سبد خرید شما خالی می باشد.
ورق روغنی چیست

ورق روغنی با نام "ورق سرد" نیز شناخته می شود؛ زیرا تحت فرآیند نورد سرد تولید می‌شود و سپس با پاشیدن یک روانساز، روغنکاری می‌شود. تفاوت بین نورد گرم و نورد سرد به نحوۀ پردازش فلزات در عملیات نورد مربوط است و به مشخصات ورق روغنی یا درجۀ آن‌ها بستگی ندارد. برای آشنایی با ادامه مشخصات این محصول با آهن تاپ همراه باشید.

تفاوت نورد سرد و نورد گرم

به فرآیند تولیدی که ورق فولادی در دمایی بالاتر از دمای تبلور مجدد خود گرم می شود، نورد گرم می‌گویند. در این فرآیند گرما معمولاً از هزار درجۀ فارنهایت فراتر می رود. هنگامی که فولاد در این دما گرم می‌شود، انعطاف پذیرتر می‌شود و می‌تواند به راحتی شکل بگیرد. همچنین در این روش امکان تولید فولاد بیشتری وجود دارد. پس از نورد شدن، فولاد در دمای اتاق خنک می شود، که آن را "نرمالیزه یا عادی" می‌کند و نگرانی برای خاموش شدن یا سخت شدن کار از بین می‌رود. زمانی که فولاد خنک می شود، به طور یکنواخت سرد می‌شود که کنترل اندازه و شکل نهایی محصول نورد گرم، کمتر می‌شود. معمولاً نورد گرم فولاد، سطح پوسته ای دارد که در شکل زیر نشان داده شده است. شما عزیزان می توانید به جای استعلام قیمت ورق روغنی در بورس، اطلاعات لازم درباره قیمت این محصول را در وبسایت فروشگاهی آهن تاپ مشاهده کنید.
در فرآیند نورد گرم، هنگامی که شرایطی ظاهر مواد نگران کننده باشد، سطح با چند روش قابل برداشتن است: اسیدشویی، سنگ زنی یا تمیزکاری با شن و ماسه. این خصوصیات، فولاد نورد گرم را برای اجزای سازه و سایر کاربردهایی با اشکال دقیق و تحمل های فوق العاده، مانند: پرتو‌هایl ، تجهیزات کشاورزی، مسیرهای ریلی، ورق فلز و قاب خودرو مناسب می‌کند.
روند تولید فولاد نورد سرد اندکی متفاوت است. در این فرآیند، فولاد با فشار غلتک در دمای اتاق فشرده می شود. مقاومت این فولاد تقریباً 20٪ بیشتر از فولاد نورد گرم است. فولاد نورد سرد اشکال بسیار دقیق ایجاد می‌کند. از آنجایی که این فرآیند در دمای اتاق انجام می شود، فولاد به محض سرد شدن، کوچک نمی شود. زمانی محصول نهایی فولاد نورد سرد مطلوب است که زیبایی ظاهری، جذابیت بصری، سطحی صاف و تمیز داشته باشد.

what-is-oiled-sheet2.jpg

با این حال، کاربردهای فولاد نورد سرد به چند شکل مربع، گرد، تخت و سایر اشکال محدود می شود. فولاد نورد سرد کربن کمی دارد و به طور معمول آنیل (بازپخت) می‌شود و باعث می‌شود نرم تر از ورق نورد گرم باشد. نیروی نورد برای کاهش دادن انحراف ضخامت هنگام نورد، با اندازه گیری ضخامت نوار در ورودی و خروجی با رایانه کنترل می شود. شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت ورق روغنی st14 و سایر انواع ورق روغنی با کارشناسان آهن تاپ تماس بگیرید. ورق روغنی فابریک را از آهن تاپ بخرید. آهن تاپ عرضه کننده ورق روغنی باکیفیت و مرغوب است.

ورق روغنی چیست و چه کاربردی دارد ؟

ورق روغنی از آن ورق هایی است که در روند نورد سرد ساخته می شود و به این دلیل نام این ورق ها، ورق روغنی است چون ظاهری تابان و درخشنده دارند و لعاب کاری نیز می شوند. این ورق کیفیت بسیار زیادی دارد و در برابر خوردگی یا زنگ زدگی مقاومت بسیار زیادی می تواند از خود نشان دهد. ورق های روغنی غالبا در موقعیت هایی که رنگ و ظاهر ورق نیز مشخص است، استفاده می شوند تا ظاهر زیباتری نسبت به ورق های سیاه به محصول بدهند.
کاربرد اصلی ورق های روغنی همین است، که از آن در کارهایی که ظاهر کار نیز دارای اهمیت است، به کار برده می شوند. ورق های روغنی قابلیت استفاده و به کارگیری در مصالح ساختمانی، بدنه اتومبیل ها، تجهیزات و لوازم خانگی، انواع گوناگون قفسه ها و پانل ها و... را دارند.در تجهیزات خودروها از جمله اگزوز فیلتر، رادیاتورها، حتی تانکرها و مخازن آب و دیگر مصالح نیز از این ورق ها استفاده می شود. ویژگی که باعث متمایز شدن این محصول می شود، علاوه بر ظاهر زیبا، مقاومت بالای این محصول در برابر زنگ زدگی نیز است.

what-is-oiled-sheet1.jpg

تمیز کردن ورق روغنی در نورد سرد

در فرآیند نورد سرد، روغن نورد روی نوار نورد سرد در طی آنیل کردن که فرآیند بعدی بعد از نورد سرد است، می‌سوزد. انواع دیگر روغن نورد برای آنیل کردن با تمیز کردن الکترولیتی از بین می رود. به طور خاص، تمیز کردن الکترولیتی جایی استفاده می‌شود تا سطحی تمیز به خوبی رنگ پذیر و رنگ شود. شما عزیزان می توانید آرشیو قیمت ورق روغنی و سایر اطلاعات لازم درباره این محصول را در وبسایت فروشگاهی آهن تاپ مشاهده کنید.

 

خواص مکانیکی ورق روغنی

بین نورد گرم و سرد تفاوت های اساسی در خواص مکانیکی وجود دارد که در جدول زیر به طور خلاصه آمده است.

 خواص مکانیکی  نورد سرد  نورد گرم
 استحکام کششی  85000 psi   psi 67000 
 استحکام تسلیم   70000 psi   psi 45000
 کاهش سطح  55   58
 افزایش طول  28   36
 سختی برینل  167   137

برای مطالعه راهنمای خرید ورق روغنی، برای خریدی تخصصی تر این محصول می توانید به بخش مقالات سایت آهن تاپ مراجعه کنید. کاربرد ورق روغنی در صنعت بسیار گسترده است به همین دلیل افراد زیادی به دنبال استعلام قیمت ورق روغنی در تهران، اصفهان، تبریز و سایر شهر های صنعتی ایران هستند. برای استعلام قیمت ورق روغنی کافیست به آهن تاپ بپیوندید. آهن تاپ عرضه کننده ورق روغنی مبارکه است برای اطلاع از قیمت و خرید ورق فولاد مبارکه به سایت آهن تاپ مراجعه کنید.

نوشتن دیدگاه