سبد خرید شما خالی می باشد.

ورق روغنی چیست؟ به ورق روغنی به انگلیسی Cold Rolled Steel Sheet گفته می شود. تولید ورق روغنی با استفاده از فرآیندی با نام نورد سرد انجام می شود. به این دلیل است که این نوع ورق به ورق نورد سرد نیز معروف است. سال های سال است که محصولات ساخته شده با استفاده از ورق های روغنی تولید شده و در موارد مختلف و زیادی با موفقیت به کار گرفته شده اند. ورق های روغنی جدید نسبت به ورق هایی که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفتند بهبود یافته اند. این ورق ها امکان کنترل بهتر ضخامت، شکل، پهنا، سطح ظاهری و سایر خصوصیات کیفی خاص دیگر که در کاربردهای در حال رشد آن ها مورد نیاز است را فراهم می کنند. در این مطلب از آهن پویا ورق روغنی و مشخصات ورق روغنی را برای شما شرح می دهیم. شما می توانید از طریق سایت آهن پویا اقدام به خرید انواع ورق های روغنی نمایید. بازار خرید و فروش ورق روغنی شادآباد یکی از بازارهای اصلی خرید و فروش این محصول در کشور است. شما می توانید به جای مراجعه حضوری به این بازار، آخرین قیمت ورق روغنی را در سایت آهن تاپ مشاهده کنید.

روش تولید ورق روغنی

فرآیند نورد سرد منجر به کمتر شدن ضخامت ورق روغنی می شود. نورد سرد با اعمال کشش و فشار بر روی ورق ها آغاز می شود. این اتفاق موجب شده تا حاصل این مرحله محصولی با ضخامت کمتر اما سخت تر و با امکان فرم دهی دشوارتر باشد.
از آنجا که قابلیت شکل پذیری در ساخت ورق های فلزی اهمیت دارد، فولاد به دست آمده از این مرحله آنیل کاری می شود. پروسه آنیل کردن شامل یک مرحله گرمادهی است که مشخصه های فولاد را تغییر می دهد تا انعطاف پذیری آن افزایش پیدا کند. برای مشاهده و اطلاع از مشخصات ورق روغنی در انواع مختلف با ما در آهن تاپ همراه باشید. ورق روغنی شادآباد نیز با بالاترین کیفیت در سایت آهن تاپ موجود است.

انواع ورق روغنی

انواع ورق روغنی

ورق های روغنی بسته به نسبت عناصر به کار رفته در آن ها (یعنی درصد کربن، منگنز، سیلیسیوم، فسفر، گوگرد، کروم و …) می توانند خصوصیات متفاوتی داشته باشند. ورق روغنی فابریک از با کیفیت ترین ورق های روغنی است.

یک نکته قابل توجهی که در رابطه با این ورق ها به شما متذکر شویم این است که ورق های روغنی تاریخ مصرف دارند، و بعد از گذشت زمان معینی ممکن است حین عملیات پرس کاری پاره شوند.
انواع ورق روغنی با توجه به نوع آلیاژ به کار رفته در آن ها و همینطور فرآیند حرارتی انجام شده بر روی آن ها به این شکل دسته بندی می شوند:
ورق روغنی St12: به این نوع ورق های روغنی معمولی ورق های کششی گفته می شود. ورق روغنی St12 نسبت به ورق های دیگر بیشترین میزان کاربرد را دارد و بیشتر در مصارف مختلف مرتبط با ساخت و ساز به کار گرفته می شود.
ورق روغنی St13: ورق روغنی نیمه کشش St13 در سازه های صنعتی و غیرصنعتی با پرسکاری با عمق کم مورد استفاده قرار می گیرد. تاریخ انقضای ورق روغنی St13 حداکثر ۸ ماه است.
ورق روغنی St14: ورق روغنی فوق کشش St14 به دلیل داشتن ساختاری انعطاف پذیرتر نسبت به ورق های روغنی دیگر، در کاربردهای با پرسکاری عمیق به کار گرفته می شود.
ورق های روغنی با خصوصیت های دیگری مانند لعاب پذیری(ورق روغنی Ek2) و مقاوم در برابر سایش(ورق روغنی QStE) نیز تولید می شوند. از جمله کاربردهای ورق روغنی Ek2 استفاده در ساخت صفحه اجاق گازها است. برای ساخت قطعات زیرین اتومبیل که نیاز به مقاومت در برابر سایش دارند از ورق روغنی QStE استفاده می شود. برای استعلام قیمت جهانی ورق روغنی و کسب اطلاعات لازم درباره قیمت این محصول به فروشگاه اینترنتی آهن تاپ مراجعه کنید.

ویژگی های ورق روغنی چیست؟

ویژگی های ورق روغنی چیست؟

با توجه به خصوصیات فنی و همینطور خصوصیات ظاهری بهتر ورق روغنی نسبت به ورق سیاه، از ورق های روغنی در مصارفی که نیاز به دقت فنی بالا دارند یا در مواردی که شکل ظاهری کار دارای اهمیت باشد استفاده می شود. یکی از مطلوب ترین مزایای ورق روغنی که مورد توجه مصرف کنندگان است امکان استفاده از آن در مواردی است که نیاز به ایجاد فرم هایی ظریف و با دقت بالا وجود دارد. شما عزیزان می توانید ورق روغنی 70 تولید شده توسط کارخانجات مختلف را از فروشگاه اینترنی آهن تاپ تهیه کنید. با توجه به مشخصات فنی ورق روغنی می توان فهمید که ورق های روغنی از نظر خصوصیات فیزیکی به طور معمول محکم تر و مقاوم تر از ورق های سیاه استاندارد هستند. به دلیل اینکه فولاد در دماهای پایین تری شکل داده شده و سخت کاری می شود، سختی فولاد، مقاومت در برابر کشش گسیختگی و مقاومت در برابر تغییر شکل همگی افزایش می یابند. به طور کلی ورق های روغنی به شکل قابل توجهی مقاومت بالاتری نسبت به ورق های سیاه دارند. همچنین بعد از فرآیند ساخت شان ظاهر فیزیکی خود را از دست نمی دهند و به عنوان مثال دچار جمع شدگی نامطلوبی نخواهند شد. کاربرد ورق روغنی در صنعت بسیار گسترده است به همین دلیل افراد زیادی به دنبال استعلام قیمت ورق روغنی اصفهان، قیمت ورق روغنی تبریز، تهران و سایر شهر های صنعتی ایران هستند. برای استعلام قیمت ورق روغنی کافیست به آهن تاپ بپیوندید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فنی آهن تاپ تماس حاصل فرمایید. آهن تاپ عرضه کننده ورق روغنی فولاد مبارکه اصفهان است. ورق روغنی مبارکه را از آهن تاپ بخرید.

نوشتن دیدگاه