سبد خرید شما خالی می باشد.
تفاوت ورق سیاه و روغنی چیست؟

ورق سیاه چیست؟ مهم ترین تفاوت ورق های سیاه با ورق های روغنی در فرآیند تولید آن ها است به گونه ای که ورق های سیاه توسط فرآیند نورد گرم و ورق های روغنی با فرآیند نورد سرد ساخته می شوند. در کل اطلاع از تفاوت های این دو نوع ورق بسیار حائز اهمیت است، زیرا ورق های سیاه و روغنی کاربردهای گسترده ای دارند و برای شروع هر پروژه ای با توجه به نوع کاربرد باید ورق مناسب انتخاب شود. طبق بررسی هایی که انجام شده ورق های فولادی که توسط نورد گرم تولید می شوند اغلب کیفیت پایین تری نسبت به ورق هایی دارند که توسط نورد سرد تولید شده اند و به دلیل گرمایی که به آن ها وارد می شود دیگر نیازی به گرمای مجدد ندارند، از این رو با کاهش دما اغلب حجم آن ها کم خواهد شد. با این تفاسیر نمی توان تغییر سایز و شکل ورق های سیاه را کنترل کرد. فروش ورق مبارکه از سایت آهن تاپ به راحتی امکان پذیر است. در صورتی که ورق های روغنی ابعاد مشخص و استانداردی دارند که دچار تغییر نمی شود. اکثر افرادی که ورق سیاه را برای استفاده انتخاب می کنند کیفیت و ظاهر محصول برای آن ها اهمیت ندارد و بیشتر به خصوصیات مکانیکی محصول توجه دارند. قیمت ورق روغنی در تهران در سایت آهن تاپ بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است. شما می توانید جهت اطلاع از قیمت ورق 1.5 میل، خرید ورق آجدار و همچنین خرید و فروش انواع آهن آلات به سایت آهن تاپ مراجعه کنید. 

تفاوت ورق سیاه و روغنی چیست؟

بررسی تفاوت های ورق روغنی و سیاه در صنعت

به طور کلی با توجه به مطالبی که در بالا به آن ها اشاره شد ورق های روغنی و سیاه تفاوت های بسیاری با هم دارند و همین تفاوت ها سبب شده کاربردهای متفاوتی در صنعت داشته باشند. دستگاه های نورد گرم تکامل یافته هستند و قیمت نسبتا بالایی دارند، زیرا این دستگاه ها باید در اندازه و شکل کاملا استاندارد تولید شود و برای ورق هایی با سایز بزرگ بسیار مناسب است، اما باید دقت داشت ورق های روغنی که با نورد سرد تولید می شوند سطح با کیفیت تری دارند. در واقع کاملا صاف و یکنواخت هستند، از این رو ظاهری زیبا دارند و به نسبت سختی بالاتری از ورق های سیاه دارند. در صورتی که ورق های سیاه استحکام بیشتری دارند. ورق های سیاه سایز بزرگ تری دارند و اغلب برای تولید محصولات بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند و اغلب از آن ها به عنوان ماده اولیه ورق های روغنی استفاده می شود و ورق های روغنی در صنعت برای محصولات کوچک کاربرد دارند. این ورق ها بیشتر برای ساخت و ساز، خودرو سازی، مبلمان سازی و ... مورد استفاده هستند. در صنایعی که ابعاد اهمیت زیادی دارد باید از ورق روغنی استفاده کرد، زیرا این ورق ها با ابعادی بسیار دقیق و استاندارد تولید می شوند، اما اگر به ورقی با انعطاف پذیری بیشتر نیاز دارید تا آن را به شکل های گوناگون در بیاورید بهتر است از ورق های سیاه استفاده کنید. کاربرد ورق روغنی را می توانید در مقاله درج شده مطالعه کنید. مشخصات فنی ورق روغنی st12 که بسیار کاربردی است را در سایت آهن تاپ قرار داده ایم، همچنین ورق روغنی فابریک را می توانید از آهن تاپ بخرید.

بررسی تفاوت های ورق روغنی و سیاه در صنعت

تفاوت سایز ورق سیاه و ورق روغنی

ورق های روغنی و سیاه از نظر شکل ظاهری، خصوصیات فیزیکی، سایز، فرآیند تولید و ... با هم تفاوت هایی دارند که تفاوت سایز آن ها بسیار چشم گیرتر است. ورق های سیاهی که تولید می شوند اغلب سطح خشنی دارند، به همین دلیل نمی توان ابعادی دقیقی برای آن ها در نظر گرفت. ورق روغنی فابریک از با کیفیت ترین ورق های روغنی است. ورق هایی که با نورد گرم ساخته می شوند اغلب ضخامت بیشتری نسبت به ورق های روغنی دارند، از این جهت با پرداخت سطح آن ها می توان ضخامت آن ها را کم کرد و به عنوان مواد اولیه در فرآیند نورد سرد آن ها را مورد استفاده قرار داد. ورق های روغنی در سه مدل مختلف با چند سایز استاندارد تولید و به بازار عرضه می شوند علاوه بر این این ورق ها به دو صورت فابریک و رول فرم موجود هستند که در مدل فابریکی سایز بندی طبق استانداردها است و توسط کارخانه ورق ها به ابعاد مورد نظر برش داده می شوند، اما در مدل رول فرم مصرف کننده با توجه به نیاز می تواند طول ورق را تعیین و برش دهد. ورق های سیاه در دو دسته صنعتی و معمولی تولید می شوند که سایزهای متفاوتی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید باکارشناسان آهن تاپ در ارتباط باشید. آهن تاپ عرضه کننده ورق روغنی و ورق سیاه با بالاترین کیفیت است. قیمت ورق روغنی فولاد غرب را می توانید از سایت آهن تاپ استعلام بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر شما مشتریان گرامی آهن تاپ جدول وزن ورق روغنی را فراهم آورده است، همچنین مصارف ورق سیاه را نیز در این مقاله از سایت آهن تاپ برای شما عزیزان توضیح داده ایم. 

نوشتن دیدگاه