سبد خرید شما خالی می باشد.
تاریخ انقضا ورق روغنی

ورق روغنی در طی فرآیندی به نام نورد سرد بدست می‌آید، به همین دلیل این نوع ورق را به عنوان ورق نورد سرد نیز می‌شناسند. امروزه این محصولات به صورت گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از ویژگی‌های این ورق‌ها مانند شکل‌پذیری بالا، قابلیت کشسانی زیاد، استقامت بالا و نفوذپذیری خوب از جمله دلایل موارد استفاده زیاد آن‌ها هستند. البته در حال حاضر مشخصات ورق‌های روغنی جدید نسبت به نمونه‌هایی که قبلا توسط کارخانه‌ها تولید می‌شدند، بهبود یافته است. در این مقاله اطلاعات مفیدی درباره تاریخ انقضا ورق روغنی و مضرات ناشی از استفاده نمونه‌های تاریخ مصرف گذشته آن‌ها ذکر شده است. قیمت ورق روغنی 3 میل در سایت آهن تاپ نسبت به سایر مجموعه ها مقرون به صرفه تر است، برای مشاهده قیمت و خرید ورق فولاد مبارکه به صفحه موردنظر وارد شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر شما مشتریان گرامی آهن تاپ جدول وزن ورق روغنی را فراهم آورده است. شما می توانید جهت خرید ورق آجدار و همچنین خرید و فروش انواع آهن آلات به سایت آهن تاپ مراجعه کنید. 
ورق‌های روغنی برخلاف تصور بسیاری از افراد سال‌های سال است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه این محصولات به عنوان عضو جدایی‌ناپذیر صنایع و مشاغل گوناگون محسوب می‌شوند. برخی از نمونه‌های کاربرد این نوع ورق‌ها عبارتند از:

تاریخ انقضا ورق روغنی

  • ساخت لوازم خانگی
  • قفسه‌سازی
  • تولید مخازن و تانکرهای فلزی
  • خودروسازی

 

تاریخ انقضا ورق روغنی چند ماه است؟

انواع ورق روغنی بر اساس میزان عناصر مورد استفاده در ساخت آن‌ها شامل درصد کربن، منگنز، سیلیسیم، فسفر و بسیاری مواد دیگر خصوصیات متفاوتی را از خود نشان می‌دهند. برای مثال این مقاطع فلزی به دلیل داشتن سطح شفاف امکان رنگ‌کاری روی قطعات مختلف را با کیفیت بالا ممکن می‌سازند.
البته شایان ذکر است که این ورق‌های فولادی روغنی تاریخ مصرف دارند و پس از گذشت مدت زمان مشخصی احتمال پارگی آن‌ها در حین پروسه پرسکاری زیاد است. البته هر نوع ورق روغنی تاریخ انقضا خاص خود را دارد که در ادامه شرح داده شده است.
ورق‌های روغنی بر اساس نوع آلیاژ بکار رفته در آن‌ها و همچنین فرآیند حرارتی صورت گرفته روی آن‌ها به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • ورق روغنی St12: این نوع ورق‌های روغنی معمولی با نام ورق‌های کششی شناخته می‌شوند. این مدل از ورق‌های فولادی نسبت به سایر ورق‌های روغنی بیشتری میزان مصرف را دارند و در حوزه‌های مختلف صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دیگر مزایای ورق نورد سرد St12 در مقایسه با دیگر ورق‌های روغنی تاریخ مصرف بالا تا 18 ماه است.
  • ورق روغنی St13: ورق روغنی نیمه کششی St13 برای ساخت سازه‌های صنعتی و غیرصنعتی استفاده می‌شود که در آن‌ها عملیات پرسکاری با عمق کم صورت می‌گیرد. تاریخ انقضا ورق روغنی St13 حداکثر 8 ماه است.
  • ورق روغنی St14: این نوع ورق روغنی که ورق روغنی فوق کشش نام دارد، ساختاری انعطاف‌پذیرتر نسبت به سایر نمونه‌های مشابه موجود در بازار دارد. به همین دلیل ورق روغنی St14 در موارد کاربردی با پرسکاری عمیق مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال این مدل ورق بیشترین مصرف را در صنعت خودروسازی از جمله ساخت فیلترهای اتومبیل دارد. ورق روغنی فوق کشش دارای تاریخ انقضایی مشابه با ورق روغنی نیمه کششی یعنی 8 ماه است.

تاریخ انقضا ورق روغنی

مضرات استفاده از ورق روغنی تاریخ گذشته

فاکتور مهم و قابل توجه در هنگام خرید و فروش ورق‌های روغنی تاریخ مصرف آن‌ها است. در واقع در زمان خرید این محصولات به خصوص برای کاربردهایی که نیاز به پرسکاری دارند، باید به تاریخ انقضا ورق روغنی مورد نظر توجه کرد. همانطور که در بخش قبل بیان شد، ورق‌های روغنی St12 ساختار اولیه خود را پس از 18 ماه از تاریخ تولیدشان حفظ می‌کنند. این در حالی است که تاریخ مجاز برای مصرف ورق‌های روغنی St13 و St14 تنها 8 ماه است. اگر به تاریخ انقضای این محصولات توجه نفرمایید، ممکن است که با پاره شدن ورق در حین انجام عملیات پرسکاری مواجه شوید. در واقع این ورق‌های فولادی پس از تمام شدن طول عمر مفید خود دیگر قابلیت استفاده ندارند و در اثر فشار ناشی از پرسکاری و ماشین‌کاری دوام نیاورده و پاره می‎گردند.
از دیگر نکاتی که باید در هنگام خرید ورق روغنی در نظر بگیرید، کیفیت و قیمت آن‌ها است. بنابراین برای خرید این محصولات بهتر است که به سراغ نمایندگی‌های معتبر فروش ورق روغنی در ایران همچون فروشگاه اینترنتی آهن تاپ بروید. این مراکز فروش ضمن ارائه با کیفیت‌ترین محصولات دسترسی به پایین‌ترین قیمت‌ها را نیز برای مشتریان خود فراهم می‌آورند. ورق روغنی فابریک یکی از ورق های عرضه شده در آهن تاپ است. با توجه به استانداردهای جهانی در سایزهای متفاوتی تولید می شود و ضخامت های متفاوتی دارد، از این رو با در نظر گرفتن کاربرد می توان بهترین ضخامت را انتخاب کرد.

آنلاین شاپ آهن تاپ شرایطی را مهیا کرده است که تنها با یک تماس یا از طریق سایت سفارشات مربوط به انواع مقاطع و ورق‌های فولادی خود را ثبت کنید. این امر نقش موثری در صرفه‌جویی در زمان گرانبهای شما و کاهش هزینه‌های خرید حضوری دارد. خرید ورق فولاد مبارکه از سایت آهن تاپ امکان پذیر است.

نوشتن دیدگاه