سبد خرید شما خالی می باشد.
مهم‌ترین گریدهای ورق روغنی و ویژگی‌های هرکدام

ورق‌های روغنی در سایز و ضخامت‌های مختلف ساخته می‌شوند و هر کدام گرید مختص به خود را دارند. هر گرید ویژگی مختص به خود را دارد و برای کارایی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت ورق روغنی 3 میل در سایت آهن تاپ نسبت به سایر مجموعه ها مقرون به صرفه تر است، برای مشاهده قیمت به صفحه موردنظر وارد شوید. در واقع گرید همان کیفیت ورق است که بر همین اساس دسته بندی می‌شود. این ورق‌ها از نظر گرید به ۴ دسته مجزا دسته‌بندی می‌شوند.

  • ورق سرد St12 اولین گرید است که با ویژگی‌های خاصی روانه بازار می‌شود و ضخامت بیشتری هم نسبت به ورق‌های دیگر دارد. این نمونه بیشتر برای اهداف عمومی و همچنین خم و شکل دهی ساده استفاده می شود و می‌توان آن را به شکل‌های مختلفی تبدیل کرد چون انعطاف ‌پذیری زیادی دارد.
  • ورق روغنی St13 برای محصولاتی که نیاز به شکل دهی از روش کشش دارند، مناسب است و به راحتی به هر شکلی تبدیل می‌شود.
  • ورق روغنی St14 از کیفیت فوق کششی برخوردار است، به همین دلیل قابلیت‌های مختلفی دارد و می‌توان آن را به هر شکلی تبدیل کنید.
  • ورق روغنی St16 از گریدهای معروف در بازار است که کیفیت فوق فوق کششی دارد، به همین دلیل در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این دسته‌بندی انجام شده نمونه‌هایی که قدرت کششی بالا دارند بیشترین سطح مصرف را هم به خود اختصاص می‌دهند. شما عزیزان می توانید برای خرید انواع ورق های روغنی به آهن تاپ مراجعه کنید. ضایعات ورق روغنی در صنایعی همچون صنعت خودرو و لوازم خانگی، تجهیزات صنعتی و ساختمانی ایجاد می شوند که در طی عملیات مشخصی نیاز به آماده سازی دارند. شما عزیزان می توانید برای استعلام ضایعات ورق روغنی قیمت، با آهن تاپ در تماس باشید، همچنین اگر نمی دانید که ورق روغنی فابریک چیست؟، در سایت آهن تاپ اطلاعات جامع و گسترده ای درباره آن شرح داده شده است. 

مهم‌ترین گریدهای ورق روغنی و ویژگی‌های هرکدام

مهم ترین گریدهای ورق روغنی کدامند؟

گریدهای ورق روغنی که یک ورق سرد است تنوع بالایی دارد و از نظر کیفیت و ساختار فیزیکی و شیمیایی آنالیز می‌شود. ورق سرد معمولی با گرید St12 در بازار شناخته می‌شود، درصد کربن و منگنز و فسفر و همچنین گوگرد در این ماده متفاوت است و همین امر درصد کیفیت آن را مشخص می‌کند. هر چه درصد این مواد معدنی افزایش پیدا کند، انعطاف‌پذیری ورق هم بیشتر می‌شود. ورق نیمه کششی با گرید St13 به بازار عرضه می‌شود و ویژگی‌های مختص به خود را دارد. این گرید مهم حاوی مواد معدنی با درصد مشخصی است، به همین دلیل سطح کاربری گسترده‌ای در صنایع دارد. ورق فوق کششی با گرید St14 معرفی می‌شود و شما می‌توانید از انعطاف پذیری زیاد به راحتی آن را شناسایی و خریداری کنید. این گرید دارای سطح کیفی بالا است و غنی از مواد معدنی است، به همین دلیل مقاومت فیزیکی و مکانیکی زیادی هم دارد. St16 یک گرید فوق کششی است که قابلیت‌های زیادی دارد و بیشتر مورد استقبال صنایع قرار می‌گیرد. درصد مواد معدنی این گرید بیشتر از نمونه‌های دیگر است، به همین دلیل می‌تواند به راحتی به شکل‌های مختلف تبدیل شود. کاربرد ورق روغنی در صنعت بسیار گسترده است به همین دلیل افراد زیادی به دنبال استعلام قیمت ورق روغنی هستند. برای استعلام قیمت ورق روغنی کافیست به آهن تاپ بپیوندید. قیمت ورق روغنی فولاد مبارکه را می توانید از سایت آهن تاپ استعلام بگیرید. 

مهم ترین گریدهای ورق روغنی کدامند؟

هرکدام از انواع ورق های روغنی چه ویژگی هایی دارند؟

ورق‌های روغنی از نظر نوع آلیاژ دارای ۳ دسته معمولی، کششی و فوق کشش هستند. هر چه انعطاف پذیری ورق بیشتر باشد، قطعا استحکام بیشتری هم دارد و به راحتی خم می‌شود، بدون اینکه شکسته شود. در زیر به دیگر ویژگی‌های این ورق اشاره می‌کنیم:

  • ورق‌های روغنی در زمان تولید به روغن روانساز آغشته می‌شوند که این ماده سطح ورق را به صورت کامل پوشش می‌دهد و مانع از پوسیدگی و خوردگی آن می شود.
  • از دیگر ویژگی‌های این نوع ورق می‌توان به مقاومت فیزیکی و مکانیکی بالا اشاره کرد که قادر است فشار را به خوبی تحمل کند، بدون اینکه دچار شکستگی و خم شدگی شود.
  • این ورق انعطاف‌پذیری لازم را دارد و می‌تواند به شکل‌های مختلف تبدیل شود.
  • استفاده از روغن باعث شده تا ماندگاری ورق بیشتر باشد و سطح آن دچار خوردگی نشود.
  • آنیل کردن باعث شده تا ورق روغنی تحت فشار غلطک قرار بگیرد و به شکل‌های مختلف تبدیل شود.
  • صیقل دادن ورق روغنی سبب شده تا سطحی صاف و مسطح پیدا کند، بدین ترتیب در صنایع مختلف قابل استفاده است.
  • ورق‌های فوق کشش گرید مختص به خود را دارند و به هر شکلی تبدیل می‌شوند. منعطف بودن آن‌ها باعث تمایز این ورق نسیت به نمونه‌های دیگر شده است. وزن سبک این نوع ورق حمل و نقل آن‌ها را آسان‌تر کرده است.

ورق‌های ساخته شده در مقابل مواد اسیدی و شیمیایی هم استحکام زیادی دارند. آهن تاپ مهم ترین گرید های ورق روغنی را با کیفیت بالا به مشتریان عرضه می کند. هر کدام از گرید‌های مهم ورق روغنی ویژگی های مخصوص به خود را دارند که در این مقاله به ان اشاره کردیم. برای خرید هر کدام به وب سایت آهن تاپ مراجعه کند. انواع ورق سه میل موجود در آهن تاپ با بهترین متریال ها ساخته شده اند، جهت خرید ورق ۳ میل می توانید به قسمت محصولات سایت مراجعه کنید. می دانید ورق روغنی چیست؟ مشخصات فنی ورق روغنی st12 که بسیار کاربردی است را در سایت آهن تاپ قرار داده ایم.

 

نوشتن دیدگاه