سبد خرید شما خالی می باشد.
نحوه تولید ورق روغنی چیست + استانداردها

ورق روغنی در واقع همان ورق فولادی است که به روش نورد سرد تولید می‌شود. نحوه تولید این ورق کاملا متفاوت است، چون در دمای پایین ساخته می‌شود، قدرت انعطاف پذیری پایین تری دارد و سخت‌تر می‌‌توان آن را به شکل‌های مختلف تبدیل کرد. رعایت استانداردهای روز دنیا باعث شده تا این ورق با سطح کیفی بالا و به صورت کاربردی تولید و روانه بازار شود. قیمت ورق روغنی فولاد مبارکه را می توانید از سایت آهن تاپ استعلام بگیرید. تولید این ورق کاملا پیچیده است و توسط دستگاه‌های پیشرفته و اتوماتیک صورت می‌گیرد. شکل ظاهری و آغشته بودن این ورق به روانساز آن هم در مرحله نورد سرد مهمترین دلیل نامگذاری آن است. تولیدی برای ساخت مراحل مختلفی را طی می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها آماده‌سازی مواد اولیه است. استفاده از فولاد ضد زنگ در ساخت باعث شده تا این ورق در مقابل پوسیدگی و خوردگی دوام زیادی داشته باشد و بتواند برای ساخت ورق گالوانیزه هم از آن استفاده کرد. اسیدشویی اولین مرحله در تولید است که باعث حذف آلاینده ها از سطح ورق سیاه می‌شود. شما عزیزان می توانید برای خرید انواع ورق های روغنی و فروش ورق مبارکه به آهن تاپ مراجعه کنید.

نحوه تولید ورق روغنی چیست + استانداردها

مواد اولیه ورق روغنی چیست؟

مواد اولیه از نظر نوع آلیاژ به ۳ دسته معمولی، نیمه کشش و فوق کشش تقسیم می‌شوند. ضخامت و سایز این محصولات متفاوت است و هر کدام برای ساخت به مواد اولیه متفاوتی نیاز دارند. اولین و اصلی ترین ماده اولیه فولاد است که در درجه حرارت پایین قرار می‌گیرد و در نورد سرد آن را به شکل‌های مختلف تبدیل می‌کنند‌. ورق سیاه به عنوان مهم‌ترین ماده اولیه در ساخت معرفی می‌شود که می‌توان به روش صنعتی آن را به ورق روغنی تبدیل کرد. در مرحله اسیدشویی، اسید استفاده می‌شود تا تمام آلودگی‌های ورق سیاه شسته شود. این مواد اولیه به صورت مرحله‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند تا ورق روغنی با سطح کیفی بالا و به صورت کاملا استاندارد ساخته شود و بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. تولید کننده در انتخاب مواد اولیه به کیفیت و درجه مرغوبیت آن‌ها توجه زیادی می‌کند. کاربرد ورق روغنی در صنعت بسیار گسترده است به همین دلیل افراد زیادی به دنبال استعلام قیمت ورق روغنی هستند. برای استعلام قیمت ورق روغنی کافیست به آهن تاپ بپیوندید. ضایعات ورق روغنی در صنایعی همچون صنعت خودرو و لوازم خانگی، تجهیزات صنعتی و ساختمانی ایجاد می شوند که در طی عملیات مشخصی نیاز به آماده سازی دارند. شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت ضایعات ورق روغنی با آهن تاپ در تماس باشید.

مواد اولیه ورق روغنی چیست؟

ورق روغنی به چه روشی تولید می شود؟

تولیدکننده برای ساخت ورق روغنی مراحل مختلفی را طی می‌کند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • ورق سیاه که مهم‌ترین ماده اولیه در ساخت ورق روغنی است در مرحله اول اسیدشویی می‌شود و به کمک اسید می‌توان سطح سیاه آن را به راحتی پاک و تمام آلاینده‌ها را از بین برد.
  • ورق سیاه تمیز شده به مرحله نوردکاری می رود تا در نورد سرد که دما پایین است ورق حرارت داده شود و شکل مورد نظر را هم پیدا کند. این مرحله ساخت باعث شده تا ورق سرد در بازار محبوبیت بیشتری داشته باشد. غلتک هایی که ورق را تحت فشار قرار می‌دهند، میزان ضخامت آن را مشخص می‌کنند و سطح آن کاملا صاف می‌شود و می‌توان آن را به شکل‌های مختلف تبدیل کرد. در این مرحله فولاد سختی خود را دارد و با مقاومت فیزیکی و مکانیکی بالا وارد مرحله بعد می‌شود.
  • مرحله سوم آنیل کاری است که به دو روش بچینگ و پیوسته صورت می‌گیرد. در مرحله ورق روغنی کاری می‌شود تا دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نشود.
  • مرحله پرداخت آخرین مرحله ساخت بوده که ورق صاب و صیقلی و آماده روغن کاری می‌شود.

ورق روغنی فابریک از با کیفیت ترین ورق های روغنی است. قیمت ورق روغنی فولاد غرب را می توانید از سایت آهن تاپ استعلام بگیرید.

ورق روغنی به چه روشی تولید می شود؟

تولید ورق روغنی بر اساس چه استانداردهایی صورت میگیرد؟

تولید ورق روغنی بر اساس استانداردهای جهانی است و تولیدکننده مرحله به مرحله و به صورت کاملا دقیق این کار را انجام می‌دهد. دقت در انتخاب قطعه اصلی که همان ورق سیاه است در امر تولید اهمیت زیادی دارد. روش تولید در کیفیت و قیمت آن تاثیرگذار است. استانداردهای EN 10130، JIS3141، ASTM1008، EN 10139 و‌ استاندارد ملي ايران به شماره‌های INSO 5723 و INSO 5722 در تولید این ورق نقش مهمی دارند. کارخانه با رعایت این استانداردها توانسته محصولی درجه یک را روانه بازار کند. پس از ساخت شماره استاندارد روی محصول ذکر می‌شود تا مشتری از این استانداردهای روز دنیا اطلاع داشته باشد. در صورتی که در مرحله اول اسیدشویی به خوبی انجام شود، ورق کاملا تمیز و سفید خواهد بود و هیچ گونه تیرگی هم ندارد بدین ترتیب روغن می‌تواند به راحتی سطح اصلی آن را پوشش دهد و مانع از خوردگی آن شود. آهن تاپ عرضه کننده بهترین ورق روغنی است. برای خرید ورق روغنی به وب سایت آهن تاپ مراجعه کنید. انواع ورق سه میل موجود در آهن تاپ با بهترین متریال ها ساخته شده اند، جهت خرید ورق ۳ میل می توانید به قسمت محصولات سایت مراجعه کنید. مشخصات فنی ورق روغنی st12 که بسیار کاربردی است را در سایت آهن تاپ قرار داده ایم.

 

نوشتن دیدگاه