سبد خرید شما خالی می باشد.
تفاوت ورق روغنی با گالوانیزه

ورق های فولادی روغنی (نورد سرد) و گالوانیزه در میان مشتریان شرکت های ساختمانی و شرکت های بزرگ به یک اندازه مورد توجه هستند. ورق فولادی گالوانیزه گرم غالباً فقط فولاد گالوانیزه نامیده می شود، گرچه نام کامل آن صحیح تر است. محصولات گالوانیزه با فرو بردن یک محصول فولادی در مذاب روی و یا با رنگ آمیزی توسط روی تهیه می شوند. یک لایه نازک روی به قسمت فولادی می چسبد و به سرعت توسط جو اطراف اکسید می شود. پتانسیل کاهش اکسیداسیون روی بسیار کمتر از آهن است، به این معنی که با اکسیژن موجود در هوا خیلی راحت واکنش می دهد، بنابراین از فولاد زیر محافظت می کند و طول عمر آن را بسیار افزایش می دهد. همانطور که از نام آن پیداست، نورد سرد در دمایی اتفاق می افتد که فولاد دوباره تبلور یافته باشد، اگرچه ممکن است نسبت به دمای اتاق هنوز گرم باشد. در این فرآیند، فولاد از بین مجموعه غلتک هایی عبور می کند که کمی آن را فشار می دهند تا شکل آن تغییر کند. در ادامه با آهن تاپ همراه باشید تا به بررسی ویژگی های ورق روغنی و گالوانیزه بپردازیم. کاربرد ورق روغنی در صنعت بسیار گسترده است به همین دلیل افراد زیادی به دنبال استعلام قیمت ورق روغنی در تهران، اصفهان، تبریز و سایر شهر های صنعتی ایران هستند. برای استعلام قیمت ورق روغنی کافیست به آهن تاپ بپیوندید.

بررسی ویژگی های ورق روغنی و گالوانیزه

نورد سرد و گالوانیزه از یکدیگر جدا نیستند و در واقع فولاد نورد سرد می تواند گالوانیزه شود. به این دلیل که نورد سرد یک تکنیک برای تشکیل فولاد است، در حالیکه گالوانیزه یک روش عملیاتی است تا از آن در برابر خوردگی محافظت کند. ورق گالوانیزه به طور کلی مقاومت به خوردگی بسیار بهتری دارد، اگرچه برای شرایط دمای بالا کمتر مناسب است. سطح انواع ورق گالوانیزه همچون ورق گالوانیزه کاشان به راحتی خراشیده می شود اما لایه روی با وجود صدمه به سطح آن، محافظت در برابر خوردگی دارد. 
اگرچه ورق روغنی (نورد سرد) می تواند گالوانیزه شود، محصولاتی که از فولاد گالوانیزه ساخته می شوند نیز ممکن است از طریق نورد گرم تشکیل شده باشند. در مقایسه با نورد سرد، ورق نورد گرم از قدرت عملکرد بالاتر و تغییر شکل دانه کمتری برخوردار است زیرا نورد سرد فولاد را خرد می کند، به طوریکه "ساختار دانه" میکروسکوپی بیضی مانند می شود. فولاد نورد سرد دارای استحکام جهت دار بهتری است، که برای برخی از کاربردهایی با فشار بالا ارزش دارد. ورق روغنی (نورد سرد) همچنین در مقایسه با فولاد نورد گرم از کیفیت سطح بهتری برخوردار است.
معمولاً یک ورق فولاد گالوانیزه می تواند تا دو سال در یک شرایط عالی باقی بماند که در پوشش سقف، در سیستم های زهکشی، دودکش ها، سایبان ها و میله های پرده از محبوبیت بالایی برخوردار است. پوشش روی به منظور محافظت از فلز در برابر تأثیرات نامطلوب خارجی (بارندگی، گازهای خروجی اتومبیل، اشعه ماورا بنفش، نمک ها و سایر موارد منفی) استفاده می شود اما به مرور زمان دچار خوردگی می شود که یک زنگ سفید متخلخل ایجاد می شود. بنابراین ورق گالوانیزه به حفاظت بیشتری نیاز دارد. موثرترین و ساده ترین راه حل استفاده از پوشش رنگ است. شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت ورق روغنی st14، قیمت ورق st12 و سایر انواع ورق روغنی با کارشناسان آهن تاپ تماس بگیرید.

بررسی ویژگی های ورق روغنی و گالوانیزه

تفاوت های کلی  ورق روغنی با ورق گالوانیزه

برای مطالعه راهنمای خرید ورق روغنی، برای خریدی تخصصی تر این محصول می توانید به بخش مقالات سایت آهن تاپ مراجعه کنید. با توجه به مطالب گفته شده به طور خلاصه تفاوت آن ها شامل موارد زیر است:

  • ورق روغنی در فشارهای بالا مقاومت بهتری دارد که سازه های قدرتمندی با آن تولید می شود.
  • معمولا ورق های روغنی (نورد سرد) پایه تولید ورق گالوانیزه می باشند.
  • ورق گالوانیزه محافظت در برابر خوردگی بالایی دارد.
  • ورق روغنی سطح صاف تر و ابعاد دقیقتری دارد زیرا ضخامت ورق گالوانیزه در نورد گرم کاهش می یابد. ورق های روغنی در ضخامت های کمتری نیز وجود دارند.
  • معمولا قیمت ورق روغنی به علت مکانیزم پیچیده آن بالاتر است.
  • استحکام ورق گالوانیزه از ورق روغنی بیشتر است.

شما عزیزان می توانید به جای استعلام قیمت ورق روغنی در بورس، اطلاعات لازم درباره قیمت این محصول را در وبسایت فروشگاهی آهن تاپ مشاهده کنید. آهن تاپ عرضه کننده ورق روغنی کارخانه فولاد مبارکه اصفهان است. برای خرید ورق فولاد مبارکه به سایت آهن تاپ مراجعه کنید.

نوشتن دیدگاه