آهن آلات مورد نظر را درون مذاب "فلز روی" با دمایی حدود 460 درجه فرو میبرند. بعد گذشت مدت زمان مشخصی قطعه مورد نظر را از وان مذاب بیرون می کشند. نکته‌ای که در این بخش باید به آن دقت داشته باشید این است که وقتی قطعات فولادی یا آهنی مورد نظر را درون وان روی مذاب شده فرو می برند واکنش های شیمیایی بین فلز روی و سطح آهن انجام می شود که می توان گفت یک بسیار نازک از این دو فلز بر روی سطح به وجود می آید. همچنین یک لایه نازک گالوانیزه روی قطعات مورد نظر شما به وجود می آید. ورق گالوانیزه 6 متری کاربردهای فراوانی دارد و از این رو با کسب مشورت از متخصصان می توانید آن را از سایت ما تهیه کنید. قیمت ورق گالوانیزه 6 متری در آهن تاپ بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.

آبکاری گالوانیزه گرم

موارد استفاده از گالوانیزه گرم

امروزه از انواع گالوانیزه گرم با توجه به شکل ظاهری و طراحی آن ها در موارد مختلفی استفاده می شود. معروف ترین قطعات گالوانیزه که تقریباً همه با آنها آشنایی دارند و ورقهای گالوانیزه می باشند که از آنها برای پوشش سقف، تولید قطعات مختلف و… استفاده میشود. همچنین از آبکاری گالوانیزه گرم برای افزایش عمر و مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی تیرهای برق، لوله های آب که دارای ضخامت زیادی هستند، دکل های برق فشار قوی، گاردریل جاده ها، دکل های مخابراتی و… استفاده میشود. یکی از مزایای گالوانیزه گرم این است که مقدار پوشش مناسبی را روی فلزات مورد نظر شما ایجاد میکند و به این صورت تا حد زیادی از زنگ زدگی یا خوردگی قطعات مورد نظر شما جلوگیری میکند. با توجه به این نکته شما میتوانید هر کجا که نیاز داشتید از قطعات آهنی یا فولادی ضد زنگ بروید از محصولات گالوانیزه استفاده کنید. یکی از کاربردی ترین انواع ورق های گالوانیزه ورق 50 گالوانیزه است، قیمت ورق ۵۰ گالوانیزه در سایت آهن تاپ بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است.

قیمت آبکاری گالوانیزه گرم

قیمت آبکاری گالوانیزه گرم به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال اولین نکته ای که در این زمینه باید در نظر بگیرید این است که کیفیت آبکاری گالوانیزه موردنظرتان باید در چه حدی باشد، چرا که در زمان آبکاری و تولید ورق ها یا قطعات گالوانیزه شده می‌توان چنین موردی را کنترل کرد. مورد بعدی که در زمان آبکاری باید با دقت داشته باشید و روی قیمت نهایی قطعات گالوانیزه شده تاثیر گذار است، رنگ و شکل ظاهری ورق گالوانیزه شماست. در این خصوص باید به یاد داشته باشید که اگر رنگ قطعه گالوانیزه شده مورد نظر شما درخشان و شفاف بود کیفیت گالوانیزه شمالی بهتر بوده و هزینه بیشتری را برای آن باید پرداخت کنید. البته از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که وقتی شما نیاز به ورق گالوانیزه مات دارید،هزینه کلی شما برای خرید گالوانیزه کمتر خواهد شد. مورد مهم بعدی که باید در نظر داشته باشید ابعاد و شکل ظاهری قطعه مورد نظر شما برای آبکاری گالوانیزه گرم است. قیمت آبکاری گالوانیزه گرم برای قطعاتی که شکل هندسی ساده ای دارند و دارای پیچیدگی زیادی نیستند معمولاً کمتر از قطعات پیچیده تر است. همچنین بالا بودن ابعاد قطعه مورد نظر شما قطعاً باعث بالا رفتن قیمت نهایی خواهد شد. برای اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه می توانید به فروشگاه اینترنتی آهن تاپ مراجعه نمایید.

نوشتن دیدگاه